• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3807 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ ارديبهشت

خبر

رييس كميته تنقيح شوراي شهر:
به جاي برگزاري مزايده املاك، تراكم‌فروشي مي‌كند
ايلنا| ولي‌الله شجاع‌پوريان، رييس كميته تنقيح شوراي اسلامي شهر تهران درباره فعاليت‌هاي شركت جهان كه يكي از زيرمجموعه‌هاي شهرداري است، گفت: يكي از ابهاماتي كه درباره عملكرد اين شركت وجود دارد، دخالت آن در فروش تراكم در شهر تهران بوده است به نحوي كه از طريق ارتباطاتي كه در شهرداري دارند با مبالغ پايين، تراكم را خريداري و با قيمت بالاتر به متقاضيان فروخته‌اند. او گفت: بنياد شهيد و مجموعه شهرداري از سهامداران اصلي شركت جهان هستند. البته گفته مي‌شود شهرداري تهران ارتباطي با اين شركت ندارد، اما بانك شهر به نمايندگي از شهرداري تهران سهم بنياد شهيد را نيز خريداري كرده، چرا كه يكي از سهامداران اصلي بانك شهر شهرداري تهران است. از همين رو شهرداري نمي‌تواند منكر ارتباط با شركت جهان شود. وظيفه اين شركت برگزاري مزايده املاك شهرداري تهران بوده و متاسفانه ابهامات متعددي درباره عملكرد اين شركت وجود دارد. يكي از ابهاماتي كه درباره عملكرد اين شركت وجود دارد، دخالت آن در فروش تراكم در شهر تهران بوده است به نحوي كه از طريق ارتباطاتي كه در شهرداري دارند با مبالغ پايين، تراكم را خريداري و با قيمت بالاتر به متقاضيان فروخته‌اند.
وي بيان كرد: متاسفانه به دليل ضعف مكانيسم نظارت در شورا و عدم همراهي هيات رييسه، پيگيري چنين موضوعاتي به دليل در اقليت بودن اصلاح‌طلبان در شوراي چهارم به نتيجه نمي‌رسيد؛ اما اميدواريم نهادهاي نظارتي به صورت جدي به اين قضايا ورود كنند و چنانچه تخلفي در آن صورت گرفته به اطلاع عموم برسانند.


ديدار مقامات سازمان حج با جمعي از مراجع تقليد
ايسنا | حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي‌عسكر به همراه حميد محمدي در سفري كه همزمان با آغاز ثبت‌نام در كاروان‌هاي حج ٩٦ به قم داشتند، با حجت‌الاسلام سيدجواد شهرستاني نماينده آيات سيستاني، وحيد خراساني، سعيدي، توليت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و جوادي‌آملي به طور جداگانه ديدار كردند. آيت‌الله جوادي آملي در اين ديدار به اهميت و جايگاه زايران و حجاج اشاره كرد و درباره عزت و عظمت حجاج گفت: عزت امري تحميلي نيست كه ما بخواهيم به زاير يا حاجي عزت بدهيم، زايران بايد خود مراعات كنند و همه اعمال آنها با ظرافت و عزتمندانه انجام شود.


طرح تحول سلامت بايد از ابتداي انقلاب اجرا مي‌شد
مهر| وزير بهداشت گفت: «با توجه به اينكه طرح تحول سلامت براي محرومين و درماندگان است، اعتقاد داريم اجراي اين طرح، دير آغاز شد و اي كاش از ابتداي انقلاب اسلامي چنين طرح‌هايي شروع مي‌شد. طرح تحول سلامت متعلق به دكتر روحاني است و با عنايت خدا، همت رييس‌جمهور، كمك و همكاري مجلس و حمايت‌هاي مقام معظم رهبري، طرح تحول سلامت توانست به موفقيت نسبي برسد و حمايت مقام معظم رهبري از اين طرح، بدان جهت بود كه اقدامات طرح تحول سلامت براي فقرا، محرومين و درماندگان انجام شد اما اعتقاد داريم كه اين طرح، دير آغاز شد و اي كاش از ابتداي انقلاب اسلامي چنين طرح‌هايي شروع مي‌شد. متاسفانه شاهديم كه براي به دست آوردن راي، انقلاب اسلامي و نظام را زير سوال مي‌برند. نمي‌دانم چرا تا اين حد سياه نمايي و بداخلاقي مي‌شود در حالي كه انقلاب اسلامي ارزان به دست نيامده و بايد از آن نگهداري و مراقبت كنيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون