• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3836 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳۱ خرداد

كردستان، پيشتاز در آرا به روحاني

عليرضا آشناگر معاونت سياسي و امنيتي استان كردستان

 رييس ستاد انتخابات كردستان اظهار داشت: بيش از 73 درصد آراي صندوق‌هاي راي‌گيري در كردستان به اسم آقاي روحاني بود و اضافه نمود كه در انتخابات ۲۹ ارديبهشت 59 درصد از كل واجدين شرايط در اين استان در انتخابات شركت كردند.  عليرضا آشناگر گفت: طبق سرشماري سال 1395 يك ميليون و 181 هزار و 883 كردستاني در انتخابات 29 ارديبهشت واجد شرايط شركت در انتخابات بودند و راي‌گيري در يك هزار و 382 شعبه اخذ راي استان كردستان، انجام شد.
 معاونت سياسي و امنيتي استان كردستان اظهار داشت: مجموع آراي ماخوذه محاسبه شده استان، 694 هزار و 37 راي است كه از اين تعداد 641 هزار و 654 آراي صحيح بود.
 از مجموع آراي صحيح ماخوذه استان، دكتر حسن روحاني حدود 73 درصد آرا برابر با 467 هزار و 700 راي و حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رييسي 16/24 درصد آرا برابر 155 هزار و 36 راي را كسب كردند. رييس ستاد انتخابات اظهار داشت كه نتيجه اين انتخاب نشان داد كه مردم كردستان داراي شعور سياسي بالايي هستند و فريب وعده‌هاي افزايش يارانه و شعار ايجاد چندين هزار شغل را نمي‌خورند و همچنين مرزنشينان اين استان نشان دادند كه صلح، آرامش و توسعه و آباداني را بر وعده‌هاي جذاب اقتصادي ترجيح دادند و دعوت به تحريم از طرف نيروهاي مخالف نظام هم در اراده اين مردم نگهبان كيان اسلامي بي‌جواب ماند و اين حضور حماسي پاسخي محكم به گروه‌هاي معاند و ضد انقلاب بود.
رييس ستاد انتخابات كردستان از مشاركت خوب مردم اين استان خبر داد و گفت: در اكثر شعبه‌هاي شهري استان كردستان صف‌هاي طولاني تشكيل شده بود.
وي افزود: از نظر كمي، تعداد راي‌دهندگان در مقايسه با انتخابات سال 1392 در مجموع 23 هزار نفر افزايش داشت و آراي دكتر حسن روحاني نيز در كردستان در مقايسه با انتخابات سال 92 حدود 2 درصد افزايش يافته است.
 آشناگر گفت: مردم كردستان در انتخابات سال 96 علاوه بر انتخاب رييس‌جمهور منتخب خود، اعضاي شوراهاي اسلامي 29 شهر و يك هزار و 312 روستا را نيز انتخاب كردند. تعداد كرسي‌هاي شوراهاي اسلامي استان، چهار هزار و 167 كرسي شامل 161 كرسي شهري و چهار هزار و 6 كرسي در مناطق روستايي است. وي افزود: اين حضور مردم به ويژه در مناطق مرزي را مي‌توان اعتماد كامل مردم كردستان به نظام جمهوري اسلامي معني كرد و اين حضور پرشور را مي‌توان مشت محكمي بر دهان ياوه گويان نظام دانست.
 عليرضا آشناگر با تشكر از حضور ملي مردم كردستان اظهار داشت كه در شهر سنندج، 73 درصد شركت‌كنندگان به آقاي روحاني راي داده‌اند و در شهر سقز نيز 82 درصد شهروندان به رييس‌جمهور منتخب راي دادند. در شهر مرزي مريوان بيش از 5/77 درصد شركت‌كننده و همچنين در شهر مرزي بانه با حضور 72 درصدي نشان دادند كه ايران اسلامي را اين مرزبانان غيور حراست مي‌كنند.
 رييس ستاد انتخابات كردستان اضافه نمود: ميزان شركت‌كنندگان اين دوره از انتخابات نسبت به انتخابات قبلي افزايش يافته است و اين نشانه اعتماد به دولت و انتظار مردم كردستان از دولت براي خدمت‌رساني بيشتر به ساكنان اين ديار است.وي با تشكر و قدرداني از حضور 73 درصدي كساني كه شرايط راي دادن را داشتند خاطرنشان كرد: حضور پرشور و گرم مردم كردستان موجب گرديد تا به فضل الهي انتخاباتي بسيار سالم و به ياد ماندني برگزار شود و استقبال اين مردم هميشه در صحنه و شور آنها براي راي دادن آنقدر مهم و دلگرم‌كننده بود كه ناچار شديم زمان اخذ راي‌گيري را تا ساعت 24تمديد كنيم.  وي ضمن تقدير از تلاش‌هاي خبرنگاران و اهالي رسانه براي پوشش اخبار انتخابات در استان كردستان، يادآور شد: خوشبختانه در روز انتخابات هم خبرنگاران رسانه‌ها و همچنين صدا و سيماي مركز كردستان تلاش‌هاي خوبي را در راستاي جلب مشاركت و همراهي حداكثري مردم در صحنه فراهم كردند.  رييس ستاد انتخابات كردستان در آخر افزود: خدمت رساني و نقش كساني كه در هرچه پرشورتر نمودن انتخابات نقش داشتند قابل ستايش بوده و در برابر عظمت حضور بايد سرتعظيم فرود آورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون