• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3835 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ خرداد

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح:

در حوزه موشكي جزو قدرت‌هاي بزرگ دنيا هستيم

گروه سياسي| رييس ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه در حوزه موشكي جزو قدرت‌هاي بزرگ دنيا هستيم، گفت: در فناوري‌هاي زير زميني، دريايي، هوايي، فضايي و اطلاعاتي و... در حال رقابت با نظام سلطه هستيم.
به گزارش مهر، جمله‌هاي كليدي اظهارات سردار سرلشكر محمد باقري، رييس ستاد كل نيروهاي مسلح به شرح زير است:
 انقلاب اسلامي منشأ حركت‌هاي بزرگ در منطقه بوده و تحولات جهاني تحت تاثير انقلاب اسلامي بوده است. يكي از عرصه‌هاي مهم جهاد در كشور، جهاد علمي است كه بايد متناسب با نيازهاي جامعه صورت گيرد.
 نظام سلطه علاوه بر اقدامات نظامي خود گروه تروريستي- تكفيري داعش را كه محصول كارهاي پژوهشي آنها روي گروه‌هاي تندروي اسلامي است در منطقه ايجاد كردند كه راه مقابله با آنها گستره عظيمي از كارهاي علمي و پژوهشي را مي‌طلبد.
 نظام سلطه فعلا توان درگيري با ما را ندارد و البته ما هم قصد درگير شدن با آنها را نداريم اما در رقابت دايمي با آنها در حوزه‌هاي مختلف از جمله حوزه موشكي قرار داريم.
 به بركت خون شهدا و تلاش دانشمندان خود در حوزه موشكي جزو قدرت‌هاي بزرگ دنيا هستيم، در عرصه‌هاي فراواني از جمله در فناوري‌هاي زيرزميني، دريايي، هوايي، فضايي و اطلاعاتي و... در حال رقابت با نظام سلطه هستيم كه بودجه ارتش آنها چند برابر بودجه دفاعي ما است.
 كپي‌برداري از صنايع و علوم غربي در حوزه‌هاي فني قابل درك است اما در علوم انساني ما اساسا نمي‌توانيم از محصولات و توليدات آنها استفاده كنيم زيرا ماهيت نظام و اداره جامعه ما با آنها متفاوت است. آنها در حوزه‌هاي علوم انساني به دنبال ترويج علوم خود در كشور ما هستند و اين امر خطرناكي است كه ما بايد هوشيارانه مقابل آن بايستيم.
 پيمودن راه‌هاي ميان‌بر راه جبران عقب‌ماندگي‌هاي علمي و تكنولوژيك ايران است. بسيج به عنوان بدنه انقلابي ملت ايران ظرفيت‌هاي فراواني از جمله در حوزه‌هاي علمي و پژوهشي دارد كه با برنامه‌ريزي مديران دولتي از اين ظرفيت بي‌بديل مي‌توان براي حل مشكلات جامعه استفاده كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون