• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3794 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۰ ارديبهشت

بازيكنان بدانند همه‌چيز پول نيست

جعفر كاشاني رييس هيات‌مديره پرسپوليس

1-‌ اعتصاب بازيكنان پرسپوليس سوءتفاهم‌هايي بيش نيست و حل مي‌شود. افق باشگاه وسيع‌تر از اين حرف‌هاست. ان‌شاءالله باشگاه بايد در آينده با فرهنگ خودش زيرساخت‌هايش را شكل بدهد. بازيكنان بايد بدانند پيراهن چه تيمي را به تن كرده‌اند. بايد با آنها كار فرهنگي صورت بگيرد. اين بچه‌ها بايد بدانند در اين مقطع زماني از زندگي بايد سرمايه پرباري براي آينده فراهم كنند كه آن رفتار و گفتار و كردارشان است كه در تيم فوتبال متجلي مي‌شود. بايد بيشتر با اين بچه‌ها كار شود. هم باشگاه تعهداتي دارد و هم بازيكنان. اين تعهدات هميشه بايد انجام شود ولي نبايد يك آدم حرمت خودش را كه در يك خانواده است به يك (اين جمله ناتمام مي‌ماند) نمي‌دانم چه بگويم. در هر صورت اينها بچه‌هاي خوبي هستند و اميدوارم بيشتر به آينده خود فكر كنند. بنده دارم نصيحت مي‌كنم. مي‌گويم بازيكنان بايد در اين مقطع با عملكرد و كردارشان سرمايه فرداي خود را فراهم كنند چون عمر فوتبال خيلي كوتاه است ولي عملكردشان در تاريخ ثبت مي‌شود و هميشه با خودشان هست. اميدوارم باشگاهي داشته باشيم كه در آن منيت نباشد. هركسي در جايگاه خودش به خصوص از وجاهت پيشكسوتان (سه بار تكرار مي‌كند) و هوادارانش براي پويايي فرهنگ باشگاه استفاده شود.
2-‌ باشگاه پرسپوليس را ما با يك فرهنگ غني درست كرديم. اينها جوان هستند و بايد به آنها گفت پيراهن چه تيمي را به تن دارند. اين بچه‌ها بايد با بالابردن سطح فرهنگ‌شان بدانند يك مقطع كوتاه فوتبال بازي خواهند كرد ولي بايد بيشترين استفاده را از اين زمان كوتاه براي آينده خود ببرند يعني به تحصيلات ادامه بدهند و رفتار و گفتارشان طوري باشد كه مورد تاييد جامعه قرار بگيرد. پرسپوليس تيم بزرگي است آقا. اين حرف‌ها را چه كسي تا به حال زده است؟ مسوولان بايد بدانند ورزش ديگر فقط تفريح نيست و عامل بسيار مهمي است كه در تمام زمينه‌ها مي‌تواند نقش مهمي داشته باشد به شرطي كه از وجاهت پيشكسوتان و هوادارانش استفاده شود. اميدوارم اين صحبت‌هاي من در بخش خصوصي شكل بگيرد. بايد منيت‌ها را كنار بگذاريم و از وجود همه استفاده كنيم به خصوص پيشكسوتان و هواداران. وقتي يك بچه از هفت هشت‌سالگي در باشگاه پرسپوليس بزرگ شود، مي‌داند چه فرهنگي دارد.
3-‌ بايد زمينه براي حضور پيشكسوتان در كنار تيم فراهم شود؛ پيشكسوتاني كه وجاهت اجتماعي دارند و از بضاعت علمي روز دنيا برخوردارند و سعه صدر دارند. اين بازيكنان جوان هستند و دارند به آينده خود فكر مي‌كنند. يك فوتباليست بايد بداند كه اگر مچ پايش بپيچد ممكن است فوتبالش تمام شود پس سعي كند در اين مدت هم حق و حقوقش را در چارچوب مقررات بگيرد و هم با رفتار خوبش آينده‌اش را در جامعه تثبيت كند.
4-‌ به نظر شما آينده به اين دو روز فوتبال است؟ خير. آينده به عملكرد يك نفر در تمام زمينه‌ها مربوط مي‌شود؛ به حفظ پرستيژ باشگاه و رعايت شؤونات. اين بچه‌ها بايد درس زندگي بگيرند؛ آن وقت به ثروت مي‌رسند چون جامعه به پاي آنها ثروت مي‌ريزد. وقتي عملكرد يك نفر همراه با پاكي و صداقت باشد جامعه آنها را مي‌برد. تمام درها در آينده، روي اين افراد باز است. تمام ارگان‌ها از آنها استقبال مي‌كنند. مگر ما نيستيم. اين بزرگ‌ترين ثروتي است كه يك ورزشكار مي‌تواند در عمر كوتاه ورزشي خود به دست بياورد. هرجا برود تمام درها روي او باز است و مردم و مسوولان با خوشرويي برخورد مي‌كنند. همه‌چيز كه پول نيست. اين بچه‌ها اين را نمي‌دانند چون فرهنگ نظام اجتماعي ما به هم خورده است. باشگاه بايد با بازيكنان كار فرهنگي كند و از پيشكسوتان در زمينه پويايي فرهنگ بيشتر استفاده كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون