• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3791 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۶ ارديبهشت

وزير ارتباطات:

در مقابل فيلتر شبكه‌هاي اجتماعي مقاومت كرديم

مهر| وزير ارتباطات با اشاره به ايستادگي دولت در برابر فيلترينگ شبكه‌هاي اجتماعي گفت: غير از آنچه كه غيراخلاقي و عليه امنيت كشور باشد ساير حقوق مربوط به ارتباطات را حق مردم مي‌دانيم.
واعظي با اشاره به هدف‌گذاري دولت براي استفاده از تكنولوژي‌هاي ارتباطي در اقتصاد كشور گفت: سياست ما در دولت دسترسي آزاد به اطلاعات براي مردم است و با همه فشارهايي كه روي ما بوده تاكنون در اين زمينه عقب‌نشيني نكرده‌ايم. قسمت قابل توجهي از حقوق شهروندي مربوط به حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات مي‌شود و به غير از آنچه كه غيراخلاقي و عليه امنيت كشور باشد، ساير اين حقوق را حق مردم مي‌دانيم.
وزير ارتباطات با اشاره به اينكه ما ايستادگي كرديم تا شبكه‌هاي اجتماعي باز باشند و فيلتر نشوند، گفت: كساني كه تا ديروز براي خريد كانال و شبكه‌هاي اجتماعي سرمايه‌گذاري مي‌كردند امروز دنبال بستن اين شبكه‌ها هستند اما ما اين شبكه‌ها را جزو حقوق شهروندي مي‌دانيم و در برابر فيلترينگ اين شبكه‌ها مقاومت مي‌كنيم. امروز تمام روستاهاي داراي بيش از ۸ خانوار تلفن ثابت دارند.  واعظي با تاكيد بر اينكه رفع موانع كسب و كارهاي نوپا و آنلاين از جمله برنامه‌ها براي ايجاد اشتغال در اين حوزه است، خاطرنشان كرد: هم‌اكنون محدوديتي براي توسعه اشتغال در بحث خدمات اين حوزه وجود ندارد و بستر مناسب ايجاد شده است. شبكه ملي اطلاعات بعد از گذشت ۱۴ سال و طبق تاكيدات برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه راه‌اندازي شده است و در اين بستر حلقه مفقوده، دسترسي منازل، بنگاه‌ها و دانشگاه‌ها از طريق فيبر نوري بوده است.
وزير ارتباطات با اشاره به اينكه امروز شبكه دسترسي فيبر نوري آغاز به كار كرده است، گفت: ما اصرار داشتيم كه اين پروژه در اين دولت انجام شود تا بتوانيم از زيرساخت‌هاي شبكه ملي اطلاعات براي ارايه خدمات ارتباطي به مردم استفاده كنيم. در حال حاضر اين سرويس توسط شركت مخابرات ايران اجرايي شده و اپراتور چهارم فيبر نوري نيز در حال جذب سرمايه‌گذار خارجي براي اجراي اين پروژه است.
به گفته واعظي، اپراتور ايرانيان‌نت به دليل محدوديت‌هاي مالي صاحبان سهام تاكنون امكان اجراي اين پروژه را پيدا نكرده‌اند و به همين دليل در حال جذب سرمايه‌گذاري خارجي براي اين پروژه هستند.
وزير ارتباطات اجراي اين پروژه را تحول اساسي در بخش دسترسي به شبكه ملي اطلاعات عنوان كرد و گفت: ما به سرعت در حال پيشرفت هستيم اما برخي دنبال اين هستند كه دستاوردهاي دولت را تخريب كنند. كساني كه تا پيش از اين در اين وزارتخانه مسوول بودند و نتوانستند شبكه ملي اطلاعات را به جايي برسانند و راه بيندازند امروز مي‌گويند راه‌اندازي اين شبكه كار خاصي نبوده و دولت يازدهم فقط موفق شده كه تنها ۱۰ درصد اين پروژه را اجرايي كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون