• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3809 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت

وزير بهداشت: مردم ايران به عقب بازنخواهند گشت

ايسنا| وزير بهداشت ضمن اشاره به انتخابات پيش رو، از انجام بيش از 35 ميليون خدمت و معاينه دندانپزشكي رايگان براي دانش‌آموزان خبر داد.
سيد حسن قاضي‌زاده‌هاشمي در پنجاه و هفتمين كنگره علمي بين‌المللي دندانپزشكي ايران و نخستين كنگره منطقه خاورميانه فدراسيون جهاني دندانپزشكي در سالن اجلاس سران اظهار داشت: دندانپزشكي ايران به ويژه در ساليان اخير پيشرفت‌هاي چشمگيري داشته اما در حوزه پژوهش بايد همانند جامعه پزشكي، رقباي خود را پشت سربگذارد. وزير بهداشت ادامه داد: پيشرفت دندانپزشكي ايران در منطقه و جهان نيازمند توسعه زيرساخت‌ها و علاقه‌مندي بيشتر به آموزش و پژوهش با وجود اساتيد فرهيخته و ارزشمند است و البته توسعه زيرساخت‌ها وظيفه دولت، مجلس و وزارت بهداشت است.
قاضي‌زاده‌هاشمي به انتخاب دولت يازدهم از سوي مردم در سال 92 اشاره كرد و افزود: دولت دكتر روحاني در شرايط سخت و دشوار اقتصادي و بين‌المللي توانست خدمات زيادي از جمله در حوزه سلامت به مردم ارايه دهد و موجب كاهش درد، رنج و آلام آنها شود.
وزير بهداشت اولويت قرار گرفتن سلامت در دولت يازدهم را بسيار ارزشمند دانست و گفت: ‌اي كاش در 10 دولت قبل به اندازه اين دولت به سلامت مردم توجه و در اين حوزه هزينه شده بود تا نگراني كمتري در مورد جسم و روح و روان مردم داشتيم.
هاشمي وضعيت سلامت دهان و دندان مردم را نامناسب ارزيابي كرد و گفت: متاسفانه از نظر شاخص‌هاي سلامت دهان و دندان فاصله زيادي با استانداردهاي بين‌المللي داريم اما گام‌هاي موثري در اين زمينه برداشته شد و شاخص  DMF (دندان‌هاي كشيده، پوسيده و خرابي) ايران از 2/2 به 89/1 كاهش يافت.
وي با بيان اينكه 35 ميليون خدمت رايگان براي سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان انجام شد، افزود: با وجود اين اقدامات اما هنوز در ابتداي راه قرار داريم و اميدواريم كه دولت‌ها و مجالس آينده حداكثر تلاش خود را صرف ارتقاي سلامت مردم كرده و همچنان سلامت را در اولويت خود قرار دهند.
وزير بهداشت در پايان ضمن تاكيد بر حضور حداكثري پاي صندوق‌هاي راي، يادآور شد: بدون ترديد مردم ايران به عقب باز‌نخواهند گشت و اميدوارم كه مسير كشور بر مدار تدبير، عقلانيت، خرد، دانش بشري و تجارب بين‌المللي ادامه داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون