• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3832 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۷ خرداد

طرحي ارزان‌قيمت براي خانه‌دار كردن مردم

دبيركل كانون عالي انجمن‌هاي صنفي كارگران مي‌گويد هزينه ايجاد شغل در بخش مسكن بالاست اما ارزش دارد، چون اشتغال پايدار ايجاد مي‌شود.
او از دولت مي‌خواهد كه طرح ارزان‌قيمتي را براي خانه‌دار كردن مردم در پيش گيرد كه بازار كار و مسكن را با هم رونق دهد. هادي ابوي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: اگر به دنبال شغل پايدار هستيم بايد كالاي خوب و با كيفيت و خدمت‌رساني مطلوب داشته باشيم. خدمت و توليد خوب هم با قراردادهاي موقت كار ايجاد نمي‌شود بلكه كارگر بايد امنيت شغلي داشته و به لحاظ رواني و معيشتي
تامين باشد.
وي با بيان اينكه سرمايه همه جا كارساز نيست و نمي‌توانيم تنها با پول توليد خوب داشته باشيم، ادامه داد: نيروي انساني ركن اصلي توليد خوب و اشتغال پايدار است. كارفرمايي كه از توليدش راضي است و بازار فروش خوبي براي محصولاتش دارد، به اين دليل است كه كارگرش از او رضايت دارد و متقابلا او هم از نيروي انساني‌ راضي است. چنين كارگري در هر شرايطي كارفرما را درك مي‌كند و كيفيت كار را ناديده نمي‌گيرد.
دبيركل كانون عالي انجمن‌هاي صنفي كارگران در پاسخ به اين پرسش كه در كدام بخش‌ها مي‌توان اشتغال پايدار ايجاد كرد؟ گفت: يكي از بخش‌هايي كه مي‌تواند اهداف اشتغال پايدار را محقق كند، بخش مسكن است. اگر چه هزينه ايجاد شغل در اين بخش بالا است ولي كارهاي عمراني و ساخت و ساز ما را به اشتغال پايدار مي‌رساند.
 ابوي با بيان اينكه هزينه ايجاد شغل در بعضي از مشاغل زياد است، افزود: در بخش پتروشيمي اين هزينه بسيار بالا و در بخش كشاورزي پايين است. در بخش مسكن نيز هزينه زيادي براي اشتغالزايي و تامين زيرساخت‌ها لازم است ولي اين هزينه ارزش دارد چون به پايداري و ماندگاري شغل منجر مي‌شود.
اين مقام مسوول كارگري افزود: اشكالي كه در بخش مسكن وجود دارد اين است كه هيچگاه محاسبه و نيازسنجي دقيقي از تعداد واحدهاي مسكوني مورد نياز در كشور صورت نمي‌گيرد. مثلا مسكن مهر و مسكن اجتماعي در كشور به اجرا درآمدند ولي چقدر در خانه‌دار كردن مردم موفق بودند؟ متاسفانه با امتيازاتي كه به انبوه‌سازان داديم، بازار مسكن را اشباع و متقاضيان مسكن را سردرگم كرده‌ايم.
وي ادامه داد: انبوه‌ساز توجهي به قدرت خريد مردم ندارد، يك آپارتمان را متري سه ميليون تومان مي‌سازد، هنگام فروش متري ۴ ميليون تومان مي‌فروشد اما كسي نمي‌خرد، چون قدرت خريد مردم به‌شدت افت كرده است و دريافتي ناچيز آنها سهمي براي پس‌انداز و خريد مسكن نمي‌گذارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون