• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3826 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۰ خرداد

وزير اطلاعات: محل هم‌پيماني تروريست‌ها شناسايي شده است

وزير اطلاعات با اشاره به شناسايي عقبه تيم تروريستي حوادث اخير مجلس و حرم امام(ره) گفت: مكاني كه تروريست‌ها با هم هم‌پيمان شده بودند شناسايي و تعدادي از افراد آنها دستگير شدند. به گزارش ايسنا، سيدمحمود علوي در حاشيه مراسم وداع با شهداي ترور در مجلس اظهار كرد: ما در دو روز گذشته و پس از اين اتفاق رد آنها را زديم و آنها را شناسايي كرديم. عقبه تيم تروريستي را شناسايي كرديم و اكنون افراد متعددي از آنها شناسايي و دستگير شدند و محلي كه در آن با هم هم‌پيمان شده بودند و فيلم آن را مردم در فضاي مجازي ديدند شناسايي شد و تعدادي از نفرات آنها هنوز آنجا حضور داشتند كه دستگير شدند. وي افزود: تجهيزات و مواد منفجره و كمربند انفجاري كه آماده كرده بودند در اختيار نيروهاي اطلاعات و سرباز گمنام امام زمان(عج) قرار گرفته است اما با توجه به اينكه اين عمليات در ميانه راه است و بايد جزييات آن مكتوم بماند تا سربازان گمنام امام زمان(عج) به آخرين هدف‌ها ضربه بزنند پس از پايان عمليات اطلاعات كامل را به اطلاع مردم مي‌رسانيم. وزير اطلاعات در پايان تاكيد كرد: ‌مردم مطمئن باشند فرزندان آنها بيدارند و اجازه نمي‌دهند امنيت آنها به سادگي آسيب ببيند.
در دو هفته گذشته چندين تيم تروريستي را دستگير كرده‌ايم
وزير اطلاعات همچنين روز پنجشنبه در حاشيه عيادت از مصدومان حملات تروريستي تهران درباره آخرين يافته‌هاي اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان(عج) به ايرنا، افزود: همكاران ما با دستگيري افرادي از عقبه اين تيم تروريستي درحال بررسي اين موضوع هستند. وي با بيان اينكه البته برخي از ابعاد اين موضوع قابل گفتن نيست، گفت: اين اولين طرح تروريستي نبود، بلكه بيش از 100 طرح تروريستي در طي دو سال گذشته داشتند كه به لطف خداوند همه آنها خنثي شده و موفق به اجراي آن نشدند. وزير اطلاعات اظهاركرد: در ماه‌ها و روزهاي اخير شاهد يك فشار سنگيني از ناحيه تروريست‌ها بوديم، به طوري كه هر هفته ما تيم‌هاي دو و سه نفره و حتي فردي را شناسايي و دستگير كرده‌ايم و اين موضوع نيز درحال بررسي است و اميدواريم تمامي ريشه‌هاي آن شناخته شود. وي با بيان اينكه در دو هفته اخير با دريافت گزارش‌هاي متعدد‌ و با اشراف اطلاعاتي، تيم‌هاي متعددي كشف شده‌اند، تصريح كرد: در اطلاعيه وزارت اطلاعات به يك تيم اشاره شده است درحالي‌كه ما بيش از چندين تيم را دستگير كرده‌ايم، ولي براساس اهداف تروريست‌ها به دستگاه‌ها هشدارهاي لازم را مي‌دهيم كه احتياط‌هاي امنيتي را رعايت كنند. ولي فكر مي‌كنيم ذكر اين موارد مفيد نباشد و باعث تشويش اذهان عمومي و شهروندان عزيز مي‌شود، زيرا سربازان گمنام امام زمان(عج) با اشراف اطلاعاتي، تحركات را زير نظر دارند و اميدواريم ديگر شاهد تكرار اين اتفاقات نباشيم. علوي درباره تهديدات مقامات عربستاني عليه كشورمان در ماه‌هاي گذشته اظهارداشت: در حمايت عربستان از جريان‌هاي تروريستي در سطح دنيا ترديدي نداريم؛ در سوريه و عراق كاملا اثر انگشت سعودي‌ها در حمايت از تروريست را مشاهده مي‌كنيم و در دنيا اين باور وجود دارد كه پشت جريانات تروريستي، خاستگاه و ايدئولوژي عربستان سعودي است. وزير اطلاعات ادامه داد: چون درباره كيس بخصوصي نمي‌خواهيم برخورد شعاري و غير مستند كنيم، هنوز زود است كه درباره اين موضوع بگويم كه عربستان سعودي دست داشته يا نداشته است و نمي‌توانيم قضاوت كنيم و در حال بررسي هستيم و درباره اين جنبه و جنبه‌هاي ديگر، پس از تكميل شدن اطلاعاتي كه براي مردم مفيد باشد، آن را منتشر مي‌كنيم.
بيش از 100 اقدام تروريستي شناسايي و خنثي و تروريست‌ها به مجازات رسيدند
وزير اطلاعات گفت: براي اينكه چنين اتفاقي رخ ندهد، برنامه داشتيم و اقدام كرديم و همان‌طور كه گفتم در دو سال اخير بيش از 100 اقدام تروريستي داشتند كه به لطف خداوند خنثي شد و قبلا هم گفته‌ام كه اگر يك بمب منفجر شود همه دنيا خبردار مي‌شوند، اما اگر صد بمب خنثي شود، هيچ كس نمي‌فهمد. وي ادامه داد: اين افراد بيش از 100 اقدام اينچنيني در دست داشتند كه شناسايي و خنثي شدند، ‌زير ضربه رفتند، به مجازات رسيدند و كسي خبردار نشد، زيرا كمتر اين موارد را به اطلاع مردم رسانديم چون آرامش و بهداشت روحي و رواني مردم را ضروري مي‌دانيم و نبايد با آرامش مردم بازي شود و براي ما آرامش مردم مهم‌تر از اطلاع‌رساني است. علوي گفت: آنها برنامه‌ها داشته‌اند و دست بردار نيز نخواهند بود و ما آنها را خنثي كرده‌ايم و در آينده نيز با اشراف اطلاعاتي همكاران ما برحركات و تحركات آنها اشراف خواهيم داشت و از مردم مي‌خواهيم آرامش خود را حفظ كنند. وي تصريح كرد: مردم ما ديده‌اند كه در چند سال گذشته و در همه كشورهاي مختلف دنيا با تمام امكانات پيشرفته‌اي كه در زمينه امنيت داشته‌اند، در عين حال اتفاقاتي در بلژيك و امريكا و فرانسه رخ داده است. وزير اطلاعات تصريح كرد: مردم مطمئن باشند با وحدتي كه بين دستگاه‌هاي امنيتي، اطلاعاتي، قضايي، نظامي، انتظامي، مديريت سياسي كشور، شوراي امنيت كشور و شوراي عالي امنيت ملي دارند، درجهت برقراري امنيت تلاش كرده و تلاش خواهند داشت. وزير اطلاعات گفت: ما بسياري از اطلاعات خود را از مردم گرفته‌ايم و وقتي مردم به مورد مشكوكي برخورد كرده‌اند، اطلاع داده‌اند و از مردم بازهم توقع داريم كه آرامش خود را حفظ كنند و به تعبير مقام معظم رهبري با اينگونه ترقه بازي‌ها امنيت بي بديل كشور آسيب نخواهد ديد و اگر مورد مشكوكي برخورد كردند به 113 اطلاع دهند تا همكاران ما سريعا آن موضوع را
بررسي كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون