• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3817 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۶ خرداد

عبدالله نوري در پيامي به حسن روحاني:

به تداوم سيره و سنت حكمراني خويش در سال «1400» و پس از آن بينديشيد

عبدالله نوري در پيام تبريكش به حسن روحاني نكاتي را به رييس‌جمهور منتخب متذكر شده است. او در ابتدا تاكيد كرده است: پيروزي غرورآفرين و پرافتخار ملت ايران و انتخاب شايسته جنابعالي به مسووليت خطير و سنگين رياست‌جمهوري كه بي‌مبالغه، خلعت آن، برازنده وجود شماست را تبريك و شادباش عرض مي‌كنم و دوام توفيق و بقاي خدمت ارجمندتان را، در استيفاي حقوق آحاد مردم از خداوند منان مسالت دارم. حماسه پرشكوه ۲۹ ارديبهشت برگي زرين و ماندگار در تاريخ سياسي ايران رقم زد و افتخاري بزرگ براي ايرانيان برجاي نهاد و فرصتي تازه براي برون‌رفت از دشواري‌ها وبحران‌هاي مخاطره‌آميز فراهم آورد. مردم آگاه ايران بادركي درست از شرايط زمانه، خردمندي و آزادي را پاس داشتند و با مشاركت بي‌نظير در انتخابات، از آزموني بزرگ، سربلند بيرون آمدند و بلوغ سياسي خود را براي جهانيان به نمايش گذارده، صداقت، صميميت و خدمات بزرگ شما را ارج نهادند و با تقديم خالصانه راي خويش، صلاحيت و كفايت شما را تاييد كردند. بي‌ترديد راي قاطع اكثريت مردم به جنابعالي، كه برخاسته از آگاهي سياسي و درك دشواري‌هاي فرا روي دولت بود، اعتماد آنان به خدمتگزاران خويش را نشان داد و مسووليتي سنگين بر دوش ايشان نهاد. انجام درست اين مسووليت، به كوشش پيگير و بي‌دريغ دولت محترم نياز دارد و البته بدون ياري همگان، حتي مخالفان، امكان‌پذير نيست. اينك رقابت، با فرازها و فرودهايش پايان يافته و زمان برنامه‌ريزي بهتر و دقيق‌تر و كار و تلاش بيشتر در جهت پيشرفت و توسعه روزافزون كشور و جامعه است.
اميدوارم جنابعالي با ياري خداوند و در پرتو درايت و تدبير سياسي و بهره مندي از پشتيباني صادقانه و صميمانه مردم، بتوانيد به پيمان خويش وفادار بمانيد و توفيق انجام اين مسووليت سنگين و دشوار را بيابيد.
برادر ارجمندم جناب آقاي دكتر روحاني؛
فرصت را مغتنم دانسته و با اذعان به وقوف و آگاهي بهتر و بيشتر جنابعالي نسبت به آنچه در ادامه بيان مي‌شود، از باب «و ذكِّرْ فإِنّ الذِّكْرى‏ تنْفعُ الْمُومِنين»، نكاتي را عرض مي‌كنم:
1-‌ دولت دوازدهم، همچنان كه در شعارهاي انتخاباتي طرح شد، دولتي قانونمدار و پاسدار حقوق شهروندان و پشتيبان محرومان است. در اين راستا چه نيكوست كه توصيه‌هاي امام علي(ع)، به ويژه آنچه در نامه‌هاي آن حضرت، به عثمان ابن حنيف و مالك اشتر بيان شده است، مورد توجه و مبناي سنجش عملكرد دولت قرار گيرند و همكاران دولت در مديريت‌هاي مياني و استاني هم به مطالعه آنها توصيه شوند و عملكرد خود را در دوره مسووليت با آن بسنجند.
2-‌ امروز مردم ايران، دفاع از انديشه اصلاحات و حقوق شهروندي، به ويژه شهروندان در حصر و زنداني را، در سيماي مصمم و اراده مستحكم شما مي‌جويند. اعتنا به اصل آزادي مطبوعات و گردش آزاد اطلاعات و رسانه‌ها و مطبوعات آزاد، مي‌تواند مانع بروز بسياري از مفاسد و ناهنجاري‌ها گردد. اختلاس‌هاي نجومي، رواج رشوه خواري و رانت‌خواري بر اثر عدم وجود رسانه‌هاي آزاد به وجود مي‌آيد. از اين رو انتظار مي‌رود دولت دوازدهم حق آزادي اطلاع‌رساني و نظارت دقيق و كامل رسانه‌ها بر عملكرد هر سه قوه و ساير نهادها و دستگاه‌ها را با جديتي بيشتر پيگيري كند.
3-‌ هنر مردان بزرگ و دوران‌ساز اين است كه افق‌هاي دوردست را در چشم‌انداز ديد و تصميمات و تدابير خويش قرار مي‌دهند و از سكوي واقعيت‌هاي امروز به فردا و آينده‌هاي دور مي‌انديشند. شايسته است جنابعالي به تداوم سيره و سنت حكمراني خويش در سال «1400» و پس از آن بينديشيد و با دور‌انديشي و تدبير و مجاهدت شبانه‌روزي، شرايطي را فراهم ‌سازيد تا زمينه استمرار انديشه اصلاحي و مشي اعتدالي فراهم گردد و راه صلاح و اعتدال و خدمت به محرومان و اعتلاي كشور ادامه يابد.
4-‌ زنان و جوانان كه از توانمندي‌هاي زيادي در زمينه‌هاي گوناگون برخوردارند، براي تحقق آرمان‌هاي بلند خود، چشم اميد به شما دوخته‌اند، از اين رو تقويت اميد به آينده‌اي روشن و اطمينان بخش براي زنان و نسل جوان مسووليتي است كه بر دوش دولت سنگيني مي‌كند.
ادامه در صفحه 14

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون