• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3828 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۲ خرداد

3 كرسي رياست سهم اميدي‌ها از انتخابات هيات رييسه كميسيون‌ها

پيشتازي اميدي‌ها در ساير اركان هيات رييسه كميسيون‌ها

گروه سياسي| ديروز در حالي در ادامه انتخابات هيات رييسه كميسيون‌هاي مجلس 5 كميسيون ديگر هيات رييسه جديد خود را انتخاب كردند كه فراكسيون اميد توانست رياست دو كميسيون را به دست بياورد. به اين ترتيب از مجموع 12 كميسيوني كه انتخابات هيات رييسه آنها برگزار شده است فراكسيون اميد سه كرسي رياست را به دست آورده. به اين ترتيب اگرچه اميدي‌ها در انتخابات 7 كميسيون در هفته گذشته چندان دستاوردي نداشتند اما انتخابات 5 كميسيون در روز گذشته براي آنها
دلچسب بود.
با پيروزي علي نوبخت و علي اكبري در انتخابات رياست كميسيون‌هاي بهداشت و كشاورزي اميدي‌ها رياست دو كميسيون بهداشت و كشاورزي را مال خود كردند.
هرچند فراكسيون اميد در كميسيون شوراها چندان خوش‌اقبال نبود. چه آنكه پروانه مافي از اعضاي اميد نايب‌رييسي اول اين كميسيون را از دست داد تا اميدي‌ها هيچ سهمي در هيات رييسه كميسيون شوراها نداشته باشند.
به‌عكس اما در كميسيون اجتماعي گذشته از رياست آن كه به مستقلين رسيد ساير اركان هيات رييسه در دست نمايندگان فراكسيون اميد است. در كميسيون امنيت ملي هم اميدي‌ها نايب‌رييسي دوم را به دست آوردند و ساير اركان آن به نسبت سال گذشته تغيير چنداني نداشت.
در دو كميسيون كشاورزي و بهداشت و درمان هم سهم اميدي‌ها سه كرسي در هر كميسيون است.
به اين ترتيب فراكسيون اميد توانست موقعيتش در هيات رييسه كميسيون‌ها را نسبت به سال گذشته بهبود ببخشد هرچند همچنان در رياست كميسيون‌ها از اصولگرايان عقب مانده است.
به اين ترتيب سهم اميدي‌ها از رياست كميسيون‌هاي مجلس تا اينجا سه كرسي است. اميدي‌ها در ساير اركان هيات رييسه اين 12كميسيون هم توانستند 23 كرسي به دست بياورند.
اين در حالي بود كه اصولگرايان ولايي با 22 كرسي و مستقلين با 18 كرسي در رتبه‌هاي بعدي قرار رفتند.
عددي كه ظاهرا اميدي‌ها چندان هم از آن ناراضي نيستند. آنها به نسبت سال گذشته وضعيت خودشان را بهبود بخشيده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون