• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3829 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ خرداد

وزارت بهداشت:

هزينه درمان دانش‌آموزان درودزن را فقط در بيمارستان دولتي مي‌پردازيم

ايلنا| در حالي كه در جلسات مشترك وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و نماينده مردم درودزن و مرودشت در خصوص رسيدگي به وضعيت درماني دانش‌آموزان حادثه درودزن مقرر شده بود كه دولت هزينه درمان آنها را در بخش‌دولتي و در بخش خصوصي يا حتي در صورت لزوم اعزام به خارج از كشور بپردازد، اما در حال حاضر وزارت بهداشت مي‌گويد؛ تنها اگر درمان اين دانش‌آموزان در بيمارستان دولتي انجام شود، دولت هزينه‌هاي لازم را پرداخت مي‌كند.
علي شهرامي، معاون اجرايي معاونت درمان وزارت بهداشت درباره آخرين وضعيت درماني دانش‌آموزان حادثه درودزن اظهار كرد: جلسات مستمري با سازمان برنامه و وزارت آموزش و پرورش در مورد مشكلات دانش‌آموزان حادثه ديده شين‌آباد داشتيم و همان اقداماتي كه در اين جلسات پيش‌بيني شد را نيز براي دانش‌آموزان حادثه درودزن در نظر گرفتيم. وي با بيان اينكه برمبناي پيگيري‌هايي كه كرديم براي برخي از اين دانش‌آموزان درمان مشخص و واضحي وجود ندارد، گفت: در جلسه‌اي با حضور نماينده مرودشت و رييس دانشگاه شيراز تصميم‌ گرفته شد با توجه به مجرب بودن اساتيد دانشگاه علوم پزشكي شيراز، درمان آنها در شيراز پيگيري شود و ديگر آنها براي درمان به تهران نيايند.
معاون اجرايي معاونت درمان با اشاره به اينكه قرار است تمام خدمات درماني براي آنها خارج از نوبت انجام شود، گفت: رياست دانشگاه شيراز هم تضمين كرد كه تمام مراحل درمان اين افراد به خوبي پيش برود.
شهرامي در پاسخ به اين سوال كه سرپرست تيم پزشكي دانش‌آموزان حادثه درودزن بازنشسته شده ولي آنها همچنان تمايل دارند با اين پزشك كار درمان خود را ادامه دهند، آيا دولت هزينه درمان‌شان در بيمارستان خصوصي را تقبل مي‌كند يا خير گفت: ما تمام خدمات لازم براي انجام درمان اين دانش‌آموزان را در بيمارستان دولتي پوشش مي‌دهيم. اين بچه‌ها هيچ تفاوتي با بچه‌هاي شين‌آباد از نظر درماني براي ما ندارند. او با اشاره به ديگر اقداماتي كه قرار است براي دانش‌آموزان روستاي درودزن انجام شود، گفت: با توجه به اينكه اين دانش‌آموزان به سن ۱۸سالگي رسيده‌اند يك دستگاه ليزر پوستي براي درمان آنها خريداري شده تا درمان آنها توسط اين دستگاه انجام شود و ما از دانشگاه مي‌خواهيم با بچه‌ها صحبت كنند و با فرآيندهايي اطمينان و اعتماد آنها را جلب كنند تا با نگراني درمان‌شان را ادامه ندهند.
همچنين محمدمهدي برومندي؛ نماينده مردم مرودشت در مجلس شوراي اسلامي با يادآوري اينكه حدود يازده سال از حادثه دلخراش و اسفناك درودزن و گرفتار شدن ۸ كودك دختر و پسر در آتش مي‌گذرد، اظهار كرد: متاسفانه بعد از اين حادثه مشكلات بسياري براي اين بچه‌ها و خانواده‌هاي‌شان ايجاد شد، اما در چند سال اخير پيگيري‌هاي زيادي در خصوص درمان آنها و هم درباره شغل آنها داشتيم كه خوشبختانه در اين دولت تصميمات خوبي اتخاذ شد.
او با بيان اينكه بخش اعظم درمان اين بچه‌ها جراحي پلاستيك و انجام عمل‌هاي زيبايي است، گفت: در همين زمينه جلسات متعددي را با وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت برگزار كرديم و بعد از جلسات مقرر شد؛ درمان آنها با جديت پيگيري شود. در همين جلسات نيز وزارت بهداشت متعهد شد، تمامي هزينه‌هاي درمان اين دانش‌آموزان توسط دولت پرداخت شود.
نماينده مردم مرودشت در پاسخ به اين سوال كه آيا دولت هزينه درمان اين دانش‌آموزان حادثه‌ديده را بايد فقط در بخش دولتي بپردازد يا شامل درمان در بخش خصوصي هم مي‌شود، ادامه داد: اگر بيمارستان‌هاي دولتي ما توانايي انجام درمان اين افراد را ندارند، بايد حتما اين درمان در بخش‌هاي ديگر صورت بگيرد و اگر پزشك معالج آنها در بيمارستان‌هاي دولتي مشغول به كار نباشد و در بيمارستان‌ خصوصي شاغل باشد و دانش‌آموزان حادثه‌ديده بخواهند از خدمات پزشك در بيمارستان خصوصي استفاده كنند، وزارت بهداشت موظف به پرداخت هزينه‌هاي آن است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون