• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3818 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۷ خرداد

متاسفانه فوتبال آلزايمر دارد

اكبر محمدي سرمربي سابق تيم ملي فوتبال جوانان

1- من بازي‌هاي تيم را ديدم. به كادر فني، بازيكنان، كميته جوانان و مسوولان فدراسيون خسته‌نباشيد مي‌گويم. يكي از راه‌هاي پيشرفت فوتبال حضور در تورنمنت‌هاي سطح بالاي جهاني است. اميدوارم كه اين روند ادامه داشته باشد و ما مانند گذشته هر ۲۰، ۳۰ سال يك بار به جام جهاني صعود نكنيم. وقتي به جام جهاني صعود مي‌كنيم فارغ از هر نتيجه‌اي بازيكنان صاحب تجربه ارزشمندي مي‌شوند كه در رده‌هاي بالاتر از آن استفاده مي‌كنند.
2- در يك ديدگاه كلي درباره نتيجه و كيفيت تيم ملي به سخنان ايويكا اوسين يكي از تئوريسين‌هاي بزرگ جهان اشاره مي‌كنم كه مي‌گويد توجه به تربيت بازيكنان فردا بايد اولويت نخست باشد تا اينكه به نتيجه توجه كنيم. در فوتبال پايه اصل نخست پيشرفت بازيكنان است و در موارد گوناگوني از اين موضوع ياد مي‌كنند.
3- اگر به ياد داشته باشيد بازيكنان را خيلي دير به كادر فني تيم ملي تحويل دادند البته باشگاه‌ها هم توجيهات خود را داشتند. اين وظيفه فدراسيون فوتبال بود كه سازوكار لازم را براي تيم ملي فراهم كند تا كادرفني بتواند به خوبي تيم را آماده كند. در مسابقات قهرماني آسيا اين شرايط وجود داشت و ما توانستيم مجوز جام جهاني را كسب كنيم. البته نبايد منكر اينكه ما در گروه خوبي حضور داشتيم، شويم. گروه ما خوب بود و در بازي نخست هم كاستاريكا را برديم و همين موضوع اميدواري‌ها را افزايش داد. معتقدم كم‌تجربگي فوتبال‌مان باعث اين نتيجه شد نه كم‌تجربگي كادر فني و بازيكنان. ما كمتر تجربه حضور در چنين رقابت‌هايي را داشتيم و بايد آنقدر در اين رقابت‌ها حضور داشته باشيم تا مربيان، مديران و بازيكنان آب‌ديده شوند. مطمئن باشيد اين تيم همانطور كه توانست مجوز جام جهاني را بعد از ۱۶ سال كسب كند شايد بتواند بعد از ۴۰ سال به المپيك برود.
4- درخواست من اين است كه الان احساسي فكر نكنيم. يا كادرفني را حفظ كنيم، يا اين كادر را تقويت كنيم. بايد از اين كادر و بازيكنان به عنوان قهرمان ياد شود. زامبيا قهرمان آفريقا بود و قبل از ما هم پرتغال را برده بود. پرتغال جزو تيم‌هاي پرطرفدار جهان است. ما بايد از اين رقابت‌ها درس بگيريم تا در آينده موفق شويم.
5- متاسفانه فوتبال آلزايمر دارد و بدبختانه از موفقيت‌هاي گذشته اين تيم ياد نمي‌كنند. ايراد ما اين است كه كم و كاستي‌ها را نمي‌بينيم اما همانطور كه گفتم ما به خاطر كم‌تجربگي فوتبال‌مان نتوانستيم صعود كنيم. ۱۶ سال تلاش كرديم به جام جهاني برويم و بايد ۱۶ سال تلاش كنيم تا از اين مرحله به مرحله يك هشتم نهايي برويم. پيشرفت فوتبال مقطعي نيست و از كارشناساني كه به خاطر شكست اين تيم صاحب تريبون مي‌شوند مي‌خواهم كه منصفانه
 قضاوت كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون