• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3837 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱ تير

عقب‌گرد ۱۳۱ واحدي شاخص كل بورس

معامله‌گران بورس تهران ديروز در حالي معاملات متعادل را در اغلب نمادهاي معاملاتي بازار سهام به نظاره نشستند كه تحرك برخي حقوقي‌ها براي حمايت از سهام باعث شد، روند معاملات در محدوده «صفر تابلو» به كار خود پايان دهد.
شاخص كل قيمت و بازده نقدي بورس تهران در پايان معاملات روز گذشته چهار شنبه با كاهش 131 واحدي روي رقم 78 هزار و 736 واحد ايستاد. شاخص كل هم ‌وزن اما بدون تغيير چنداني عدد 16 هزار و 963 واحد را به نمايش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نيز با كاهش 108 واحدي به رقم 85 هزار و 626 واحد دست يافت. شاخص بازار اول اما در حالي با كاهش 126 واحدي به رقم 54 هزار و 237 واحد دست يافت كه شاخص بازار دوم با كاهش 85 واحدي عدد 176 هزار و 808 واحد را به نمايش گذاشت. همچنين شاخص كل فرابورس (آيفكس) با افزايش 3 واحدي به 903 واحد رضايت داد.
براساس اين گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتي شركت‌هاي پالايش نفت اصفهان با 28 واحد، سرمايه‌گذاري غدير با 21 واحد و بانك ملت با 14 كاهش بيشترين تاثير منفي را بر محاسبه شاخص كل بورس به نام خود ثبت كردند.
در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتي سه شركت نفت بهران با 9 واحد، بانك خاورميانه با 6 واحد و پتروشيمي جم با 4 واحد افزايش بيشترين تاثير مثبت را در برآورد اين نماگر به دوش كشيدند. ارزش كل معاملات روز گذشته بورس تهران در حالي به بيش از 200 ميليارد تومان نمايش داده شد كه ناشي از دست به دست شدن بيش از يك ميليارد سهم و اوراق مالي قابل معامله طي 31 هزار و 799 نوبت داد و ستد بود. در اين ارزش حجم معاملات سهام در بازار نقدي از 961 ميليون سهم فراتر نرفته است. طي معاملات ديروز نماد معاملاتي شركت‌هاي گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران، داده‌پردازي ايران، مهندسي تكنوتار از سوي ناظر بازار سهام بازگشايي و در مقابل نماد معاملاتي شركت‌هاي كارخانجات نساجي بروجرد، ملي صنايع مس ايران، سيمان شمال، حق تقدم خريد سهام سايپا آذين، اوراق اجاره بوتان متوقف شدند. به گزارش فارس، در بازار 2 بورس تهران كه به معاملات درون‌گروهي سهامداران عمده اختصاص دارد بيش از 373 ميليون سهم بانك ملت به ارزش بيش از 37 ميليارد تومان با معاملات انتقالي ميان سهامداران عمده همراه بود. در مخابرات ايران اما روز گذشته 107 ميليون سهم به ارزش كمتر از 22 ميليارد تومان كد به كد شد. همچنين اختيار فروش بر روي سهام مخابرات ايران نيز امروز با معامله 107 ميليون سهمي به ارزش بيش از 600 ميليون تومان مواجه شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون