• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3828 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ خرداد

عليرضا رحيمي در گفت‌وگو با «اعتماد» خبر داد

تعيين بازرسين ويژه براي بررسي تخلفات

گروه سياسي| صحت انتخابات در تهران تاييد شد اما برخي از شهرهاي استان تهران همچنان در بلاتكليفي به سر مي‌برند. عليرضا رحيمي، رييس هيات نظارت بر انتخابات استان تهران مي‌گويد براي تعيين تكليف نهايي بازرسين ويژه براي بررسي تخلفات تعيين كرده‌اند و تكليف همه شهرهاي استان تهران تا هفته آينده مشخص خواهد شد.


پيش از اين گفته بوديد كه تخلف‌هايي درانتخابات شوراهاي برخي از شهرهاي استان تهران انجام شده و در حال بررسي است. اين مساله چند شهر استان تهران را شامل مي‌شود؟

اين تخلفات شامل 6 حوزه انتخابيه در شهريار به علاوه بخش چهاردانگه و نسيم شهر و فردوسيه است و همچنين شهر پرديس و بومهن. گزارش‌هايي درمورد خريد و فروش راي و همچنين راي دادن افراد غير ساكن به صورت سازمان دهي شده در اين حوزه‌ها رسيده است. در حوزه انتخابيه كهريزك و پرند ابطال حوزه انتخابيه توسط هيات نظارت و هيات اجرايي پيشنهاد شده است. با وجود درخواست‌هاي ابطال هيات نظارت بر استان تصميم گرفته است بازرسين ويژه‌اي را براي بررسي وضعيت و تهيه گزارش و همچنين مذاكره با هيات‌هاي نظارت و اجرايي اين شهرستان‌ها و تحقيق از مردم و كانديداها، تعيين كند. پيش بيني ما اين است كه تكليف همه حوزه‌هاي انتخابيه تا هفته آينده به‌طور قطع روشن خواهد شد.


پس با اين حساب هنوز مشخص نيست كه احتمال ابطال انتخابات در اين شهرستان‌ها چقدر است؟

نه هنوز مشخص نيست. به هر حال در برخي جاها بزرگ نمايي شده و در برخي جاها هم حقيقت داشته و ما در نظر داريم براي همه اين حوزه‌ها يك بازرس ويژه تعيين كنيم و براي اعلام نتيجه تعجيل نكرديم و معتقديم بايد تحقيقات كامل در اين زمينه صورت پذيرد.


اين بازرسين ويژه از اعضاي مجلس هستند؟
اين بازرسين ويژه از كارشناسان خبره هستند و اعضاي هيات نظارت استان كه نوعا يكي از نمايندگان مجلس يا از هيات نظارت يا از بازرسي آنها را همراهي خواهند كرد تا بتوانند گزارشي جامع و قابل استناد ارايه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون