• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3800 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۷ ارديبهشت

باشگاه اصلاحات

تاجزاده: پيروزي بزرگ شعارهاي اصلاح‌طلبانه مخالفان است
مصطفي تاجزاده ديروز در برنامه پخش زنده مناظره كه در ستاد يوسف آباد حزب اتحاد برگزار شده بود حضور پيدا كرد و در تحليل خود از دومين مناظره تلويزيوني با بيان اينكه سخت‌ترين برخوردها در گذشته يا از سوي قوه قضاييه، صدا و سيما يا در مواقع خاص از سوي نيروي انتظامي گفت: امروز اما بدون استثنا همگي آنها مي‌گويند برخورد چكشي در حوزه فرهنگ جوابگو نيست يا مي‌گويند در عرصه سياست بايد به ملت احترام بگذاريم، احزاب بايد آزاد باشند و حتي از اين زاويه به دولت انتقاد مي‌كنند كه چرا كم انتقادپذير بوده‌ايد.

 در عرصه سياست بين‌الملل هيچ يك شعارهاي ماجراجويانه و دشمن تراشانه نمي‌دهند و همگي آنها برجام را تاييد مي‌كنند و اگر روي‌شان مي‌شد با آقاي ظريف عكس يادگاري هم مي‌گرفتند و مي‌گويند با عقلانيت بايد در عرصه سياست خارجي عمل كنيم.  تاجزاده ادامه داد: يك جريان سياسي زماني مي‌تواند بگويد پيروز شده است كه مخالفان آن در چارچوب گفتماني‌اش سخن بگويند و آن را به رسميت بشناسند و فضاي حاكم نشان مي‌دهد اصلاحات پيروز شده است. حال نيز مانند آقاي احمدي‌نژاد شده‌اند و مي‌گويند ما اصلاح‌طلب‌تر هستيم و بگذاريد ما كار را ادامه دهيم. تاجزاده ادامه داد: من بسيار خوشحالم كه اين بخش‌هاي حكومت ما امروز طرفدار آزادي شده‌اند. حداقل صداقت ايجاب مي‌كند به همين چيزي كه اكنون رسيده‌اند وفادار باشند و مقدمات و پيامدهاي آن را بپذيرند. مي‌گويند چرا به خبرنگار توهين شده است در حالي كه ياشار سلطاني را به خاطر افشاگري به زندان انداختند، بله آقاي وزير هم كار اشتباهي انجام داد كه به خبرنگار توهين كرد. اما آن اشتباه بزرگ‌تري است يا كار شما كه در شرايطي كه همگي مي‌گوييد مي‌خواهيد با فساد مبارزه كنيد. آنگاه مي‌گويند دولت تحمل نقد ندارد و ما اهل تحمل، مدارا و آزادي هستيم. در دوران برخي آقايان از بدعت‌هايي كه صورت گرفت و بسيار خطرناك بود اين بود كه نه اطلاعات بلكه اداره اماكن برخي از  هنرمندان را احضار مي‌كرد. البته كه اگر حالا اين را بگوييم نمي‌پذيرند و طلبكار هم هستند.تاجزاده در پايان گفت: با اين حال پذيرش گفتمان اصلاحي از سوي مخالفان حتي اگر به آن عمل نكنند يك گام به پيش است چون همان نيروي كه آنها را مجبور كرده است كه بيايند آمار بدهند كه براي موسيقي چه كرده‌اند، همان نيرو آنها را مجبور مي‌كند كه در آينده به آن عمل هم بكنند. پايگاه خبري امتداد


سعيد ليلاز: برخي غول شكاف طبقاتي را به قيمت تضعيف نظام بيدار مي‌كنند

سعيد ليلاز با بيان اينكه رييسي و قاليباف نهضت «عدد نشناسي» راه انداخته‌اند، گفت: اين دو نامزد به عدد و رقم آگاه نيستند كه اين امر از وعده‌هايي همچون 5/2 برابر كردن مشاغل به خوبي مشخص است كه مي‌خواهند غول شكاف طبقاتي را به قيمت تضعيف و در معرض خطر قرار گرفتن نظام جمهوري اسلامي بيدار كنند. از آقاي رييسي كه سال‌ها در قوه قضاييه مسووليت داشته است چنين سخناني عجيب است.
 وي گفت: جهانگيري و روحاني مانند يك تيم منسجم عمل كرده و خط تمايز ميان تذبذب و رياكاري و شفافيت و ناكارآمدي را ترسيم كردند.  اين تحليلگر سياسي در پايان گفت: بنابراين، ارزيابي كلي من از مناظره دوم مثبت است، زيرا تمايز روشني بين خط مشي مورد نظر مردم و ديگر خطوط را ترسيم كرد.  ليلاز تصريح كرد: آنچه به خوبي روشن شد و دو دلي موجود در قاليباف و رييسي بود كه من اين را به تلاش براي «نشستن همزمان روي دو صندلي» توصيف مي‌كنم. اين دو كانديدا هم مي‌خواستند از برجام انتقاد كنند تا دل هواداران خود را خوش كنند و همزمان از آن دفاع كنند تا دل مردم را خوش كنند كه آن را اجرا خواهيم كرد.

جماران صوفي: قاليباف و رييسي برنامه ارايه نمي‌كنند
علي صوفي در رابطه با عملكرد محمدباقر قاليباف و سيدابراهيم رييسي در دومين مناظره انتخاباتي خاطرنشان كرد: ضعف طرف مقابل اين است كه آنها اهدافي در قالب آرزو عنوان مي‌كنند كه بلندپروازانه هم است اما برنامه‌اي براي دستيابي به آن آرزوها و اهداف را تشريح نمي‌كنند. از آنها چندين بار سوال شد كه برنامه‌اي براي دستيبابي به اهداف اعلامي‌شان بيان كنند ولي پاسخي براي آن نداشتند.
 اين عضو شوراي مركزي حزب اتحاد ملت ايران با بيان اينكه سخنان قاليباف و رييسي با برنامه نيست بلكه شعار است، ابراز داشت: آقاي روحاني برخلاف آن افراد، گفت ما عمل مي‌كنيم و بعد سخن مي‌گوييم نه آنكه شعار بدهيم ولي سپس نتوانيم عمل كنيم. آقاي روحاني اين ضعف آنها را ديد و پاسخ‌شان را داد.  اين فعال سياسي اصلاح‌طلب تاكيد كرد: آقاي قاليباف بايد بداند كه با اين راهي كه در حال پيمودن است بعيد است اقبالي كسب كند. ايلنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون