• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3811 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۳۰ ارديبهشت

نگاهي به عملكرد كشتي‌گيران ايران در مسابقات باكو

گرايي ستاره بود، نصيري طلايي

گروه ورزش| رقابت‌هاي كشتي فرنگي چهارمين دوره بازي‌هاي همبستگي كشورهاي اسلامي در شهر باكوي كشور آذربايجان برگزار شد و در پايان تيم ايران پس از تيم آذربايجان كه صاحب 4 مدال طلا شد، با 2 مدال طلا در جايگاه دوم ايستاد و تيم‌هاي قرقيزستان و تركيه هركدام با يك مدال در جايگاه بعدي قرار گرفتند.
در اين رقابت‌ها كه رسول خادم، عضو هيات رييسه اتحاديه جهاني كشتي، به عنوان نماينده اتحاديه جهاني حضور دارد، در رشته فرنگي محمدعلي گرايي و يوسف قادريان در اوزان 71 و 80 كيلوگرم به مدال طلا، مهدي زيدوند، مهدي فلاح و شهاب قوره جيلي در اوزان 66، 85 و 130 كيلوگرم به مدال برنز دست يافتند. محمد نوربخش، رسول گرمسيري و مهدي علياري در اوزان 59، 75 و 98 كيلوگرم از رسيدن به مدال بازماندند.
محمدعلي گرايي را با توجه به نمايش مناسبي كه در باكو داشت بايد ستاره تيم كشتي فرنگي دانست. او موفق شد با شكست رقباي سرشناس و مدعي خود، صاحب مدال طلا شود. گرايي نماينده وزن ۷۱ كيلوگرم ايران در ديدار نهايي روسلان تساريف دارنده مدال طلاي آسيا از قرقيزستان را ۴ بر ۳ شكست داد و به گردن آويز طلا رسيد. گرايي پيش از اين در دور اول با نتيجه ۳ بر يك ايكر سونمز از تركيه را شكست داد. وي در دور بعد و در مرحله نيمه‌نهايي نيز دست به كار بزرگي زد و با نتيجه ۶ بر ۵ از سد رسول چونايف، دارنده مدال برنز المپيك و طلاي جهان از آذربايجان گذشت و فيناليست شد.
در وزن 80 كيلوگرم يوسف قادريان در كشتي نخست برهان آكبوداك دارنده مدال نقره جوانان جهان و مدال نقره زير 23 سال اروپا از تركيه را با نتيجه 3 بر يك شكست داد. وي در مرحله بعد و در مرحله نيمه نهايي با امان علي آتايف از تركمنستان با نتيجه 10 بر 4 به پيروزي رسيد و به ديدار پاياني راه يافت. قادريان در ديدار فينال رفيق حسين اف دارنده مدال نقره بازي‌هاي اروپايي از آذربايجان را با نتيجه يك بر يك مغلوب كرد و به مدال طلا رسيد. در وزن 59 كيلوگرم محمد نوربخش مقابل مراد ممدوف قهرمان جوانان جهان و زير 23 سال اروپا از آذربايجان با نتيجه 10 بر 4 شكست خورد و حذف شد. در وزن 98 كيلوگرم مهدي علياري مقابل سليمان دميرچي از تركيه با نتيجه 2 بر يك شكست خورد و از دور مسابقات كنار رفت.
در وزن 66 كيلوگرم مهدي زيدوند مقابل كامران ممدوف قهرمان جوانان جهان و دارنده مدال برنز اروپا، از آذربايجان رفت و با نتيجه 6 بر صفر مغلوب اين كشتي گير شد. زيدونددر ديدار رده‌بندي با غلبه بر ميرزابك رحمت اف از ازبكستان صاحب مدال برنز شد. در وزن 75 كيلوگرم رسول گرمسيري با نتيجه 6 بر يك مغلوب الوين مورساليف دارنده مدال برنز جهان و قهرمان بازي‌هاي اروپايي از آذربايجان شد و پنجم شد. در وزن 85 كيلوگرم مهدي فلاح در دور نخست با نتيجه 2 بر يك مغلوب اسلام عباس اف قهرمان جوانان جهان از آذربايجان شد. در ادامه فلاح در ديدار مقابل آزات بيشبكوف از قرقيزستان با نتيجه 2 بر صفر پيروز شد و به مدال برنز رسيد.
در وزن 130 كيلوگرم شهاب قوره جيلي در دور نخست با نتيجه 9 بر صفر حاميه حسن از لبنان را شكست داد. وي در دور بعد و در مرحله نيمه‌نهايي مقابل عثمان ايلدريم قهرمان زير 23 سال اروپا از تركيه با نتيجه 4 بر يك شكست خورد و راهي ديدار رده‌بندي شد. وي در اين ديدار با نتيجه 9 بر صفر حمزه يوسف اودتالا از اردن را شكست داد و صاحب مدال برنز شد.
يك طلا و يك نقره براي آزادكاران
 روز گذشته مسابقات چهار وزن نخست رشته آزاد برگزار شد و امروز نيز رقابت‌هاي چهار وزن دوم پيگيري خواهد شد. در روز اول رقابت‌هاي كشتي آزاد و در وزن 57 كيلوگرم يونس سرمستي در دور نخست با نتيجه 12 بر صفر محمد خرابشه از اردن را شكست داد وي در دور بعد مقابل ژاندوس اسماعيل اف از قزاقستان با نتيجه 12 بر 5 (ضربه فني) مغلوب شد و با توجه به حضور اين كشتي گير در ديدار فينال وي به گروه بازنده‌ها رفت. سرمستي در اين گروه با نتيجه 10 بر صفر علي الشبامي از يمن را شكست داد و راهي ديدار رده‌بندي شد. آزادكار ايران در اين ديدار به  نوديرجان صفراف از ازبكستان باخت و پنجم شد.
در وزن 65 كيلوگرم ميثم نصيري در دور نخست با نتيجه 10 بر صفر ابراهيم عبدالي از عربستان را شكست داد وي در دور بعد نيز با نتيجه 10 بر صفر عبداله ال اذاني از يمن را مغلوب كرد و راهي مرحله نيمه‌نهايي شد، نصيري در مرحله نيمه مقابل الياس ژوماي از قزاقستان با نتيجه 11 بر صفر به پيروزي رسيد و راهي ديدار فينال شد و در ديدار پاياني ماگومد مسلم اف از كشور آذربايجان را شكست داد و قهرمان شد.
در وزن 74 كيلوگرم پيمان ياراحمدي در ديدار نخست جبرئيل حسن اف، دارنده مدال برنز المپيك و برنز جهان و قهرمان اروپا از آذربايجان را با نتيجه 3 بر يك شكست داد. وي در دور مقابل بكزاد عبدالرحمن اف دارنده مدال برنز جهان، قهرمان بازي‌هاي آسيايي، قهرمان 2017 آسيا در هند و نفر پنجم المپيك در در اين رقابت ها جردن باروز آمريكايي را شكست داده بود از ازبكستان با نتيجه 8 بر 5 (ضربه فني) شكست خورد و با توجه به شكست اين كشتي‌گير در دور بعد در مقابل سنور دميرتاش دارنده مدال برنز المپيك و قهرمان اروپا از تركيه، از دور رقابت‌ها كنار رفت.
در وزن 97 كيلوگرم امير محمدي پس از استراحت در دور اول در دور بعد امير طارق از پاكستان را با نتيجه 10 بر صفر شكست داد. وي در دور بعد و در مرحله نيمه نهايي مقابل مامد ابراگيم اف، نفر سوم بازي‌هاي آسيايي از قزاقستان با نتيجه 14 بر 2 پيروز شد و به ديدار فينال راه يافت.  وي در اين ديدار مغلوب نورماگومد گادجيف از آذربايجان شد و به مدال نقره بسنده كرد.
مبارزه يزداني با قهرمان المپيك
امروز در ادامه رقابت‌ها در وزن ۶۱ كيلوگرم كه ۱۲ كشتي گير حضور دارند، مسعود اسماعيل پور در دور اول به مصاف رجب منير آكتاس از تركيه مي‌رود و در صورت پيروزي بر اين كشتي‌گير در دور بعد با برنده كشتي ميان البهجا از مراكش و اميرتايف از قزاقستان مبارزه خواهد كرد. حاجي علي‌اف، قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپيك از آذربايجان در گروه مسعود اسماعيل پور حضور دارد و به احتمال بسيار فراوان در مرحله نيمه نهايي با اسماعيل پور روبه‌رو خواهد شد.
در وزن ۷۰ كيلوگرم مصطفي حسين‌خاني در دور اول با سوربون عبدالخائف از تركمنستان كشتي مي‌گيرد و در صورت پيروزي بر اين حريف در دور بعد با برنده مبارزه ميان عباس از پاكستان و اختيار نورزاف دارنده مدال برنز المپيك و نقره جهان از ازبكستان پيكار مي‌كند. در اين وزن ۱۱ كشتي گير حضور دارند. آدام باتيروف (روسي‌الاصل) قهرمان آسيا از بحرين نيز در گروه حسين‌خاني قرار دارد و در صورت حضور حسين‌خاني در مرحله نيمه نهايي به احتمال فراوان با اين كشتي‌گير مبارزه خواهد كرد. در وزن ۸۶ كيلوگرم كه ۱۴ نفر شركت كرده‌اند حسن يزداني پس از استراحت در دور اول در دور دوم با بهادر كوديروف از تاجيكستان مبارزه مي‌كند و در صورت پيروزي بر اين كشتي‌گير در دور بعد و در مرحله نيمه‌نهايي به احتمال فراوان با شريف شريف اف، دارنده مدال طلا و برنز المپيك و قهرمان جهان از آذربايجان كشتي خواهد گرفت. در وزن ۱۲۵ كيلوگرم جابر صادق‌زاده در دور نخست با زمان انور از پاكستان كشتي مي‌گيرد و در صورت غلبه بر اين كشتي‌گير در دور دوم و در مرحله نيمه نهايي با برنده كشتي ميان جمال الدين ماگومداف دارنده مدال نقره و برنز جهان از آذربايجان و الكراد از سوريه مبارزه خواهد كرد. در اين وزن هشت كشتي‌گير حضور دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون