• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3172 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۴ بهمن

خبركوتاه

روبن: هيچ مربي‌اي بهتر از گوآرديولا نيست

ستاره هلندي بايرن مونيخ به حمايت از سرمربي خود پرداخت و او را تاكتيكي‌ترين مربي جهان دانست. مينو رايولا كه مدير برنامه‌هاي بسياري از ستاره‌هاي فوتبال است، سخنان جنجالي را درباره گوآرديولا بر زبان آورد و او را آدمي درست و پاك ندانست. انتقاد رايولا از گوآرديولا باعث شد تا آرين روبن خيلي سريع واكنش نشان دهد و به حمايت از سرمربي اسپانيايي تيمش بپردازد. روبن كه با يك شبكه تلويزيوني فرانسوي صحبت مي‌كرد، گفت: گوآرديولا با فوتبال نفس مي‌كشد. او 24 ساعته و در طول هفت روز هفته به فوتبال فكر مي‌كند. از نظر تاكتيكي هيچ مربي‌اي بهتر از او نيست. اين ستاره هلندي ادامه داد: برايم افتخار است كه شاگرد گوآرديولا هستم. من 31 سال سن دارم اما هنوز چيزهاي زيادي از گوآرديولا ياد مي‌گيرم. او مربي بزرگي است و مي‌داند كه چه اهدافي دارد. روبن در پايان سخنان خود درباره اهداف بايرن مونيخ در اين فصل گفت: هدف اصلي ما قهرماني در ليگ قهرمانان اروپاست. ديدار فينال در برلين برگزار مي‌شود و مي‌خواهيم يكي از تيم‌هاي راه‌يافته به ديدار نهايي باشيم. ما همان بازيكنان و مربي سال قبل را داريم با اين تفاوت كه در فصل جاري پيشرفت زيادي داشته و باتجربه‌تر شده‌ايم.

حضور افسر دوپينگ ايران در جام جهاني فوتبال زنان

زهره هراتيان براي سخنراني در زمينه علل رشد پزشكي فوتبال در ايران به مجمع بين‌المللي فيفا دعوت شد. اين مجمع اواخر ارديبهشت سال 94 در سوييس برگزار مي‌شود. زهره هراتيان به عنوان تنها سخنران از ايران به اين مجمع سالانه فيفا دعوت شده است تا پيرامون علل رشد پزشكي فوتبال سخنراني كند. در اين مجمع سالانه علي كفاشيان و عليرضا اسدي دبيركل فدراسيون فوتبال، زهره هراتيان را همراهي خواهند كرد. هراتيان به عنوان نخستين نماينده از ايران است كه به مجمع سالانه فيفا دعوت مي‌شود.  همچنين زهره هراتيان به عنوان افسر كنترل دوپينگ فيفا خردادماه سال آينده براي حضور در رقابت‌هاي جام جهاني فوتبال زنان راهي كانادا خواهد شد. هراتيان در اين رقابت‌ها به جز گرفتن تست دوپينگ از زنان فوتباليست قبل از مسابقه‌ها و در جريان رقابت‌ها، براي بازيكنان كلاس‌هاي آموزشي در خصوص چگونگي پيشگيري از دوپينگ برگزار خواهد كرد. زهره هراتيان از سال 2012 به عنوان افسر كنترل دوپينگ با فيفا قرارداد همكاري منعقد كرده است و در تمام مسابقه‌هاي جام جهاني فوتبال زنان به عنوان نماينده ايران و فيفا حضور دارد.
 
تمام تمركزم را بر بازي‌هاي امارات گذاشته‌ام

نفر اول رنكينگ المپيكي‌هاي تكواندو اظهار كرد: تمام تمركزم را بر بازي‌هاي امارات گذاشته‌ام چرا كه 10 امتياز از سهميه المپيك را شامل مي‌شود و هنوز براي حضور در جام باشگاه‌هاي آسيا و مسابقه‌هاي دهه فجر تصميم قطعي نگرفته‌ام. هر مسابقه‌اي سختي‌هاي خاص خود را دارد ولي اميدوارم هم من و هم تمام بازيكنان تيم ملي در اين مسابقه‌ها به موفقيت برسند. عاشورزاده در ادامه سطح اين مسابقه‌ها را استاندارد ارزيابي كرد و گفت: هدف حضور تيم ملي ايران در اين مسابقه‌ها هم تلاش براي كسب سهميه المپيك است و هم بالا بردن سطح آمادگي تيم ملي براي حضور در المپيك. نماينده ايران در وزن دوم تورنمنت امارات در خصوص مشكلات ادامه تحصيل خود نيز گفت: دي ماه امسال با موفقيت در امتحانات، ديپلم را گرفتم و هم‌اكنون به عنوان دانشجو در دانشگاه پذيرفته شده‌ام و مشكلاتم در جهت حضور در اردوي تيم ملي و ادامه تحصيل همزمان نيز تا حدودي رفع شده است. او در پايان با اشاره به فشردگي برنامه‌هايش تا المپيك 2016 برزيل و در عين حال ادامه تحصيل خود گفت: در اين مورد اولويتم مسابقه‌هاي پيش رو خواهد بود و تمام تلاشم را براي رسيدن به موفقيت در آنها خواهم كرد.
 
فرزند محسن رضايي تا فريده شجاعي در انتخابات گلف

با پايان مهلت ثبت نام از كانديداهاي پست رياست فدراسيون گلف، 17 نفر براي رياست اين فدراسيون ثبت نام كردند و قرار است نتيجه بررسي صلاحيت كانديداها در اسرع وقت اعلام شود تا به احتمال فراوان انتخابات رياست فدراسيون گلف قبل از پايان سال جاري در موعد مقرر برگزار شود. كيكاووس سعيدي در حال حاضر رياست فدراسيون گلف را بر عهده دارد و خود نيز يكي از كانديداهاي پست رياست اين فدراسيون محسوب مي‌شود. در ميان اسامي كانديداها مي‌توان به فريده شجاعي نايب‌رييس سابق بانوان فدراسيون فوتبال، توفيق كابلي مدير مجموعه ورزشي آزادي و علي رضايي ميرقائد فرزند محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اشاره كرد. اسامي 17 كانديداي رياست فدراسيون گلف به ترتيب زير است: امير غريبلو، كيكاووس سعيدي، فاطمه ابوالقاسمي، علي رضايي ميرقائد، محمود حيدري كاشي، مصطفي آقاجان، عصمت مشيري رودسري، رجبعلي موسوي دوست، اژدر شهابي اقدم، احمد عشوري، امير حمزه توسلي، توفيق كابلي، امرالله كلانتري، فريده شجاعي، حسن به‌آبادي، ابراهيم رستمي و محمدرضا حكيم ايماني. هر كدام از اين كانديداها در صورتي كه تاييد صلاحيت شوند، مي‌توانند در انتخابات رياست فدراسيون گلف شركت كنند.

آنري: وقتي آرسنال را ترك كردم، گريستم

مهاجم پيشين آرسنال عنوان كرد زماني كه توپچي‌هاي لندن را به مقصد بارسلونا ترك كرد، گريسته است. تيري آنري كه چندي پيش از دنياي فوتبال كناره‌گيري كرد، به همراه آرسنال دو قهرماني در ليگ برتر انگليس و سه قهرماني در جام حذفي در كارنامه دارد و با 228 گل بهترين گلزن تاريخ باشگاه آرسنال است. او سال 2007 توپچي‌ها را ترك كرد و به بارسلونا رفت كه در آن زمان جوزپه گوآرديولا هدايتش را به دست داشت. آنري در اين مورد گفت: هيچ‌وقت به ترك آرسنال فكر نمي‌كردم. 29 سالم بود و در فرم بسيار خوبي هم به سر مي‌بردم. ديدم بيشتر بازيكنان، تيم را ترك كرده‌اند و هيچ اميدي هم به ماندن آرسن ونگر نداشتيم. ترك كردن آرسنال ساده نبود. وقتي اين تيم را ترك كردم، گريستم. از گفتن اين موضوع خجالت نمي‌كشم. مجبور بودم اين تيم را ترك كنم. آنري كه با 3/21 ميليون يورو به بارسلونا رفت بر اين باور است كه در تركيب كاتالان‌ها بايد خودش را با برنامه‌هاي گوآرديولا هماهنگ مي‌كرده است. وي در اين مورد هم گفت: وقتي به بارسلونا رسيدم، گوآرديولا به من گفت كه مهاجم چهارم هستم و نمي‌توانم به عنوان بازيكن ثابت وارد زمين شوم. قبول كردم و مي‌خواستم براي پيدا كردن جايي در تركيب اوليه بجنگم. رقابت، همواره سطح فوتبال شما را بالاتر مي‌برد. همه در مورد شانس حرف مي‌زنند اما شما بايد خودسازي كنيد. وقتي تلاش مي‌كنيد، بدون شك نتيجه آن را هم مي‌بينيد.

ايوانوويچ: كاستا مي‌خواهد در مركز توجهات باشد

ديگو كاستا در ديدار برگشت مرحله نيمه نهايي جام اتحاديه فوتبال انگليس پاي امره كن و مارتين اسكرتل را لگد كرد و اتحاديه فوتبال انگليس او را به خاطر اين كار، سه جلسه از همراهي تيمش محروم كرد. كاستا پس از اعلام حكم در مصاحبه‌اي گفت كه به عمد اين كار را انجام نداده و بي‌گناه است. برانيسلاو ايوانوويچ، مدافع چلسي در اين زمينه گفت: ديگو مورد توجه قرار گرفتن را دوست دارد. او مي‌خواهد همه مردم در مورد او حرف بزنند. اين موضوع او را به بازيكن بهتري بدل مي‌كند. اين راهي است كه او براي فوتبالش انتخاب كرده است. به نظر من، راهي كه انتخاب كرده هيچ ايرادي ندارد. ديگو بازيكن مهمي براي ما است. لويچ رمي هم كه به جاي او در تركيب چلسي مقابل منچسترسيتي قرار گرفت، نمايشي عالي داشت. كل تيم قدرتي دارد كه به خاطر آن بايد خوشحال باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون