• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3808 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ ارديبهشت

گفت‌وگوي «اعتماد» با مجيد جلالي، سرمربي پيكان

هدف ما ماندن در ليگ برتر بود

مهدي روزخوش

تيم فوتبال پيكان كه با آغاز ليگ شانزدهم به ليگ برتر آمد، نتايج خوبي را در ابتداي فصل نگرفت اما با گذشت زمان شاگردان مجيد جلالي توانستند جايگاه مطلوبي در جدول براي خود دست و پا كنند. اين تيم با وجود اينكه در مقاطعي از فصل متزلزل عمل كرد، اما در پايان توانست با كسب رتبه ششم در جايگاه مناسبي قرار بگيرد. اين تيم در فصل جديد قرارداد مجيد جلالي را تمديد كرد تا در راه رسيدن به اهدافش قدم‌هاي مثبتي بردارد.

با نزديك شدن به پايان فصل شانزدهم شايعات زيادي درباره نيمكت فصل آينده تيم فوتبال پيكان مطرح مي‌شد. با اينكه گزينه‌هاي زيادي از جمله نام امير قلعه‌نويي مطرح شد اما در نهايت مديران باشگاه پيكان راي به تمديد قرارداد سرمربي فصل گذشته خودشان دادند. كسي كه توانست اهداف كوتاه‌مدت اين باشگاه را تحقق ببخشد و پيكاني كه سال‌ها بود به صورت آسانسوري به ليگ برتر مي‌آمد و مجددا سقوط مي‌كرد ثباتي چشمگير داشته باشد.

پيكاني‌ها حتي مي‌توانستند سهميه آسيا را به دست بياورند اما شكست در بعضي از بازي‌ها آنها را از اين رويا دور كرد. در همان مقطع هم مجيد جلالي بارها گفته بود هدف اصلي تيمش در ليگ شانزدهم بقا در ليگ خواهد بود.

حال با تمديد قرارداد مجيد جلالي اين باشگاه قصد دارد به اهداف بلندمدتي كه تعيين كرده برسد. آنها در سال اول مي‌خواستند با يك بودجه معمولي در ليگ برتر بمانند و حالا مي‌خواهند در سال دوم تيم‌شان در پايان فصل از تيم‌هاي بالانشين جدول باشد و در انتها هم براي سال سوم به مدعيان كسب عنوان قهرماني اضافه شوند.

بايد ديد آيا مجيد جلالي مي‌تواند هدف دوم اين باشگاه را تحقق ببخشد يا خير. براي بررسي اين موضوع با او مصاحبه‌اي انجام داديم كه در زير مي‌خوانيد.

 

ابتدا درباره عملكرد تيم‌تان در ليگ شانزدهم صحبت كنيد. به نظرتان پيكان در اين فصل موفق عمل كرد؟

همان زماني كه من هدايت پيكان را بر عهده گرفتم، طوري هدف‌گذاري كرديم كه پيكان در ليگ برتر بماند. اگر خاطرتان باشد اين تيم همه ساله با مشكلي مواجه بود. پس از صعود به ليگ برتر مجددا به ليگ يك سقوط مي‌كرد اما امسال طوري هدف‌گذاري كرديم كه بتوانيم بدون كوچك‌ترين مشكل و استرسي در ليگ برتر بمانيم. فكر مي‌كنم به هدف‌ خودمان هم رسيديم چرا كه تيم‌ ما در پايان فصل در جايگاه ششم قرار داشت.

فكر نمي‌كنيد اگر كمي بيشتر تلاش مي‌كرديد شايد امروز تيم‌تان سهميه آسيا كسب مي‌كرد؟

ما از همان ابتداي فصل هدف‌مان ماندن در ليگ برتر بود. تنها چيزي كه برايش تلاش مي‌كرديم همين موضوع بود اما در اواخر فصل وقتي كه ديديم تيم‌ ما فراتر از اهداف‌مان نتيجه گرفته نيم نگاهي هم به بالاي جدول داشتيم تا بتوانيم سهميه آسيا بگيريم. اما به هر حال پتانسيل تيم ما همين بود و در برخي از بازي‌ها واقعا نمي‌توانستيم پيروز شويم. بازيكنان ما جوان بودند و بعضي از آنها تجربه كافي براي حضور در ليگ برتر نداشتند.

درباره تمديد قراردادتان با پيكان صحبت كنيد. چه اتفاقي رخ داد كه تصميم گرفتيد قراردادتان را با اين باشگاه تمديد كنيد؟

پيش از اينكه فصل به پايان برسد، مديران باشگاه صحبت‌هايي براي تمديد قرارداد من انجام دادند. پس از پايان فصل به طور جدي صحبت كرديم و با توجه به اينكه هم من شرايط كار را در باشگاه مطلوب مي‌ديدم و هم مديران باشگاه از نتايج كسب شده رضايت داشتند، به توافق رسيديم كه قراردادمان را تمديد كنيم.

براي فصل گذشته گفتيد هدف‌تان ماندن در ليگ برتر بود. براي سال آينده چه اهدافي را با مديريت باشگاه تدوين كرديد؟

براي سال آينده برنامه‌ريزي كرديم كه در پايان فصل جزو نيمه‌بالاي جدول رده‌بندي باشيم. ما بر اساس يك برنامه سه ساله كه در فصل قبل صحبت كرديم قرار بود در سال اول طوري نتيجه‌ بگيريم كه تيم در ليگ برتر بماند و در سال دوم تيم در بالاي نيمه جدول رده‌بندي قرار داشته باشد و در انتها و رسيدن به سال سوم تيم از مدعيان كسب عنوان قهرماني باشد. بر همين اساس امسال هدف‌مان اين است كه در نيمه بالاي جدول رده‌بندي قرار بگيريم.

چه بازيكناني قرار است براي فصل آينده به جمع تيم‌تان اضافه شوند؟

سعي مي‌كنيم تيم خودمان را براي فصل بعد حفظ كنيم زيرا اعتقاد دارم بازيكنانم از نظر فني از شرايط خيلي خوبي برخوردار هستند. البته شايد چهار يا پنج بازيكن هم از ليگ برتر جذب كنيم.

آيا ستاره‌اي به جمع شما اضافه مي‌شود؟

با بودجه‌اي كه تصويب كرده‌ايم كه يك بودجه كاملا معمولي نيز هست، نمي‌توانيم ريخت و پاش كنيم و ستاره‌ها و بازيكنان ميلياردي را جذب كنيم. بنابراين در جهت جذب بازيكن دقت لازم را انجام مي‌دهيم حتي اگر قرار باشد بازيكن خارجي جذب كنيم وسواس زيادي به خرج مي‌دهيم.

ارزيابي‌تان از ليگ شانزدهم چيست؟ فكر مي‌كنيد براي فصل آينده سازمان ليگ بايد چه كاري انجام بدهد تا شاهد ليگ بهتري باشيم؟

مهم اين است كه از نظر اجرايي ليگ سال به سال بهتر مي‌شود و با سرعت بيشتري به استانداردهاي روز دنيا نزديك مي‌شود. اما اميدواريم كه سال آينده شرايط از اينكه هست، بهتر شود. سازمان ليگ بايد براي سال آينده نظارت‌ها را بيشتر كند تا تيم‌ها با اطمينان خاطر بيشتري وارد ميدان شوند. امسال شاهد اين بوديم كه داوران جوان زيادي در ليگ قضاوت كردند. مطمئنا سال آينده همه شاهد حضور داوران جوان ديگري در ليگ برتر خواهيم بود. بر همين اساس اميدوارم شرايط به گونه‌اي شود كه اشتباهات داوري هم به حداقل برسد.

منشا يكي از همين ستاره‌هاي اين فصل بود. درباره اين بازيكن هم صحبت كنيد.

بله با اين حرف موافقم اما ما در حفظ اين ستاره موفق نبوديم. براي موفق شدن لازمه كار اين است كه ستاره‌هاي‌مان را حفظ كنيم مگر اينكه برنامه‌اي براي موفقيت و پيشرفت نداشته باشيم و به دنبال اين باشيم كه هميشه به عنوان يك تيم متوسط رو به خوب كار كنيم. براي پيشرفت لازم است كه ستاره‌هاي‌مان را حفظ كنيم. يك‌سري بازيكن در تيم ما هستند كه در ابتداي فصل سال گذشته كسي آنها را نمي‌شناخت اما الان تيم‌ها براي جذب آنها با هم دعوا مي‌كنند. حفظ كردن اين بازيكنان مهم است و ما بايد تمهيداتي براي اين موضوع بينديشيم. البته ما با چالش سربازي بازيكنان هم روبه‌رو هستيم و شهريار مقانلو و فراز امام‌علي دو بازيكن خوب ما هستند كه سرباز شده‌اند و نمي‌توانيم از آنها استفاده كنيم. اينها چالش‌هايي است كه ما با آنها درگيريم. منشا را هم نتوانستيم نگه داريم و اينها آسيب‌هاي تيم ما است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون