• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3833 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۸ خرداد

خبر كوتاه

طارمي، ابراهيموويچ ايراني
بعد از درخشش مهدي طارمي در پرسپوليس و تيم ملي، صحبت‌هايي مبني بر لژيونر شدن مهاجم ايران در حالي به گوش رسيد كه او يك سال ديگر با پرسپوليس قرارداد دارد. بوژيدار رادوشوويچ دروازه‌بان كروات پرسپوليس، درباره طارمي گفت: طارمي ستاره بزرگ فوتبال ايران است و او كلاس فوتبالي‌اش را به خوبي نشان داده. دينامو براي اينكه بتواند دوباره سلطه و قدرت خود را در فوتبال كرواسي ثابت كند، نياز به چنين بازيكناني دارد. مهدي طارمي در تيم برانكو ايوانكوويچ بهترين گلزن سرخ‌پوشان تهراني محسوب مي‌شود. اين مهاجم 24 ساله طي 19 بازي در تيم ملي ايران موفق شده است 10 گل به ثمر برساند. طارمي اين فصل طي 45 بازي رسمي براي پرسپوليس 30 گل به ثمر رسانده است و 7 پاس گل نيز فراهم كرده است. دروازه‌بان پرسپوليس در پايان گفت: اگر طارمي به دينامو بيايد اتفاق بسيار خوبي خواهد بود. او در كنار سردار آزمون در تيم ملي ايران مهاجم اصلي به حساب مي‌آيد و من فكر مي‌كنم كه او مي‌تواند عملكرد بسيار خوبي در دينامو داشته باشد. من طارمي را با زلاتان ابراهيموويچ مي‌توانم مقايسه كنم.


مسابقه مايكل فلپس با كوسه
مايكل فلپس، قهرمان شناي جهان كه ۲۳ مدال طلاي المپيك در كارنامه خود دارد براي برنامه تلويزيوني Shark week كه هر سال برگزار مي‌شود، با يك كوسه سفيد مسابقه خواهد داد. در مورد اين برنامه اعلام شد: كوسه‌ها يكي از سريع‌ترين حيوانات هستند. فلپس، قهرمان شناي جهان با ۳۹ ركورد جهاني هيچ مسابقه ديگري براي پيروز شدن غير از مسابقه با كوسه‌ها ندارد. كوسه‌ها سرعتي بالغ بر ۲۵ مايل بر ساعت دارند. سرعت فلپس نهايتا شش مايل است. برنامه Shark week در يك هفته‌ و از ۲۳ جولاي تا ۳۰ جولاي نمايش داده مي‌شود. آن طور كه فلپس در اينستاگرام خود نيز اعلام كرده است براي اين مسابقه تمرين مي‌كند.


توقف بازي به خاطر نژادپرستي

فيفا در برنامه‌اي كه براي انجام بازي‌هاي جوانمردانه در نظر گرفته است، به داوران اجازه داده است كه در صورت مشاهده رفتارهاي تبعيض آميز در بازي‌هاي جام كنفدراسيون‌ها، بازي را متوقف كنند. داوران در ابتدا بايد به صورت موقت بازي را متوقف كنند و در صورتي كه رفتارهاي ناشايست ادامه‌ داشته باشد مي‌توانند بازي را كاملا نگه دارند. اينفانينو، رييس فيفا در بيانيه‌اي اعلام كرد: تغييراتي كه انجام داديم مبارزه عليه تبعيض است و بيش از شاخصه‌هاي جام كنفدراسيون‌هاي ۲۰۱۷ است. ما به داوران و مسوولان اين بازي‌ها احكامي داديم كه از رفتارهاي تبعيض آميز جلوگيري كنند و مطمئن شوند كه بازي‌ها جوانمردانه و با احترام برگزار مي‌شوند. پيش از اين فيفا تمهيداتي براي جلوگيري از تبعيض در بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني ۲۰۱۸ و برخي بازي‌هاي دوستانه انديشيده است. بازي‌هاي جام كنفدراسيون‌ها روز شنبه در روسيه آغاز ‌شد.


توصيف نشريه بلژيك از رضايي
كاوه رضايي مهاجم تيم فوتبال استقلال در فصل گذشته به يك‌باره تصميم گرفت كه فوتبالش را در اروپا ادامه‌ دهد و به همين خاطر شارلواي بلژيك را به عنوان مقصد بعدي خود انتخاب كرد. آلويس نانگ، مهاجم استقلال خوزستان كه در فوتبال ايران بازي مي‌كند درباره اين اتفاق به نشريه DH بلژيك گفت‌: شايد براي هواداران بلژيكي كه براي نخستين بار نام كاوه رضايي را مي‌شنوند، تلفظ نام او سخت باشد. با اين حال اين بازيكن گلزن كه با امضاي قراردادي دو ساله به شارلوا پيوست توانسته در خط حمله به خوبي براي تيم فوتبال استقلال خودش را نشان دهد. رضايي فصل گذشته توانست گل‌هاي خوبي را براي استقلال به ثمر برساند. او با گل‌هاي خوبش به استقلال كمك كرد كه در پايان فصل به رتبه خوبي دست يابد و در نهايت در صفحه اينستاگرام، خداحافظي خودش از تيم فوتبال استقلال را به هواداران اين تيم اعلام كرد و حالا بايد منتظر حضور او در شارلوا بلژيك باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون