• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3794 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۰ ارديبهشت

واكنش چمران: قانونا شهردار نبايد از امكانات شهرداري در انتخابات استفاده كند

اعتماد| ديروز رييس شوراي شهر تهران به مناسبت روز شوراها، در جمع خبرنگاران از موضوعات مختلفي صحبت كرد. موضوعاتي كه بيشتر حول و حوش ابهاماتي بودند كه در مديريت شهروجود دارد. كانديداتوري شهردار يكي از نخستين موضوعات مطرح شده توسط خبرنگاران بود كه مهدي چمران در خصوص آن و تاثيري كه مي‌تواند در اداره كلانشهر تهران داشته باشد گفت: به نظر شما مسووليت شهردار بيشتر است يا رييس‌جمهور يا معاون اول رييس‌جمهور؟ كه به نظر مي‌رسد جواب سوال‌تان را گرفتيد.
وي با بيان اينكه همواره از سال 84 به شهرداران گفته‌ايم كه اوقاتي كه به شهرستان مي‌رويد، مرخصي بايد بگيريد، گفت: شهردار تهران نيز تقاضاي مرخصي خود را به شوراي شهر ارايه كرده و در اين مدت نيز با سختي به كارهايش رسيدگي مي‌كند. مرخصي‌ها را هيچ‌وقت در صحن مطرح نمي‌كرديم چراكه يك بحث مديريتي است و مرخصي را به رييس شورا مي‌دهند و از دوره اول رسم نبوده كه مرخصي در صحن علني بررسي شود.  
چمران در مورد شائبه استفاده شهرداري از امكانات شهر و تيترهاي جهت‌دار روزنامه همشهري نيز گفت: قانونا شهردار نبايد از امكانات استفاده كند و در مورد روزنامه همشهري ما هم اعتراض داريم. روز يكشنبه هم جلسه‌اي داشتيم اما هيچ چيزي ننوشته است و معتقديم همشهري از آن‌ور افتاده است. روزنامه همشهري را با روزنامه‌هاي دولتي ديگر مقايسه كنيد و جاي سوال است كه آيا آنها هم از امكانات دولتي استفاده مي‌كنند يا خير؟
وي در بخش ديگري از سخنان خود در مورد استفاده اعضاي فعلي شوراي شهر كه كانديداي انتخابات پنجم هستند، از امكانات گفت: خواهش‌مان اين بود كه جلسات‌شان را در ساختمان شورا برگزار نكنند و از امكانات شوراي شهر تهران در راستاي تشكيل ستاد استفاده نكنند و حتي اجازه برگزاري نشست خبري نيز داده نمي‌شود اما دقت داشته باشيد كه استفاده از امكانات شورا يا عدم استفاده به ميزان تقواي افراد بستگي دارد و حتي در دوران قبل نيز مديران شهرداري را در مسجد جمع مي‌كرديم و به آنها يادآور مي‌شديم كه نبايد از امكانات شهر در راستاي منافع افرادي استفاده كنند.  
چمران همچنين با اشاره به بحث نظارت در انتخابات شوراها و بررسي صلاحيت كانديدا كه برعهده نمايندگان مجلس گذاشته شده است، افزود: هم در دوره قبل و هم در اين دوره اين نظارت‌ها مشكلاتي را براي شوراها به وجود آورده به گونه‌اي كه براساس برخي سلايق خاص افرادي كه سال‌ها شورايي هستند و حتي نفر برتر شهر بودند، صلاحيت‌شان رد شده يا در تهران شاهد ردصلاحيت گسترده هستيم كه مايه تعجب است و فكر نمي‌كنيم مداركي كه از مراكز چهارگانه براي اين افراد صادر شده، برعليه آنها بوده و قطعا نتايج سياسي در ردصلاحيت‌ها حاكم بوده است.  
وي با بيان اينكه اميدواريم هرچه سريع‌تر اين مشكلات رفع شود وگرنه انتخابات بي‌معنا است، گفت: شاهد هستيم افرادي كه زنداني بوده‌اند تاييد شده‌اند اما برخي از افرادي كه سال‌هاست در شوراي شهر هستند، صلاحيت‌شان رد شده چراكه اين افراد براي جناح ديگري بودند و اين رد صلاحيت‌ها ناجوانمردانه بوده و خداي ناكرده اگر اين مساله باب شود، جاي سوال است كه اصلا نظارت بر شوراها به جاي آنكه به مجلس واگذار شود، به نهادهاي ديگر واگذار شود؟!
رييس شوراي شهر تهران با بيان اينكه امروز دولت به شهرداري 14 هزار ميليارد تومان بدهكار است در مورد سرانجام واگذاري شهر آفتاب و فروشگاه شهروند به بانك شهر در ازاي طلب‌هاي شهرداري گفت: در حال حاضر در مراحل كارشناسي قرار دارد و معاونان شهردار و 3 الي 4 عضو شوراي شهر در اين كميته عضو هستند و هنوز نتيجه اعلام نشده و نمي‌دانيم كه عمر اين شورا كفاف مي‌كند يا نه، اما تاكيد ما اين است كه سهم از اين دو شركت براي شهرداري بماند به گونه‌اي كه 10 يا 20 درصد سهم شهر آفتاب و 40 درصد سهم فروشگاه شهروند براي شهرداري باقي بماند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون