• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3806 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ ارديبهشت

بيانيه شوراي عالي اصلاح‌طلبان منتشر شد

راي به تمامي فهرست 21 نفره شوراي تهران

گروه احزاب

جريان اصلاحات حالا مدتي است كه با سازمان تشكيلاتي و جبهه‌اي كنش انتخاباتي‌اش را هماهنگ كرده است و با نام شوراي عالي سياستگذاري قايل به خردجمعي در بستن ليست‌هاي انتخاباتي است. همان تشكيلاتي كه در سال 94 در انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي تمام استان‌ها و شهر‌ها را سازمان داد؛ ليست اميد را به مردم معرفي كرد و اين ليست موفقيت خوبي در انتخابات كسب كرد، حالا در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا به اهميت اين انتخابات تاكيد دارد و با ليستي 21 نفره در تهران كه برآمده از خردجمعي جناح اصلاح‌طلب است به عرصه آمده است. همين است كه محمدرضا عارف، رييس شوراي عالي تاكيد دارد كه «مبناي كار، خرد جمعي است و بايد به تصميمي كه با خرد جمعي گرفته شده، تمكين كرد.»
ليست شوراها
بر اساس تخصص بسته شد
وعده بستن ليستي كارآمد و با حضور افرادي متخصص در هر يك از حوزه‌هاي مورد نياز مديريت شهري چيزي بود كه شوراي عالي سياستگذاري به آن متعهد شده بود. الهه كولايي در تشريح چگونگي قرار‌گيري افراد در ليست بر اساس تخصص مورد نياز گفت: «شورايي هفت‌نفره با تركيبي از كارشناسان با گرايش‌هاي تخصصي مختلف، در طول دو هفته پرونده افراد متقاضي را بر اساس معيارهاي شوراي عالي سياستگذاري بررسي كرد. هيات هفت نفره پرونده حدود 600 تن را بررسي كرد. در اين بررسي‌ها با توجه به مشكلاتي كه در روند بررسي پرونده افراد وجود داشت، بازنگري‌هايي هم صورت گرفت. دو شاخص نقش وتويي در بررسي صلاحيت اين افراد داشت: اصلاح‌طلبي و پاك دستي و خوشنامي مالي.» كولايي خاطرنشان كرد: «قرار شد 42 نفر به شوراي عالي معرفي شوند. بنا شد افرادي كه براي 10 حوزه متفاوت و متنوع تخصص شهري، افرادي كه كم و بيش صلاحيت لازم را دارند، در فهرست نهايي توزيع شوند. اين روند خالي از ايراد نيست، اما مهم انسجام اصلاح‌طلبان و حفظ اجماع آنها براي تامين خواسته‌هاي مردم در شورا است. هدف اصلي اين شورا پيشبرد اهداف اصلاحات و برآورده كردن مطالبات مردم است. اگر ايرادي هم به اين فهرست وارد است، بايد توجه داشت برآيند روندي است كه در شوراي عالي سياستگذاري تصويب شده است.»
مكانيزم تهيه ليست
مورد قبول همه داوطلبين بوده است
اگر چه پس از بستن ليست انتقاداتي از سوي برخي اصلاح‌طلبان به ليست مطرح شد اما پاسخ محمدرضا عارف، رييس شوراي عالي به آنها مشخص بود: «واقعا تهيه ليست ۲۱ نفره از بين چهره‌هاي فرهيخته كار بسيار سختي است. به عنوان رييس شوراي عالي سياستگذاري به همه نامزدهاي محترم اطمينان خاطر مي‌دهم با همان مكانيزم‌هايي كه مورد قبول همه داوطلبين بود ليست نهايي با راي‌گيري اعضاي شوراي عالي تهيه شد و هيچگونه اعمال سليقه‌اي صورت نگرفت.» همچنين الهه كولايي در اين رابطه گفت: «طبيعي است كه افراد انتقادهايي داشته باشند، اما براي پيشبرد اهداف اصلاحات و پاسخ به مطالبات مردم و جلوگيري از حاكم شدن جرياني كه حقوق مردم را باور ندارد و براي مقابله با رانت و فساد، بايد يكپارچگي اصلاح‌طلبان را با حمايت از اين فهرست حفظ كرد.» اين عضو شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان تاكيد كرد: «تلاش شده امكان انتقال تجربه دوره‌هاي پيشين شوراها هم حفظ شود، همچنين ايده‌ها و افكار و چهره‌هاي جديد نيز به عرصه عمل وارد شوند. وقتي از چهره‌هاي جديد و از چرخش نخبگان صحبت مي‌كنيم طبيعي است كه افراد كمتر شناخته شده وارد عمل شوند. بايد با در نظر گرفتن جوانب مثبت و منفي اين فهرست از آن حمايت كنيم. »
يكپارچگي اصلاح‌طلبان، رمز پيروزي است
پس از ارايه ليست انتخاباتي از سوي شوراي عالي سياستگذاري بسياري از چهره‌هايي كه نام‌شان در ليست قرار نگرفت انصراف خود را اعلام كردند تا بر اين نكته تاكيد كنند كه جز با وحدت و انسجام نمي‌توان در صحنه انتخابات اثرگذار بود. حالا اين جريان سياسي و فعالانش آنقدر به بلوغ سياسي رسيده‌اند كه به ليست واحد تمكين كنند و اگرچه نقدهايي بر ليست دارند اما آن را حمايت كنند. اين روزها همه تاكيد بر اين است كه به تمام افراد ليست شوراهاي شهر اصلاح‌طلب بايد راي داد.  الهه كولايي با اشاره به اينكه تلاش براي پيروزي اصلاح‌طلبان با پذيرش خردجمعي در شرايط كنوني سرنوشت ساز است، تصريح كرد: «مهم‌ترين هدف ما بايد به قدرت رسيدن جرياني باشد كه اهداف اصلاح‌طلبان را پيش مي‌برد. تفرقه و تشتت در فهرست، راهگشاي رقيبان جريان اصلاح‌طلب خواهد بود. آزموده را دوباره آزمودن خطاست. يكپارچگي اصلاح‌طلبان رمز پيروزي است.»
ليست اصلاح‌طلبان
براي شوراي شهر تهران
 (به ترتيب الفبا)
بهاره آروين، علي اعطا، مرتضي الويري، شهربانو اماني ، ابراهيم اميني، افشين حبيب‌ زاده، سيدآرش حسيني ميلاني، محمدجواد حق‌شناس، ناهيد خداكرمي، حسن خليل آبادي،سيد حسن رسولي، محمد سالاري، زهرا صدراعظم نوري، محمد عليخاني، الهام فخاري، مجيد فراهاني، احمد مسجد جامعي،  سيد محمود ميرلوحي، زهرا نژادبهرام، بشير (حجت) نظري، محسن هاشمي‌رفسنجاني.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون