• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3807 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۵ ارديبهشت

كشتي آزاد ايران براي بيست‌و پنجمين بار قهرمان آسيا شد

درخشش جوانان در هندوستان

گروه ورزش


كشتي آزاد ايران براي بيست‌و پنجمين بار قهرمان آسيا شد. بعد از اينكه در روز نخست رقابت‌هاي قهرماني آسيا در دهلي نو هندوستان، تيم جوان ايران نتوانست به مدال طلا برسد و با يك نقره و سه برنز به كار خود پايان داد، اين نگراني به وجود آمد كه نكند رقبا در روز دوم گوي سبقت را از تيم محمد طلايي بربايند و سكوي نخست را ازآن خود كنند؛ اما جوانان آينده‌دار ايران در همان پايان مسابقات نوبت صبح روز دوم كار را به صعود به سه فينال و حضور در يك ديدار رده‌بندي تمام كردند تا اين تيم نيز همچون تيم ملي فرنگي ايران قبل از اتمام رقابت‌ها عنوان قهرماني را ازآن خود كند. حالا تيم آزاد با تركيبي متفاوت در رقابت‌هاي همبستگي كشورهاي اسلامي در باكو به ميدان خواهد رفت و اميد مي‌رود تيم ملي در كشور آذربايجان نيز موفق عمل كرده و از حالا مهياي حضور در مسابقات جهاني فرانسه -كه مهم‌ترين رقابت سال است- شود. در پايان قهرماني آسيا تيم ايران توسط بهنام احسان‌پور، عليرضا كريمي و يداله محبي در اوزان 61، 86 و 125 كيلوگرم به مدال طلا، حسين شهبازي در وزن 97 كيلوگرم مدال نقره و رضا اطري، ميثم نصيري، حامد رشيدي و بهمن تيموري در اوزان 57، 65، 70، 74 كيلوگرم به مدال برنز دست يافت و با كسب 71 امتياز عنوان قهرماني را نيز از آن خود كرد. پس از تيم ايران تيم‌هاي ژاپن و ازبكستان به ترتيب با 55 و 49 امتياز دوم و سوم شدند. در وزن ٥٧ كيلوگرم رضا اطري در دور اول با نتيجه 8 بر 6 محمود جان شاوتاكوف از ازبكستان را شكست داد. وي در دور بعد مقابل يوكي تاكاهاشي از ژاپن با نتيجه 5 بر 2 شكست خورد و با توجه به حضور اين كشتي‌گير در ديدار فينال، اطري به گروه بازنده‌ها رفت. وي ابتدا در اين گروه نويسون پيناي از تايلند را با نتيجه 6 بر صفر و ضربه فني شكست داد و راهي ديدار رده‌بندي شد وي در اين ديدار نيز با نتيجه 5 بر 4 مقابل كيم سانگ گون از كره جنوبي به پيروزي رسيد و صاحب مدال برنز شد.
در وزن ٦٥ كيلوگرم ميثم نصيري در دور اول با نتيجه 8 بر 5 ميرژان آشيروف از قزاقستان را شكست داد. وي در دور بعد مقابل باجرانگ از هند با نتيجه 7 بر 5 شكست خورد اما با حضور اين كشتي‌گير هندي در ديدار فينال، نصيري براي ادامه كار به گروه بازنده‌ها رفت. وي در اين گروه مقابل سيروجدين حسن‌اف از ازبكستان با نتيجه 8 بر 3 به پيروزي رسيد و به ديدار رده‌بندي راه يافت. نصيري در اين ديدار مقابل كوك گوانگ كيم از كره شمالي با نتيجه 7 بر 2 به پيروزي رسيد و صاحب مدال برنز شد.
در وزن 61 كيلوگرم بهنام احسان‌پور پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتيجه 11 بر صفر جي‌ هون يون از كره جنوبي را شكست داد. وي در دور بعد و در مرحله نيمه‌نهايي مقابل دولت نيازبيكوف دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسيا از قزاقستان با نتيجه 9 بر 4 به پيروزي رسيد و به ديدار فينال راه يافت. احسان‌پور در ديدار پاياني به مصاف هان سانگ كيم از كره شمالي رفت و با نتيجه 8 بر 6 از سد اين كشتي‌گير گذشت تا صاحب مدال طلاي اين وزن شود.
در وزن ٦٥ كيلوگرم ميثم نصيري در دور اول با نتيجه 8 بر 5 ميرژان آشيروف از قزاقستان را شكست داد. وي در دور بعد مقابل باجرانگ از هند با نتيجه 7 بر 5 شكست خورد اما با حضور اين كشتي‌گير هندي در ديدار فينال، نصيري براي ادامه كار به گروه بازنده‌ها رفت. وي در اين گروه مقابل سيروجدين حسن اف از ازبكستان با نتيجه 8 بر 3به پيروزي رسيد و به ديدار رده‌بندي راه يافت. نصيري در اين ديدار مقابل كوك گوانگ كيم از كره شمالي با نتيجه 7 بر 2 به پيروزي رسيد و صاحب مدال برنز شد.
در وزن 70 كيلوگرم حامد رشيدي در دور نخست مقابل ين لو از چين با نتيجه 10 بر صفر به پيروزي رسيد وي در دور بعد مقابل اختيار نورزاف دارنده مدال برنز المپيك و نقره جهان از ازبكستان در يك كشتي نزديك با نتيجه 9 بر 8 شكست خورد. وي با توجه به حضور اين كشتي‌گير در ديدار فينال به گروه بازنده‌ها رفت. وي در اين گروه مقابل گون وو لي از كره جنوبي با نتيجه 10 بر صفر به پيروزي رسيد و به ديدار رده‌بندي راه يافت. رشيدي در اين ديدار غلام جان شاريپوف از تاجيكستان را با نتيجه 10 بر صفر مغلوب كرد و به مدال برنز رسيد.
در وزن 86 كيلوگرم عليرضا كريمي در دور اول با نتيجه 11 بر صفر نايريسيگا از چين را شكست داد. وي در دور بعد مقابل گوانگ اوك كيم از كره جنوبي با نتيجه 7 بر صفر به پيروزري رسيد. كريمي در دور سوم و در مرحله نيمه نهايي مقابل اونوربات پوريجاو دارنده مدال نقره جهان از مغولستان با نتيجه 11 بر صفر به پيروزي رسيد و راهي ديدار فينال شد. وي در ديدار فينال عظمت دولت بيكوف از قزاقستان را با نتيجه 12 بر يك شكست داد و صاحب مدال طلا شد.
در وزن ٩٧ كيلوگرم حسين شهبازي پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مينوون سه او از كره جنوبي را با نتيجه 10 بر صفر شكست داد و راهي مرحله نيمه نهايي شد، شهبازي در اين مرحله نااويا آكاگوما از ژاپن را با نتيجه 6 بر 2 شكست داد و راهي ديدار فينال شد. وي در اين ديدار در يك كشتي نزديك با نتيجه 6 بر 4 مقابل ماگومد ابراگيم‌اف دارنده مدال برنز المپيك برزيل از ازبكستان شكست خورد و به مدال نقره رسيد.
در وزن 125 كيلوگرم يداله محبي در كشتي نخست مقابل ‌هاي شانگ از چين با نتيجه 11 بر صفر به پيروزي رسيد وي در دور دوم مقابل زولبو ناتساگسورن از مغولستان با نتيجه 5 بر يك به پيروزي رسيد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. محبي در اين مرحله مقابل كانگ جين نام از كره جنوبي با نتيجه 8 بر 8 و ضربه فني به پيروزي رسيد و فيناليست شد. وي در ديدار پاياني مقابل سوميت از هند با نتيجه 6 بر 2 به پيروزي رسيد و عنوان قهرماني را از آن خود كرد.
رده‌بندي انفرادي و تيمي اين مسابقات به شرح زير است:
رده‌بندي انفرادي:
57 كيلوگرم: 1- يوكي تاكاهاشي (ژاپن) 2- زانابازار زاندانبود (مغولستان) 3- رضا اطري (ايران) و نورسليم سانايف (آرتاس سانا) (قزاقستان)
61 كيلوگرم: 1- بهنام احسان‌پور (ايران) 2- هان سونگ كيم (كره شمالي) 3- دولت نيازبيكوف (قزاقستان) و ري هيگوچي (ژاپن)
65 كيلوگرم: 1- باجرانگ باجرانگ (هند) 2- لي سئونگ چول (كره جنوبي) 3- ماساكازو كامويي (ژاپن) و ميثم نصيري (ايران)
70 كيلوگرم: 1- آكژورك تاناتاروف (قزاقستان) 2- اختيار نوروزاف (ازبكستان) 3- موموجيرو ناكامورا (ژاپن) و حامد رشيدي (ايران)
74 كيلوگرم: 1- بكزاد عبدالرحمن اف (ازبكستان) 2- مسلم اولايف (قرقيزستان) 3- چونگ يائو ژنگ (چين) و بهمن تيموري (ايران)
86 كيلوگرم: 1- عليرضا كريمي (ايران) 2- عظمت دولت بيكوف (قزاقستان) 3- اميدجان ايسمان‌اف (ازبكستان) و يونوربات پوريجاو (مغولستان)
97 كيلوگرم: 1- ماگومد ابراگيم اف (ازبكستان) 2- حسين شهبازي (ايران) 3- مين وون سئو (كره جنوبي) و ماگومد موسايف (قرقيزستان)
125 كيلوگرم: 1- يداله محبي (ايران) 2- سوميت سوميت (هند) 3- تايكي ياماموتو (ژاپن) و زولبو ناتساگسورن (مغولستان)
رده‌بندي تيمي:
1- ايران 71 امتياز 2- ژاپن 55 امتياز 3- ازبكستان 49 امتياز 4- قزاقستان 47 امتياز 5- كره جنوبي 46 امتياز 6- مغولستان 40 امتياز 7- قرقيزستان 34 امتياز 8- هند 33 امتياز

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون