• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3791 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۶ ارديبهشت

پيشخوان

در اطلاعيه‌اي اعلام شد
حمايت همه‌جانبه عبدالله نوري از  حسن روحاني

روابط عمومي دفتر عبدالله‌نوري اعلام كرد كه او بر اولويت و اهميت حمايت قاطع و همه‌جانبه از ادامه رياست‌جمهوري حسن روحاني تاكيد دارد. به گزارش ايلنا، اطلاعيه روابط عمومي دفتر عبدالله نوري، پيرامون انتشار برخي اظهارات در رسانه‌ها به اين شرح است: در واكنش به انتشار اظهارات دروغ، منتسب به آقاي عبدالله نوري در برخي رسانه‌ها و فضاي مجازي، بار ديگر به اطلاع مي‌رساند: اخبار، مواضع و ديدگاه‌هاي ايشان، تنها از طريق دفتر در اختيار خبرگزاري‌ها و رسانه‌هاي رسمي گذاشته مي‌شود و هرگونه نقل قول و انتساب مطالب به ايشان، خصوصا در فضاي مجازي و رسانه‌هاي ضداصلاحات؛ غيرحرفه‌اي و غيراخلاقي است. آقاي عبدالله نوري در فضاي پديد آمده در رقابت‌هاي انتخابات رياست‌جمهوري، هم صدا با جبهه اصلاحات، با رعايت احترام و قدرشناسي نسبت به بزرگواري جناب آقاي دكتر جهانگيري به جهت پذيرش دعوت اصلاح‌طلبان براي ثبت‌نام در انتخابات، بر اولويت و اهميت حمايت قاطع و همه‌جانبه از ادامه رياست‌جمهوري جناب آقاي دكتر حسن روحاني تاكيد دارند.


مناظره جمعه كانديداي رياست‌جمهوري پابرجاست
گروه سياسي|در حالي كه برخي رسانه‌ها از موكول شدن مناظره روز جمعه كانديداي رياست‌جمهوري به روز دوشنبه هفته آينده خبر داده بودند؛ احسان قاضي‌زاده هاشمي نماينده شوراي نظارت بر سازمان صدا و سيما در كميسيون بررسي تبليغات انتخابات به ميزان گفت: نخستين مناظره كانديداي رياست‌جمهوري روز جمعه ساعت ١٦ برگزار خواهد شد. همچنين از سوي ديگر محمدعلي نجفي اخباري مبني بر درخواست او براي عدم انجام مناظره جمعه آينده را تاييد كرد. محمدعلي نجفي در پاسخ به اين پرسش كه آيا عدم شركت روحاني در مناظره روز جمعه به‌دليل سفر استاني صحيح است يا خير، گفت: روحاني در مناظره شركت مي‌كند. بحث اين بود كه سفر استاني از قبل تنظيم شده و اگر بخواهد در مناظره شركت كند، طبيعتا بايد سفر را كنسل كند كه شايسته نيست چون از قبل به مردم گفته شده است. وي افزود: ما معتقديم مناظره‌ها اگر از اين جمعه تا زمان انتخابات ادامه پيدا كند، فاصله‌اي طولاني است و مردم از يادشان خواهد رفت. مناظره‌ها براي اينكه تاثير بيشتر داشته باشد و به عنوان يك اصل در آگاه كردن مردم دخيل باشد، بهتر است كه فاصله‌ بين مناظره‌ها كوتاه باشد و از جمعه بعدي و در طول يك هفته ادامه پيدا كند تا مردم بتوانند رويكردها و برنامه‌ها را مقايسه و دنبال كنند. نجفي گفت: اگر مناظره‌اي باشد روحاني حتما در آن شركت مي‌كند اما بهتر اين است كه در يك دوره زماني يك هفته‌اي و نزديك به انتخابات انجام شود تا تاثيرش بيشتر باشد.


تلاش براي برهم زدن سخنراني معين
دولت روحاني، كشور را از دوران ۸ساله تحريم بيرون كشاند
وزير علوم دولت اصلاحات، انتخابات آزاد، عادلانه و قانونمند را نيازمند اخلاق دانست و گفت: رسالت اصلي پيامبر اسلام (ص)، مكارم اخلاق بود كه ايران در رتبه‌بندي اخلاقي كشورهاي اسلامي، جزو رتبه‌هاي آخر قرار دارد. به گزارش ايسنا، مصطفي معين در جلسه بررسي اخلاق انتخاباتي در سالن اجتماعات شهيد چمران دانشگاه بوعلي‌سيناي همدان، به بررسي اخلاق انتخاباتي پرداخت و اظهار كرد: رمز عقب‌افتادگي جهان سياست‌زدگي است، اگر علم با مداخلات سياسي دچار موانع شود، از پيشرفت جامعه نيز جلوگيري مي‌شود. معين با اشاره به دولت روحاني تاكيد كرد: دولتي كه كشور را از دوران 8 ساله تحريم بيرون كشاند و به صورت برابر با 6 كشور قلدر جهان به پاي ميز مذاكره و گفت‌وگو نشاند و توانست برجام را به نتيجه برساند، نياز به تداوم مديريت دارد. معين در برخورد با فردي كه سعي داشت با صداي بلند نظم جلسه را برهم زند، گفت: اگر افراد بدانند و نسبت به روش‌هاي احقاق حقوق و نيز داشتن تحمل در برابر مخالفت‌ها و احترام به حقوق ديگران آگاهي داشته باشند، مي‌دانند كه در چنين جلساتي نبايد نظم را بر هم بزنند و سوالات خود را به گونه‌اي مطرح كنند كه حقي از كسي گرفته نشود. معين درباره پايبندي به اصول انتخابات بيان كرد: قانوني كه به مجلس رسيده است، بايد به خوبي اجرا شود و همه به آن پايبند باشند و چنانچه ضعفي بود، در قالب قانون نسبت به تصحيح آن اقدام شود. معين ادامه داد: نظام اجتماعي و حكومتي بايد فرصت‌هاي برابر را عادلانه در اختيار كانديداها قرار دهد تا خود را به مردم معرفي كنند و در كمال شفافيت اجازه حضور نمايندگان مردم بر سر شمارش صندوق‌هاي رأي را دهند. معين، نسبت به پرهيز از تعصبات قومي و فاميلي برخي گروه‌ها نيز تذكر داد و گفت: كشور در سطح پاييني از نظر اعتماد اجتماعي قرار دارد و در اين زمان نبايد با قرار گرفتن آقازاده‌ها در صف اول به بدگماني‌ها و بي‌اعتمادي‌ها دامن زده شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون