• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3797 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت

هشدار جدي نسبت به وقوع سيل در استان‌هاي غربي

اعتماد| سازمان مديريت بحران كشور با صدور اخطاريه‌اي از احتمال سيلاب در استان‌هاي غربي كشور و تهران خبر داد و اعلام كرد: با توجه به استمرار روند بارش‌ها در مناطق مختلف كشور و براساس اخطاريه سازمان هواشناسي، شهروندان به‌طور جدي از اسكان و توقف طولاني در بستر و حريم رودخانه‌ها پرهيز كنند.
 به گزارش اين سازمان هماهنگي‌هاي لازم با شوراي هماهنگي مديريت بحران استان و شهرستان انجام شده و عوامل اجرايي با آمادگي كامل، تمهيدات مورد نياز براي مقابله با جاري شدن سيل، رعد و برق، وزش تندباد شديد و هرگونه حادثه احتمالي ديگر از جمله لايروبي قنوات، رودخانه‌ها و كانال‌ها را اتخاذ كرده‌اند. سازمان هواشناسي پيش‌بيني كرده است كه بارش باران در استان‌هاي غربي شروع شده است تا ظهر امروز چهارشنبه ادامه پيدا كند.
برهمين اساس پيش‌بيني مي‌شود كه آبگرفتگي در معابرعمومي بروز كند و رودخانه‌ها و مسيل‌ها سيلابي شود. همچنين طي مدت ياد شده شاهد بارش تگرگ در مناطق مستعد در جنوب آذربايجان غربي، ايلام، اصفهان، لرستان، كردستان، كرمانشاه، همدان و زنجان خواهيم بود. همچنين سردارمحمد حسين حميدي، رييس پليس راه راهور نيروي انتظامي گفت: هم‌اكنون بارش باران در جاده‌هاي چهار استان تهران، قزوين، البرز و لرستان شروع شده است و اين مسيرها به علت بارش باران لغزنده هستند. افرادي كه قصد تردد در جاده‌هاي اين استان‌ها را دارند و به ويژه چالوس، هراز و فيروزكوه؛ بايد با سرعت مطمئنه تردد كنند. رييس پليس راه راهور ناجا با بيان اينكه بارش‌ها در جاده‌ها ادامه دارد، به رانندگان توصيه كرد به هيچ‌وجه درحاشيه رودخانه‌ها يا كوهستان‌ها توقف نكنند چرا كه امكان ريزش كوه و سيلاب‌ها وجود دارد. در ادامه جمعيت هلال احمر نيز نسبت به جاري شدن سيلاب در برخي مناطق شمال غربي كشور هشدار داد. بهنام سعيدي سخنگوي سازمان مديريت بحران كشور در اين باره به ايسنا گفت: با توجه به پيش‌بيني‌هاي هواشناسي در خصوص بارش باران و رگبار در روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه در استان‌هاي شمال غرب كشور به ويژه استان‌هاي آذربايجان غربي، ايلام، كردستان و... به تمامي شهروندان هشدار داده مي‌شود كه از اسكان در مسير رودها و حاشيه رودها خودداري كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون