• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3817 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۶ خرداد

مطهري:

ديوار بين اصلاح‌طلبان و اصولگرايان بايد از بين برود

گروه سياسي|  اعتدال، حلقه پيوند معتدلين دو جناح سياسي كشور است. اين گفته علي مطهري در جمع اصولگراياني بود كه با شعار اعتدال‌گرايي حسن روحاني به صفوف حاميانش افزوده شدند. كساني كه اگرچه با برچسب اصولگرايي در فضاي سياسي كشور فعاليت مي‌كنند اما با باز شدن چتر اعتدال، فاصله خود را حداقل در انتخاب رييس‌جمهور دوازدهم به صفر رساندند تا اين‌بار هم حسن روحاني با حمايت‌هاي گسترده معتدلين دو طيف از جريان سياسي كشور، برگزيده انتخابات شود. همايش تجليل از فعالان ستاد اصولگرايان معتدل حسن روحاني برگزار شد و علي مطهري، نايب‌رييس مجلس طي سخناني در آن با بيان اينكه معتدلين هر دو جناح كشور حلقه پيوندي به نام اعتدال دارند كه با تمسك به آن همانند انتخابات اخير مجلس و رياست‌جمهوري در همه زمينه‌ها مي‌توانند به موفقيت دست يابند، گفت: گفتمان عقلانيت و اعتدال بهترين مسير براي انقلاب اسلامي است. به گزارش ايلنا، نماينده اصولگراي مجلس دهم به ريشه تشكيل اصولگرايي معتدل پرداخت و گفت: در مجلس هشتم با گروهي از اصولگرايان تندرو مواجه بوديم كه اجازه انتقاد و تذكر به دولت سابق را كه پياپي قانون‌شكني مي‌كرد، نمي‌داد اما ما و جمعي از اصولگرايان معتدل به عنوان نماينده مردم وظيفه داشتيم با اين قانون‌شكني‌هاي دولت قبل مبارزه كنيم. نايب‌رييس  مجلس با تاكيد بر اينكه ديواري كه بين اصلاح‌طلبان و اصولگرايان وجود دارد بايد از بين برود، اظهار داشت: گفتمان اعتدال و عقلانيت بايد ادامه‌دار باشد، چرا كه تندروي در مجلس و دولت به كشور آسيب مي‌رساند. مطهري پديده مباركي كه در اين انتخابات اتفاق افتاد را پيدا كردن راه توسط مردم دانست و تصريح كرد: آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني روزي گفته بودند كه ديگر نگران نظام نيستند چرا كه مردم راه خود و انقلاب را درك كرده‌اند و اين فرموده را همه در روز ۲۹ ارديبهشت به چشم ديديم.
محمد شريعتمداري، معاون اجرايي رييس‌جمهور نيز در همايش تجليل از فعالان ستاد اصولگرايان معتدل حسن روحاني با بيان اينكه رفتارهاي افراط‌گرايانه صدمات جبران‌ناپذيري به كشور وارد مي‌كند، ابراز داشت: امروز كشور را بدون تدبير و خرد جمعي نمي‌توان اداره كرد؛ تصميم‌هاي يك نفره و آني ضربات جبران‌ناپذيري به كشور وارد مي‌كند كه اگر به گذشته رجوع كنيم اثرات آن را در هشت سال دولت قبلي به وضوح مي‌توانيم ببينيم.
جمنا نماينده همه اصولگرايان در كشور نيست
بهروز نعمتي، رييس ستاد اصولگرايان معتدل حسن روحاني هم در اين همايش با بيان اينكه مردم با حضور ميليوني خود در انتخابات خواهان ادامه اعتدال و دوري از تندروي در كشور هستند، گفت: حضور موثر اصولگرايان معتدل و نتيجه انتخابات نشان داد كه جمنا نماينده همه اصولگرايان در كشور نيست و اصولگرايان معتدل با نگاهي عقلاني توانستند مسير صحيحي را براي كشور و انقلاب انتخاب و هدف‌گذاري كنند. او با بيان اينكه جريان ريشه‌دار اصولگرايي معتدل از تندروي‌ها تبري مي‌جويد، اظهار داشت: حال كه عقلانيت و تدبير در انتخابات پيروز شده است بايد به سمت آرامش، ثبات و حل مشكلات در كشور حركت كنيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون