• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3799 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۶ ارديبهشت

آخرين اخبار حادثه معدن «زمستان يورت»

عمليات براي رسيدن به معدنچيان محبوس ادامه دارد

پيام رييس‌جمهور براي حادثه ديدگان معدن آزادشهر : رييس‌جمهوري در پيامي ضمن تسليت جان باختن تعدادي از كارگران زحمتكش در حادثه معدن آزادشهر استان گلستان و همچنين آرزوي شفاي كامل براي مصدومين اين حادثه تاكيد كرد كه لازم است همه بخش‌ها و نهادها با هماهنگي از تمامي امكانات در دسترس براي تسريع امداد رساني و به خصوص نجات محبوسين، بهره‌گيري كنند. در بخشي از اين پيام آمده است: «معاون اول محترم رييس‌جمهور، ماموريت يافته تا تمام اقدامات لازم را براي كاهش آلام خانواده‌هاي محترم آسيب‌ديده و رسيدگي و جبران ابعاد مختلف خسارات جاني و مادي حادثه به عمل آورد و در نخستين گام هياتي متشكل از وزراي صنعت، معدن و تجارت و همچنين تعاون، كار و رفاه اجتماعي به منطقه اعزام شده‌اند. در همين راستا دستورات لازم به وزارت كشور و استانداري گلستان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، ساير دستگاه‌هاي ذيربط و همچنين هلال‌احمر داده شده و لازم است همه بخش‌ها و نهادها با هماهنگي از تمامي امكانات در دسترس براي تسريع در امداد رساني و به‌خصوص نجات محبوسين، بهره‌گيري نمايند.»

تشكيل جلسه بررسي حادثه معدن آزادشهر به رياست معاون اول رييس‌جمهور: جلسه بررسي آخرين وضعيت حادثه معدن آزادشهر و ارزيابي علل وقوع اين سانحه عصر روز پنجشنبه به رياست معاون اول رييس‌جمهور برگزار شد. اسحاق جهانگيري در اين جلسه ضمن تسليت و ابراز همدردي با خانواده‌هاي جانباختگان و آرزوي سلامتي براي مجروحين و مصدومان اين حادثه بر لزوم بررسي فني و كشف دقيق علل وقوع اين سانحه دلخراش تاكيد كرد. معاون اول رييس‌جمهور گفت: لازم است به فوريت كميته‌اي متشكل از وزارتخانه‌هاي صنعت، معدن و تجارت، تعاون، كار و رفاه اجتماعي و كشور ابعاد و زواياي مختلف اين حادثه را به دقت مورد بررسي قرار دهند و حتما در اين بررسي از تعدادي از متخصصين فني و دانشگاهي نيز استفاده شود. در اين جلسه كه وزراي كشور، تعاون، كار و رفاه اجتماعي و برخي مسوولان ذيربط نيز حضور داشتند آخرين وضعيت معدن آزادشهر و آخرين اطلاعات به دست آمده از ميزان تلفات و علل وقوع حادثه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در اين نشست مقرر شد گروهي متشكل از وزارتخانه‌هاي كشور، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، كار و رفاه اجتماعي و تعدادي از متخصصين فني، ابعاد و زواياي مختلف اين حادثه را بررسي و ضمن برنامه‌ريزي سريع و فوري براي ساماندهي اين حادثه، درمان و رسيدگي به وضعيت مصدومان و خانواده‌هاي جانباختگان را با جديت دنبال كنند.

تشكيل پرونده قضايي براي حادثه معدن زمستان‌يورت: دادستان گرگان خبر بازداشت مدير معدن زغال‌سنگ آزادشهر با دستور قضايي را تكذيب كرد. حجت‌الاسلام حقي، دادستان عمومي و انقلاب مركز استان گلستان خبر بازداشت مدير معدن زغال‌سنگ آزادشهر با دستور قضايي را تكذيب كرد و گفت: در رابطه با آتش‌سوزي معدن زغال‌سنگ آزادشهر و به منظور برخورد با مقصر يا مقصران پرونده قضايي تشكيل شده است. او با بيان اينكه پرونده در مرحله تحقيقات مقدماتي است، خاطرنشان كرد: در اين رابطه هيچ فرد يا افرادي تاكنون دستگير يا بازداشت نشده‌اند. يكي از خبرگزاري‌ها به نقل از فرمانده انتظامي استان گلستان گفته بودكه مديرعامل معدن زغال‌سنگ آزادشهر با دستور مقام قضايي بازداشت شده و هم‌اكنون در زندان است.

شاهين فتحي، معاونت عمليات امداد و نجات: حادثه معدن در ساعت 5/12 روز سيزدهم ارديبهشت ماه اتفاق افتاد و ٥٥ نفر حادثه ديده احتمالي اين حادثه هستند.

فيض‌الله كاكوئي، مسوول معدن زمستان يورت شمال غربي: حادثه در فاصله هزارو 200 تا هزارو 500متري ورودي تونل شماره يك رخ داده است. زماني كه موتور ديزل از كار مي‌افتد كارگران توسط يك دستگاه باطري كه خارج از تونل تهيه كرده بودند قصد روشن كردن متور ديزل كشنده لوكوموتيو را داشتند كه به محض برقراري اتصال با جرقه ايجاد شده تونل منفجر شده وتعداد زيادي از كارگران دچار حادثه مي‌شوند.

مروتي معاون استاندار گلستان: هنوز از سرنوشت ۱۳ نفر خبري نيست.

دبير ستاد بحران گلستان: معدن‌كاران به قسمت ريزشي تونل در عمق ۱۴۰۰متري و محل انفجار روز گذشته رسيده‌اند. مشكل ريزش آرك بالاست كه به دليل انفجار سست شده. به همين دليل معدن‌كاران براي امن كردن تونل و منطقه تلاش مي‌كنند تا امدادگران به كارگاه شماره دو برسند.

وزير كار و تعاون: كميته انساني مسائل حقوقي، بيمه‌اي و عقب‌ماندگي‌هاي كارگران را بررسي مي‌كند. مستمري خانواده‌هاي جان‌باختگان نيز از همين هفته برقرار مي‌شود. روز شنبه نيز با آقاي نعمت‌زاده جلسه‌اي خواهيم داشت تا درباره چگونگي پرداخت حقوق كارگران تصميم‌گيري كنيم. من به همه و به 270 كارگري كه مستقيم در معدن كار مي‌كردند، اطمينان مي‌دهم تا راه‌اندازي معدن يك روز هم حقوق آنها عقب نخواهد افتاد. اين موضوع از طريق كارفرماها و بيمه بيكاري دنبال مي‌شود.

سرپرست اورژانس كشور: ۷۳ مصدوم حادثه معدن آزادشهر استان گلستان به مراكز درماني منتقل شده‌اند و از اين تعداد 60 نفر از بيمارستان مرخص و 13 مصدوم همچنان در بيمارستان بستري هستند. دو نفر از مجروحان بد حال و در بخش «آي.‌سي.‌يو.» تحت مراقبت‌هاي ويژه هستند. ضمن اينكه ۴ پيكر ديگر هم پيدا شده است.

رييس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت و درمان: معدن زمستان‌يورت آزادشهر يك بار به دادگاه معرفي و محكوم شده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون