• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3172 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۴ بهمن

نشست خبري فيلم «خداحافظي طولاني» برگزار شد

سعيد آقاخاني خنده را از چشمانش شست

 

دومين روز سي و سومين جشنواره فيلم فجر در كاخ جشنواره با فيلم «خداحافظي طولاني» نهمين ساخته فرزاد موتمن آغاز شد. فيلم عاشقانه‌اي كه شخصيت‌هايش كارگر هستند. پيش از نمايش فرزاد موتمن، ساره بيات وسعيد آقاخاني روي صحنه رفتند و با سپاس از تماشاگران براي حضورشان آنها را به تماشاي فيلم دعوت كردند. فرزاد موتمن لحظاتي پيش قبل از اكران فيلمش در ميان حاضران داخل سالن نمايش گفت: اين فيلم، فيلم عاشقانه‌اي است كه محصول يك گروه است و تنها اميدوارم مخاطب از آن خوشش بيايد.
همچنين ساره بيات بيان كرد: فيلم ما به ساعت اكران صبح افتاد و گمان نمي‌كردم تا اين حد سالن شلوغ شود و از همه شما ممنونم.
سعيد آقاخاني نيز گفت: اميدوارم از ديدن فيلم لذت ببريد.
فيلم كه تمام شد كارگردان و بازيگران پشت ميز پرسش و پاسخ قرار گرفتند و در فضايي معقول و به دور از هيجانات مرسوم جشنواره جلسه برگزار شد. فرزاد موتمن درباره فرآيند ساخته شدن «خداحافظي طولاني» گفت: ابتدا قصد داشتم فيلمنامه‌اي از آثار خودم را بسازم تا اينكه به پيشنهاد علي حضرتي فيلمنامه «خداحافظي طولاني» نوشته اصغر عبداللهي را خواندم و نخستين نكته جذاب آن عشقي بودن اين فيلمنامه بود. سينما براي من دو ژانر عشقي و جنايي است، اما بعد از «شب‌هاي روشن» هيچ فيلمنامه عشقي ديگري به دستم نرسيد و متاسفانه اين فيلمنامه‌ها در سينماي ما كم است. اماآنچه غافلگيري اصلي فيلم «خداحافظي طولاني» محسوب مي‌شد حضور سعيد آقاخاني در نقش كارگري عاشق و داغدار است كه توجه تماشاگران را به‌شدت جلب كرد و فرزاد موتمن نبز از درخشش كمدين‌ها در نقش‌هاي جدي گفت: تجربه تاريخي ثابت مي‌كند كمدين‌ها خيلي خوب از پس نقش‌هاي درام و جدي برمي‌آيند. شايد به اين دليل كه آنها خيلي متحمل فشار مي‌شوند، به ويژه در كمدي‌هاي تلويزيوني ما كه به‌شدت متكي بر بازيگر است. با اينكه او چشمان خنداني دارد در اين فيلم به طرز شگفت انگيزي چشمان خود را كنترل مي‌كند.
موتمن از حضور سعيد آقاخاني به عنوان برگ برنده فيلم ياد كرد و ادامه داد: اين فيلم به طرز وحشتناكي مديون بازي سعيد آقاخاني است. تمام بار فيلم بر دوش سعيد آقاخاني است و خوشبختانه بازي او بسيار خوب درآمده است. براي اين نقش به بازيگري نياز داشتيم كه در فاصله سني 40 تا 50 ساله باشد و لباس كارگري به تنش بيايد، اما متاسفانه امكانات سينماي ما بسيار كم است و براي انتخاب اين بازيگر، جلسه‌اي شبيه جلسه بحران گذاشتيم تا اينكه به سعيد آقاخاني رسيديم. موتمن در مورد زمينه كارگري «خداحافظي طولاني» گفت: بسياري از فيلمنامه‌هاي ما به دلايل تجاري از پارك‌وي به بعد مي‌گذرند و بيشتر طبقات جامعه به ويژه طبقات كارگر را حذف كرده‌ايم. در حالي كه آنها مخاطبان اصلي آثار ما هستند اما چيزي از خودشان در فيلم‌هاي ما نمي‌ديدند. سعيد آقاخاني هم درباره حضورش در «خداحافظي طولاني» گفت: هرگز در ذهنم نمي‌گنجيد، روزي چنين نقشي به من پيشنهاد شود چون همه كارهايم كمدي بود، اما وقتي فيلمنامه را خواندم حس كردم آن را دوست دارم و مي‌توانم در آن بازي كنم.
افراد در اين طبقه را خيلي ديده‌ام و در فيلمنامه هم اين فرد بسيار كم‌حرف بود.
ساره بيات ديگر بازيگر اين فيلم نيز با اشاره به علاقه‌اش به سينماي موتمن افزود: ايشان را به عنوان يك كارگردان صاحب سبك مي‌شناسم، ضمن اينكه در طول پروسه كار خيلي به گروه آرامش مي‌دهد. تا امروز هميشه نقش‌هاي مورد علاقه‌ام را انتخاب كرده‌ام.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون