• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3836 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳۱ خرداد

عملكرد راه و شهرسازي در دولت تدبير و اميد:

دولت در حوزه راه كردستان 5500 ميليارد ريال سرمايه‌گذاري كرده است
استاندار كردستان گفت: دولت تدبير و اميد پنج هزار و 500 ميليارد ريال در حوزه توسعه راه اين استان سرمايه‌گذاري كرده و با وجود اين همه توجه به راه‌هاي استان؛ مشكلات اين حوزه به صورت كامل مرتفع نشده است.
عبدالمحمد زاهدي، افزود: اين ميزان اعتبار براي احداث 745 كيلومتر راه شامل 90 كيلومتر بزرگراه و 525 كيلومتر راه روستايي و 130 كيلومتر راه اصلي هزينه شده است.
وي با اشاره به اينكه با اجراي اين طرح‌ها ميزان راه‌هاي اصلي و فرعي احداث شده استان رشد قابل توجهي دارد، گفت: اجراي 600 كيلومتر روكش آسفالت راه‌ها از ديگر خدمات دولت در اين استان است.
استاندار كردستان افزود: زيرساخت‌هاي حمل و نقل اين استان علاوه بر روان‌سازي ترافيك، كاركرد توسعه‌اي در بخش اقتصادي را داشته و هم‌اكنون مهم‌ترين مانع توسعه استان ضعف زيرساخت‌هاي حمل و نقل در بخش‌هاي مختلف جاده‌اي، ريلي و هوايي است.
زاهدي افزود: طرح كريدور شمال به جنوب كشور كه 320 كيلومتر آن از كردستان عبور مي‌كند نيز نقش اساسي در توسعه اين استان دارد.
به گفته وي، علاوه بر مشكلات حوزه حمل و نقل، سكونتگاه‌هاي غيررسمي شهرها و تسريع در ساخت كمربندي شهر مريوان از ديگر مطالبه‌هاي مردمي اين استان است كه وزارت راه و شهرسازي بايد توجه ويژه‌اي به آن داشته باشد.
استاندار كردستان با اشاره به تخصيص يك هزار و 300 ميليارد ريال اعتبار به محور تيژتيژ به گاران در جاده سنندج به مريوان، گفت: با تصميمات اتخاذ‌شده اين طرح تا 2 سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.
زاهدي ضرورت تشكيل شوراي راهبردي براي منطقه تاريخي اورامان ميان 2 استان كرمانشاه و كردستان را خواستار شد و افزود: اين اقدام براي انجام مقدمات ثبت اين منطقه در فهرست آثار جهاني انجام مي‌شود.
به گفته وي استان كردستان اعتباري را براي اين موضوع در نظر مي‌گيرد تا وزارت راه و شهرسازي اين مهم را با جديت پيگيري كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون