• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3836 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳۱ خرداد

عملكرد بخش آب استان كردستان در دولت تدبير و اميد:

اجراي مديريت يكپارچه آب دركردستان موجب افزايش بهره‌وري مي‌شود
استاندار كردستان گفت: اگر مديريت يكپارچه منابع آبي استان را انجام دهيم مي‌توانيم بهره‌وري از زمين، طبيعت و آب سرشار استان را ارتقا دهيم و اين مهم توسعه اجتماعي و اقتصادي استان را به ارمغان خواهد آورد.
عبدالمحمد زاهدي اظهار كرد: در حوزه آبخيز بايد عوارض طبيعي و غيرطبيعي را مدنظر بگيريم. وي افزود: مجموعه بارش‌هاي وارد شده به استان در نهايت به آبخيز منجر مي‌شود و ما در طرح آمايش سرزمين با در نظر گرفتن سه مولفه انسان، طبيعت و فعاليت به مطالعه و برنامه‌ريزي در خصوص فعاليت‌هاي انساني روي طبيعت مي‌پردازيم.
استاندار كردستان خاطرنشان كرد: اجراي طرح مديريت يكپارچه حوضه‌هاي آبخيز مي‌تواند در تكميل و دربرگيري سند آمايش سرزمين بسيار موثر باشد. زاهدي افزود: خوشبختانه كردستان جزو غني‌ترين استان‌هاي كشور از لحاظ منابع آبي است و با 14ميليارد مترمكعب آب در كنار لرستان جزو غني‌ترين استان‌هاي كشور محسوب مي‌شوند.
وي اظهار داشت: استان كردستان تنها استاني است كه با بخشندگي به استان‌هاي ديگر داخلي و كشور عراق آب مي‌دهد و از هيچ استاني آب وارد اين استان نمي‌شود.
استاندار كردستان خاطرنشان كرد: هم‌اكنون در داخل و خارج از كشور چالش‌هاي بسياري در حوزه آب وجود دارد لذا با برنامه‌ريزي درست مي‌توانيم با مديريت منابع آبي در كردستان هم نيازهاي خود را تامين نماييم و هم ديگر جاهايي را كه به منابع آبي كردستان نيازمند هستند بهره‌مند كنيم. زاهدي افزود: اگر مديريت يكپارچه منابع آبي استان را انجام دهيم مي‌توانيم بهره‌وري از زمين، طبيعت و آب سرشار استان را ارتقا دهيم و اين مهم توسعه اجتماعي و اقتصادي استان را به ارمغان خواهد آورد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون