• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3797 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت

خبرهاي كوتاه

روحاني بهتر از همه مي‌تواند پاسخ قاليباف را بدهد
نايب‌رييس شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان گفت: روحاني بهتر از هر كسي مي‌تواند پاسخ قاليباف را بدهد. حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوي‌لاري درباره عملكرد رقباي روحاني در نخستين مناظره انتخاباتي گفت: راجع به افراد نمي‌خواهم صحبت يا پيش‌داوري كنم اما شب مناظره براي مردم همه‌چيز مشخص شد. آنها متوجه شدند كه يك عده كلياتي را مي‌گويند كه بستر واقعي ندارد. براساس واقعيت‌ها بايد سخن گفت. آقاي رييسي فقط در مناظره گذشته از مسيري كه انتخاب كرده بود، دفاع مي‌كرد. نايب‌رييس شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان خاطرنشان كرد: هنگامي كه فرد سمت اجرايي نداشته و اطلاعات كافي هم در اين زمينه ندارد يكسري كليات را بيان مي‌كند مانند اينكه مردم ما بايد وضع‌شان خوب شود، اشتغال بهبود يابد يا اين كار حتما بايد بشود. با اين بايدها نمي‌شود كشور را اداره كرد.  موسوي‌لاري با بيان اينكه رفتار محمدباقر قاليباف ديگر نامزد انتخاباتي هم سنجيده نبود، عنوان كرد: به نظر مي‌رسد قاليباف عجله كرده و بهتر هم مي‌توانست اقدام كند.  او درباره تهمت‌هاي قاليباف عليه روحاني نيز گفت: روحاني بهتر از هر كسي مي‌تواند پاسخ قاليباف را بدهد.  نايب‌رييس شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان درباره رفتار حسن روحاني نيز بيان كرد: به خوبي مشاهده كرديم كه آقاي روحاني با آمار و ارقام پاسخ ديگر نامزدها را داد و هرجا كه نياز بود به موقع ورود كرد.   ايلنا


اصولگرايان به دنبال قدرت به هر قيمتي هستند

يك فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: اصولگرايان ايده و برنامه‌اي ندارند به همين دليل به دنبال به قدرت رسيدن به هر قيمتي هستند.  عباس عبدي روز سه‌شنبه در نشستي كه با عنوان «بررسي گفتمان رقباي روحاني با نگاه بازگشت پوپوليسم» در ستاد انتخابات حسن روحاني برگزار شد به شعارهاي نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري اشاره و اظهاركرد: اصولگرايان هرگز در تاريخ جمهوري اسلامي ايران به دنبال بهبود وضعيت اقتصادي كشور نبوده و امروز نيز با شعارهاي پوپوليستي مسيري را در پيش پاي مردم قرار داده‌اند كه هرگز نمي‌توانند از آن تا سال‌هاي آينده خود را منفك كنند. اصولگرايان دچار بحران جدي در اين موضوع هستند و اين بيش از همه نشان‌دهنده بحران در اين اردوگاه است به همين دليل به دادن شعارهاي پوپوليستي روي آورده‌اند.  عبدي ادامه داد: قطعا كساني كه خودشان نه جزو چهار درصد بلكه از يك درصد بالاي جامعه هستند، نمي‌توانند شعارهايي بدهند كه نسبت به آن بيگانه‌اند ولي احمدي‌نژاد اگر اين شعار را مي‌داد براي اينكه واقعا خودش بود و به آن قشر از جامعه تعلق داشت.  عبدي با بيان اينكه در نظرسنجي‌هاي اخير ريزش آراي اصولگرايان زياد شده است، خاطرنشان كرد: وعده‌هايي كه از جانب نامزدهاي اصولگرا داده مي‌شود، اجرايي نيست چون برنامه قانون ششم توسعه نوشته شده و در آن ميزان يارانه‌ها، منابع و درآمدهاي دولت كاملا مشخص است.  اين فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: جهانگيري و روحاني هم نبايد در مناظرات به دنبال پاسخ به سخنان آنان باشند و فقط بايد برنامه‌هاي خود را ارايه دهند.  وي اظهاركرد: اگر برجام به نتيجه نمي‌رسيد واقعا نمي‌توانستيم جامعه را به حركت درآوريم. ايرنا

 

دليل زيبا كلام براي راي به روحاني
صادق زيباكلام و حسين ‌الله‌كرم در مناظره‌اي پيرامون انتخابات رياست‌جمهوري از دلايل حمايت‌شان از نامزدهاي مورد نظرشان گفتند. بخش‌هايي از گفته‌هاي اين دو چهره سياسي در ادامه مي‌آيد:
الله‌كرم: در نظام اسلامي همه بايد مساوي از بيت‌المال بردارند. زماني كه قرار شد به مردم 45 هزار تومان يارانه بدهيم دلار 1000 تومان بود، در حال حاضر كه دلار 4 هزار تومان است معلوم است كه بايد به مردم 200 هزار تومان يارانه بدهيم. من معتقدم كه اين مقدار يارانه بايد به فقرا و محرومين داده شود اما به دكتر زيباكلام‌ها نبايد اختصاص پيدا كند.
زيباكلام: تاكيد مي‌كنم نخستين دليلم كه چرا آري به روحاني و نه به رييسي اين است كه تصور مي‌كنم كه دوباره احمدي‌نژاديسم به كشور بازخواهد گشت. من حافظه‌ام ياري مي‌كند كه چه بر سر اين كشور رفت از مفاسد اقتصادي و تحريم‌ها گرفته تا شيوه مملكت‌داري و... بنابراين چون من نمي‌خواهم كشورم به سال‌ها 84 تا 92 برگردد، بنابراين نبايد به رييسي راي بدهيم.  آقاي‌ الله‌كرم و دوستان‌شان 38 سال است كه مي‌خواهند با فساد مبارزه كنند. 38 سال است با مديريت انقلابي مي‌خواهند كشور را جلو ببرند.
الله‌كرم: البته ما تا الان حاكم نبوديم.
زيباكلام: بله، تا الان هم حاكم نبودند معلوم نيست چه كسي حاكم بوده است، حتما محمدرضا پهلوي حاكم بوده است. خبرآنلاين

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون