• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3836 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳۱ خرداد

كردستان قلب تپنده اميد

عملكرد جهاد كشاورزي در دولت تدبير و اميد:

استاندار خواستار اقتصادي كردن كشاورزي كردستان شد
استاندار كردستان گفت: در مسير توسعه پايدار كردستان بايد به سمت اقتصادي كردن كشاورزي حركت كنيم و با برنامه‌ريزي در بحث اقتصادي كردن كشاورزي و با فراهم كردن امكانات و زيرساخت‌هاي مورد نياز براي تقويت اين بخش تلاش كنيم. عبدالمحمد زاهدي اظهار داشت: كشاورزي بخشي است كه اكثريت جامعه و دستگاه‌هاي اجرايي در استان و كشور با آن ارتباط دارند و همه دستگاه‌هاي اجرايي در توسعه اين بخش به نحوي در ارتباط هستند.
وي افزود: ما در موضوع توسعه كشاورزي استان سهيم هستيم و همه بايد با ارايه راهكارهاي مورد نياز و همكاري، راه را براي توسعه هرچه بيشتر اين بخش هموار‌سازيم. زاهدي گفت: بايد به سمت برنامه اقتصادي كردن كشاورزي استان حركت كنيم و توسعه اين بخش را تسريع بخشيم.
وي در ادامه به ظرفيت‌هاي فراوان بخش كشاورزي كردستان اشاره كرد و گفت: با وجود اين ظرفيت‌ها درآمد كنوني كشاورزان و فعالين اين بخش قابل قبول نيست و بايد به سمت افزايش بهره وري كشاورزي حركت كنيم.
استاندار كردستان خاطرنشان كرد: بايد به رعايت الگوهاي مناسب، انتخاب صحيح نوع كشت و ايجاد تحول در شيوه‌هاي كشت و بازاريابي محصولات و ارايه ساير خدمات مورد نياز فعالان بخش كشاورزي با اين بخش توجه بيشتر كنيم.
زاهدي اقتصادي كردن كشاورزي را از اولويت‌هاي توسعه در كردستان بر شمرد و در ادامه اذعان داشت: همه بايد كاري كنيم كه زندگي براي مردم از جمله روستاييان راحت‌تر شود و نيازهاي اساسي زندگي آنها را تامين كنيم تا با ايجاد رغبت زمينه ماندگاري در روستاها و علاقه‌مندي آنها را براي انجام فعاليت‌هاي كشاورزي افزايش دهيم. وي تصريح كرد: نكته مهم ديگر در بحث كشاورزي توسعه باغباني است كه خوشبختانه در اين بخش ظرفيت‌هاي فراواني در استان وجود دارد بنابراين با اجراي طرح‌هاي توسعه محور بايد نسبت به افزايش سطح باغات و توليد محصولات باغي در استان تلاش كرد.
استاندار كردستان با اشاره به مشكل كمبود آب در استان و كشور براي كشاورزي يك چالش است، در ادامه سخنان خود گفت: با توجه به بروز مشكلاتي در بخش آب بايد به بهترين نحو ممكن از منابع آبي به ويژه در بخش كشاورزي استفاده كرده و ابداع شيوه‌هاي جديد در سيستم آبياري اين وضعيت را به درستي مديريت كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون