• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3794 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۰ ارديبهشت

موسوي‌لاري: ليست نهايي اصلاح‌طلبان هفته آينده اعلام مي‌شود

اصلاح‌طلبان در آستانه تدوين نهايي ليست انتخاباتي خود براي معرفي كانديداهاي شوراي شهر تهران هستند. آنها بر اساس وعده‌اي كه از پيش داده بودند طي غربالگري اوليه از ميان 800 متقاضي حضور در فهرست واحد اصلاح‌طلبان به 100 كانديدا رسيده‌اند. اين مرحله سخت‌ترين و پرچالش‌ترين بخش تدوين فهرست نهايي است چرا كه به گفته اعضاي شوراي‌عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان چهره‌هاي شاخص بسياري براي اين انتخابات ثبت‌نام كرده‌اند كه هر كدام شايستگي حضور در فهرست نهايي را دارند.
با اين حال اصلاح‌طلبان بر اساس شاخص‌هايي كه از پيش معين كرده‌اند كار تدوين نهايي ليست را جلو مي‌برند.  روز گذشته حجت‌الاسلام‌والمسلمين موسوي‌لاري، نايب‌رييس شوراي‌عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان در نشست خبري با موضوع ليست انتخاباتي اصلاح‌طلبان اظهار كرد: تصميم‌مان بر اين است كه با همه احزاب اصلاح‌طلب به يك ليست واحد برسيم. اين نگراني وجود داشت كه چه طور مي‌شود همه سليقه‌ها را در يك ليست جمع كرد، اما حالا مي‌بينيم كه امروز اين امر تحقق خواهد يافت. حزب اعتدال و توسعه به عنوان آخرين تشكلي كه به مرجع شوراي‌عالي پيوست، در كنار ساير احزاب اصلاح‌طلب براي رسيدن به موفقيت تلاش مي‌كند.  موسوي‌لاري در ارتباط با ساز و كار در نظر گرفته‌شده براي بستن ليست واحد اصلاح‌طلبان در پاسخ به «اعتماد» اظهار كرد: تاكنون حدود 800 تا 900 نفر رزومه خود را براي ما ارسال كرده‌اند اين تعداد فرد متخصص و داوطلب براي ما سرمايه است. حالا قرار است از بين اين تعداد 21 نفر را انتخاب كنيم. براي اينكه به اين نقطه برسيم، همه صحبت ما اين بود كه بايد ضابطه‌گذاري شده و شاخصه‌هايي در نظر گرفته شود. در ابتداي امر بايد مشخص مي‌كرديم كه شورا چه وظايفي دارد و مشكلات و مسائلش چيست، از سوي ديگر نيز بايد تعيين مي‌كرديم كه چالش‌ها و مشكلات كلانشهرها چيست؟ با در نظر گرفتن اين موارد و با توجه به وضعيت فعلي و آينده شاخصه‌هايي را تعيين كرديم. اين شاخصه‌ها به ما مي‌گويد كه شوراي شهر چگونه بايد شكل بگيرد. اين شاخصه‌ها را دوستان ما با مطالعه به دست آوردند و در اختيار كارگروه 15 نفره كارشناسان كه بدون نگرش‌هاي حزبي و گروهي وارد كار شده‌اند، قرار دادند. آنها نيز موظف‌اند تا همه اين موارد را بررسي كنند. امروز اين كارگروه از بين تعداد رزومه‌هايي كه عرض كردم به حدود 100 نفر رسيده است، يعني حدود 5 برابر كانديداي واجد‌شرايط بيشتر از تعدادي كه يك ليست نياز دارد انتخاب شده‌اند.

زمان اعلام ليست نهايي
وي همچنين گفت: اين ليست روز شنبه آماده شده تا ما به برنامه بعدي برسيم. آنچه اتفاق مي‌افتد و به عنوان كانديداي نهايي ليست معرفي مي‌شوند، براساس شاخصه‌ها است. ما مي‌خواهيم ليستي را به دست آوريم كه هم متخصص باشد و هم به سياستگذاري‌ها وارد باشد، شاكله اصلي شوراي شهر اجتماعي است. افرادي مي‌خواهيم كه شهرسازي، عمران، حقوق، آسيب اجتماعي، حمل و نقل و ترافيك را بشناسند و برايش برنامه داشته باشند. ليست شوراي‌عالي نهايتا ليستي جامع خواهد بود.  نايب‌رييس شوراي‌عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان با تاكيد بر ضرورت حفظ جايگاه زنان و جوانان در ليست شوراهاي شهر و روستا گفت: بايد به تدريج نسل جديد در امور مديريتي جايگزين نسل گذشته شود. از سوي ديگر خانم‌ها نيمي از جامعه ما هستند و به تدريج بايد به جايگاه اصلي خود دست پيدا كنند. بايد حضورشان آنقدر پررنگ باشد تا بتوانند در مديريت نيازهاي جامعه شريك شوند. ما در ليست شوراي‌عالي اين دو جايگاه را در نظر گرفته‌ايم.  وي همچنين خاطرنشان كرد كه ليست نهايي شوراي‌عالي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان تا هفته ديگر تنظيم و ارايه مي‌شود.  وي در بخش ديگري از اين نشست در ارتباط با شاخصه‌هاي مدنظر قرار گرفته براي كانديداي اصلاح‌طلبان گفت: سه شاخصه اصلي را در نظر گرفته‌ايم، اولي اصلاح‌طلب بودن، دومي پاكدستي و سومي متخصص بودن آنها در حوزه‌هاي مورد‌نياز شهري است. در ميان افراد، اين شاخصه‌ها را در نظر مي‌گيريم و لحاظ مي‌كنيم. براي زنان نيز تا سقف 30 درصد و جوانان تا سقف 20درصد سهميه در نظر گرفته شده است.

كانديداي اصلي روحاني است
موسوي‌لاري همچنين در ارتباط با انتخابات رياست‌جمهوري نيز تصريح كرد: قبل از سال با اجماع اعضاي شوراي‌عالي به اين نتيجه رسيديم كه آقاي روحاني كانديداي اصلي ما باشند، ايشان همچنان كانديداي اصلي هستند و هيچ تغييري در اين موضوع داده نمي‌شود.  ما براي كانديداي اصلاح‌طلب در كنار آقاي روحاني چند پيشنهاد داديم، برخي دوستان به دلايلي خوش‌شان نيامد. آقاي جهانگيري پس از مشورت با آقاي روحاني پذيرفتند كه به عنوان كانديداي جريان اصلاح‌طلب در انتخابات حضور پيدا كنند. ما از اين ظرفيت در انتخابات براي طرح ديدگاه‌هاي جريان اصلاحات استفاده خواهيم كرد. روحاني و جهانگيري هر دو تا آخر نخواهند ماند. ما حتما به يك جمع‌بندي روشن مي‌رسيم. جهانگيري نظر و ديدگاه‌هاي خودش را اعلام مي‌كند و آقاي روحاني نيز برنامه‌هايش را مي‌گويد. همان جمعي كه از روحاني به عنوان كانديداي اصلي حمايت كرد، به جمع‌بندي براي مرحله نهايي خواهد رسيد. نهايت كانديداي مطلوبي كه وجود دارد و در حال حاضر روحاني است در عرصه مي‌ماند.    موسوي‌لاري با تاكيد بر ضرورت همگرايي ميان اصلاح‌طلبان خاطرنشان كرد: الان شوراي‌عالي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان سازماني است كه هم با موافقت وزارت كشور رسميت يافته و هم از نظر همفكراني كه در آن عضويت دارند يك مرجع رسمي در ميان اصلاح‌طلبان است. وي همچنين گفت: دوستان ما در ستاد آقاي روحاني نقش اول را بر عهده دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون