• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3835 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ خرداد

چهره‌ها- خبرها

حمله اسلام ستيزها در لندن به نمازگزاران
پليس بريتانيا بامداد دوشنبه از حمله يك خودرو به شماري از نمازگزاران در نزديكي مسجد «فينسبري پارك» در لندن خبر داد كه در پي آن يك نفر كشته و 10 تن ديگر زخمي شده‌اند. بر اساس اين خبر شماري از مسلمانان بعد از پايان نماز تراويح از مسجد فينسبري پارك خارج شده بودند كه به وسيله يك خودرو زير گرفته شدند. يك شاهد عيني حادثه حمله به نمازگزاران در شهر لندن تاكيد كرد: راننده خودرو به سرعت به سوي نمازگزاراني كه از مسجد بيرون مي‌آمدند، تغيير مسير داد و در حالي كه فرياد مي‌زد، مي‌خواهم همه مسلمانان را به قتل برسانم، به سوي مسلمانان حمله‌ور شد. برخي  از نمازگزاران در اثر برخورد با اين خودرو چند متر به اطراف پرتاب شده و برخي به‌شدت زخمي شدند . فرد مهاجم قصد فرار داشت ولي نمازگزاران توانستند او را دستگير كنند. يك شاهد عيني ديگر به بي‌بي سي گفت: خودروي ون عمدا به سمت چپ تغيير مسير داد و تنها هدف آن زير گرفتن مردم بود. يك نفر زير خودرو گرفتار شده بود و مردم به او كمك كردند تا خارج شود. وي تاكيد كرد: زماني كه مردم فرد مهاجم را دستگيرد كردند، همچنان فرياد مي‌زد «مي‌خواهم همه مسلمانان را به قتل برسانم.» پليس اعلام كرده است كه يك مرد را در صحنه حادثه بازداشت كرده و هيچ مظنون ديگري شناسايي نشده است. «ترزا مي» نخست‌وزير بريتانيا با وحشتناك خواندن اين حمله گفت: همه فكر و روح و روان من با مصدومين و نيز عزيزان آنهاست، تنفر و شرارتي از اين نوع هرگز به نتيجه نخواهد رسيد. وي در ادامه گفت: امروز شاهد يك حمله تهوع‌آور براي نابود كردن آزادي‌مان بوديم. مي ‌با تاكيد بر مبارزه با افراط‌گرايي اعلام كرد: سال‌هاي زيادي است كه افراط‌گرايي از جمله اسلام‌هراسي بيش از حد تحمل شده است. صادق‌خان، شهردار لندن نيز در واكنش به حمله به گروهي از نمازگزاران در شمال لندن، با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد: ما هنوز از جزييات اين حادثه مطلع نيستيم؛ اما بدون شك يك حمله حساب شده به شهروندان بي‌گناه لندن بود. بسياري از قربانيان عبادت و نيايش خود را در ماه مبارك رمضان به پايان برده بودند. اين حمله نيز مانند آنچه در منچستر، وست‌مينستر و لندن بريج رخ داد، يك حمله به گروهي خاص و از پيش تعيين شده بود كه ارزش‌هاي مشترك ما را در بردباري، آزادي و احترام متقابل زير پا گذاشت. صادق خان در ادامه اطمينان داد پليس لندن برنامه ويژه‌اي براي تامين امنيت روزه‌داران در ماه مبارك رمضان اتخاذ مي‌كند. وي همچنين با قربانيان و بازماندگان حادثه شب گذشته مقابل مسجد فينسبري پارك ابراز همدردي و از امدادگران به دليل حضور سريع در محل حادثه و كمك به مجروحان تشكر كرد.

سفر داماد ترامپ به سرزمين‌هاي اشغالي
جرد كوشنر، مشاور ارشد كاخ سفيد و داماد «دونالد ترامپ» رييس‌جمهور ايالات متحده امريكا روز چهارشنبه به اراضي اشغالي سفر مي‌كند. كوشنر، در اين سفر كه محور اصلي آن مذاكرات صلح ميان فلسطينيان و رژيم صهيونيستي ذكر شده است با «بنيامين نتانياهو»، نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستي در قدس اشغالي و سپس با «محمود عباس»، رييس تشكيلات خودگردان فلسطين در رام‌الله ديدار و گفت‌وگو مي‌كند. يكي از مقام‌هاي كاخ سفيد اعلام كرد رييس‌جمهوري ايالات متحده امريكا دستيابي به يك صلح پايدار بين اسراييل و فلسطين را يكي از اولويت‌هاي اصلي خود قرار داده است. اين مقام‌ كاخ سفيد اعلام كرد در سفر رييس‌جمهوري ايالات متحده امريكا به اراضي اشغالي و ديدار با سران رژيم صهيونيستي و مقام‌هاي تشكيلات خودگردان فلسطين بر ضرورت صلح و تلاش امريكا براي اين امر تلاش خواهد كرد. رييس‌جمهور امريكا داماد خود را مامور كرده تا پرونده‌هاي خاورميانه و پرونده فلسطين و اسراييل را پيگيري كند.

آغاز مذاكرات جدايي انگليس از اتحاديه اروپا
مذاكرات مربوط به جدايي انگليس از اتحاديه اروپا موسوم به برگزيت روز دوشنبه با حضور «ميشل بارنيه» مذاكره‌كننده ارشد اتحاديه اروپا در گفت‌وگوهاي برگزيت و «ديويد داويس» وزير برگزيت بريتانيا در بروكسل پايتخت بلژيك آغاز شد. بعد از 44 سال همكاري بريتانيا و اتحاديه اروپا و گذشت يك سال از راي تاريخي مردم بريتانيا (انگليس، اسكاتلند، ‌ولز، ايرلندشمالي) به خروج از اتحاديه اروپا، مذاكرات برگزيت امروز رسما آغاز شد تا در آن آينده روابط و شرايط جدايي انگليس از اتحاديه اروپا طي 2 سال گفت‌وگو بررسي شود. به گزارش خبرگزاري فرانسه، «ميشل بارنيه» مذاكره‌كننده ارشد اتحاديه اروپا در گفت‌وگوهاي برگزيت پس از ديدار با همتاي انگليسي خود در اظهاراتي اعلام كرد: ما امروز مذاكرات جدايي انگليس از اتحاديه اروپا را به جريان مي‌اندازيم. هدف اين ديدار كه نخستين ديدار براي ترسيم اولويت‌هاي اين جدايي است، شناسايي و تعيين اولويت‌ها، جدول زماني مذاكرات و برنامه‌ ديدارهاست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون