• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3791 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۶ ارديبهشت

خبر

مرتضي الويري:
5/2 برابر شدن روزهاي آلوده

شهردار اسبق تهران گفت در سايه بي‌تدبيري شهرداري تهران روزهاي آلوده هواي تهران به ۱۵۰ روز در سال رسيده كه رشد 5/2 برابري را در زمان مديريت قاليباف نشان مي‌دهد. مرتضي الويري افزود در دولت آقاي خاتمي با مصوبه هيات وزيران مقرر شد با اجراي يك برنامه 10 ساله آلودگي هواي تهران با كمك دولت و همكاري شهرداري و شورا از بين برود به طوري كه تا سال ۱۳۹۰ آلودگي هواي تهران نرمال شود ولي نوع عملكرد شهرداري تهران باعث شد در فاصله سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۴ تعداد روزهاي ناسالم به‌طور متوسط ۱۵۰ روز در سال باشد كه به معني مرگ هزاران شهروند تهراني است‌.
شهردار اسبق تهران با اشاره به اينكه شهرداري در يك دهه اخير عملكرد مطلوبي نداشته است، گفت: شهرداري تهران با 10 چالش اصلي و 80 چالش فرعي مواجه است. وي با اشاره به حوزه‌هاي درآمدي شهرداري تهران، تصريح كرد: تكيه شهرداري تهران بر درآمد‌هاي نا‌پايدار به‌شدت شهر را شكننده كرده است كه نتيجه اين موضوع اين است كه حدود ۵۰ درصد هزينه‌هاي شهر تهران از درآمدهاي ساخت و ساز تامين مي‌شود، درآمدي كه متاسفانه در بسياري از مناطق به صورت خلاف و با انجام توافق‌هاي غيرقانوني صورت گرفت، هرچند كه همين درآمد نيز كفاف هزينه‌هاي نجومي شهرداري تهران را نمي‌دهد و اين را مي‌شود از عقب ماندن پروژه‌ها، بدهي‌هاي كلان به پيمانكاران، بدهي عظيم شهرداري به بانك شهر و... فهميد. مشاور مرحوم هاشمي در ادامه با تاكيد بر اينكه شخص قاليباف و شوراي شهر مقصر ناكارآمدي‌هاي شهرداري هستند، گفت: در طول اين سال‌ها شهرداري تخلفاتي را انجام داده و بايد براي انجام آنها پاسخگو باشد، اما مقصران اصلي ناكارآمدي‌هاي شهرداري مانند انجام پروژه‌هايي كه ضابطه‌مند نبوده و بدون داشتن مطالعات اوليه، هزينه‌هاي كلاني را به خود اختصاص داده است، در ابتدا شخص شهردار و سپس شوراي شهر است. مهندس الويري تصريح كرد: شوراي شهر مقصر است زيرا بايد روي عملكردهاي شهرداري نظارت داشته باشد اما وظايف خود را به درستي انجام نداده و به همين دليل در سال ۱۳۹۳ شاهد اين موضوع بوديم كه حدود ۵ هزار ميليارد تومان سند هزينه‌هاي غيرقانوني وارد شوراي شهر شده و در اسفند ماه همان سال اكثريت اعضاي شوراي شهر راي داده و اقدامات خلاف شهرداري را تصويب كردند، يعني يك سوم از بودجه همان سال از راه‌هاي غيرقانوني كسب شده و شوراي شهر روي همه اين اقدامات غيرقانوني صحه گذاشته است. شهردار اسبق تهران با بيان اينكه نحوه بهره‌گيري از خرد جمعي در شوراي شهر وجود ندارد، گفت: بايد پرسيد چرا اعضاي شوراي شهر پس از قرارگيري در پست و سمت خود، ارتباط‌شان را با مردم قطع مي‌كنند؟ ما در حرف خواستار دموكراسي هستيم اما در عمل اين امر تحقق پيدا نكرده و ارتباطات ميان اعضاي شوراي شهر و مردم قطع شده است.

قول وزيركار براي پيگيري درخواست‌هاي آتش‌نشانان

علي ربيعي، وزير كار و رفاه اجتماعي طي بازديد از ايستگاه شماره يك آتش‌نشاني نويد تحقق اشتغال 900 هزار نفري براي سال 1396 را داد و افزود: در سال جاري با آمادگي در زيرساخت‌ها و برنامه‌ريزي پيش رو مي‌توانيم نويد ايجاد اشتغال براي 900 هزار نفر را در بخش‌هاي مختلف به ويژه صنايع كوچك بدهيم. وي افزود: در اين ديدار بيشتر صحبت آتش‌نشانان درخصوص شيوه بازنشستگي و سخت و زيان‌آور بودن شغل‌شان بود كه بخشي از اين خواسته را كه مربوط به تامين اجتماعي بوده است سعي كرده‌ام حل كنم، اما بخشي نيز در رابطه با شهرداري تهران است كه با توجه به حضور اعضاي شوراي شهر تهران در اين بازديد اميدواريم پيگيري شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون