• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3802 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۹ ارديبهشت

زاويه

مردم مراقب كلاهبرداران سهام عدالت باشند
ايسنا در گزارشي نوشت: در حالي كه تعدادي از سودجويان براي شهروندان پيامك‌هايي با مضامين مختلف درباره سهام عدالت ارسال مي‌كنند، سازمان خصوصي‌سازي اعلام كرده كه تاكنون هيچ پيامكي براي مشمولين سهام عدالت ارسال نكرده و آن مشمولين تنها از طريق سامانه سهام عدالت بايد پيگير مسائل مربوط به سهام خود باشند. مدتي است براي تعدادي از شهروندان از منابع نامشخص پيامك درباره سهام عدالت يا سود سهام عدالت آنها فرستاده مي‌شود. اين در حالي است كه سازمان خصوصي‌سازي بارها تاكيد كرده كه تاكنون پيامكي براي مشمولين سهام عدالت ارسال نكرده و اين افراد بايد مراقب افراد سودجو و كلاهبردار باشند. اما با وجود اينكه سازمان خصوصي‌سازي در اين مورد بارها اطلاع‌رساني كرده هرازچندگاهي به تعدادي از شهروندان چنين پيامك‌هايي ارسال شود و آنها را سردرگم مي‌كند. چندي پيش سازمان خصوصي‌سازي در فاز دوم طرح ساماندهي سهام عدالت از مشمولان سهام عدالت خواست تا شماره شباي حساب بانكي و شماره موبايل خود را در سامانه سهام عدالت وارد كنند و قرار شد اگر شماره شباي مشمولين اشتباه بود از طريق پيامك به مشمول اين موضوع اطلاع داده شود تا شماره شباي درست خود را در سامانه وارد كنند. اما لازم است شهروندان بدانند كه تا امروز سازمان خصوصي‌سازي حتي در اين مورد هم شروع به اطلاع‌رساني نكرده و به زودي در اين مورد خاص اطلاع‌رساني خواهد كرد. در نتيجه اگر تا امروز پيامكي با مضمون سهام عدالت به شهروندان داده شده آن پيامك از طرف سازمان خصوصي‌سازي نبوده و احتمالا سودجويان و كلاهبرداراني آن را ارسال كرده‌اند.


برنامه‌ريزي براي جابه‌جايي ساختمان‌هاي مهم كلانشهر
رييس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي از برنامه‌ريزي براي بهسازي يا جابه‌جايي ساختمان‌هاي مهم دستگاه‌هاي مختلف با اولويت‌دادن به پنج شهر تهران، كرج، تبريز، كرمان و مشهد خبر داد. محمد شكرچي‌زاده در نخستين جلسه كارگروه مخاطرات زلزله در تهران با بيان اينكه مهم‌ترين خطري كه باعث خطرپذيري و كاهش ايمني شهروندان تهران مي‌شود، زلزله است، عنوان كرد: اتفاق پلاسكو نشان داد شهر ما تاب‌آور نيست و با نقص ايمني در پايتخت مواجه هستيم. در عين حال رييس‌جمهوري تاكيد كرده با اينكه دو ماه است آتش‌سوزي در كشور مطرح مي‌شود ولي مساله مهم تهران زلزله است. بايد در موقعيت‌هاي مختلف دريابيم چه اقداماتي را بايد براي افزايش تاب‌آوري و ايمني تهران انجام داد بنابراين به كارگروه‌هايي از جمله زلزله و زمين لغزش نياز داريم كه در آنها مباحث مهمي كه مي‌تواند منجر به تصميماتي مبتني بر تجارب بين‌المللي باشد مطرح شود. وي تصريح كرد: مي‌توان در اين كارگروه به تدقيق موقعيت گسل‌ها و ممانعت از احداث ساختمان‌هاي بالاي ۱۲ طبقه پرداخت. نكته مهم ديگري كه در آيين‌نامه ۲۸۰۰ نيز به آن پرداخته شده الزام كردن دستگاه‌هاي مختلف به بهسازي يا جابه‌جايي ساختمان‌هاي مهم آنهاست كه شوراي عالي معماري و شهرسازي پيگيري اين موضوع را برعهده مركز تحقيقات گذاشته است. در اين راستا دستگاه‌هاي مختلف از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، نفت و نيرو موظف مي‌شوند بيمارستان‌ها و ساختمان‌هاي مهم را بهسازي كنند و در صورت فرسايش بالا آنها را از رده خارج و در محل ديگري بازسازي كنند.


صادرات گاز به عراق به زودي كليد مي‌خورد
مديرعامل شركت ملي گاز گفت: هزينه احداث خط لوله چابهار رقمي معادل 3/1 ميليارد دلار است. به گزارش مهر، حميدرضا عراقي در حاشيه بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي نفت، گاز و پتروشيمي با اعلام اينكه بيش از ۹۶ درصد اقلام مورد نياز گازرساني توسط بخش داخلي توليد مي‌شود، گفت: همه نيروگاه‌هاي كشور در حال حاضر از سوخت گاز استفاده مي‌كنند. در سال ۹۲، ۴۷درصد سوخت نيروگاه‌ها، سوخت ميان‌تقطير بود كه در حال حاضر اين مقدار به زير ۱۰ درصد رسيده است. وي ادامه داد: ما توانستيم به ۹۲۰۰ روستا گازرساني داشته باشيم كه همين امر تاثير بسزايي بر كاهش مهاجرت از روستاها به شهرها دارد؛ از سوي ديگر نقش پررنگي در اشتغالزايي ايفا مي‌كند. عراقي با بيان اينكه به زودي خط لوله گازي چابهار احداث مي‌شود، افزود: هزينه احداث اين خط لوله معادل 3/1 ميليارد دلار برآورد شده است. به گفته معاون وزير نفت در حوزه گاز از خودكفايي به خوداتكايي رسيده‌ايم.


ارايه‌ پيش‌نويس اصلاح قوانين بازار سرمايه به مجلس

رييس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام كرد: پيش‌نويس اصلاح قوانين بازار سرمايه به مجلس ارايه مي‌شود. شاپور محمدي يكي از مولفه‌هاي اصلي اقتصاد مقاومتي را مردمي شدن اقتصاد دانست و گفت: فرهنگ‌سازي، اصل مهم افزايش مشاركت آحاد جامعه در بازار سرمايه است. وي با اشاره به تصويب قانون بازار اوراق بهادار در آذر ماه ۱۳۸۴ و قانون توسعه ابزارها و نهادهاي مالي مصوب ۱۳۸۸ از اقدامات مجلس شوراي اسلامي طي سال‌هاي گذشته قدرداني كرد و گفت: در اسرع وقت پيش‌نويس اصلاح قوانين بازار سرمايه كشور نهايي و در قالب لايحه به مجلس و دولت ارايه مي‌شود. رييس سازمان بورس و اوراق بهادار ابراز اميدواري كرد با همراهي كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي پيش‌نويس لايحه اصلاح قوانين بازار سرمايه به‌زودي نهايي شود و موارد تكميلي به قوانين بازار سرمايه اضافه شود.  محمدي با تاكيد بر اينكه در ۱۰ سال گذشته بازار سرمايه از رشد خوبي برخوردار بوده است، گفت: اميدواريم بازار سرمايه بتواند امسال در چارچوب اقتصاد مقاومتي بيش از پيش در تامين مالي بخش خصوصي نقش‌آفرين باشد .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون