• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3838 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۳ تير

اميدواريم مشكلات شهر با همراهي موثر دولت، مجلس و شوراي شهر حل شود

ايسنا| رييس شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان با بيان اينكه براي عده‌اي قابل باور نبود ليست ۲۱ نفره شوراها در تهران با وجود بداخلاقي‌ها، تخريب‌ها و ليست‌هاي جعلي به صورت كامل راي بياورد، گفت: بايد از طرح هرگونه مباحثي كه در جريان اصلاح‌طلب ايجاد شكاف مي‌كند پرهيز كنيم و بدانيم كه عملكرد خوب ما در مجلس، شوراي شهر و دولت تضمين‌كننده موفقيت اصلاح‌طلبان در گام‌هاي بعدي است.
محمدرضا عارف در ديدار با منتخبين شوراي شهر كرج با تبريك پيروزي تفكر اصلاحات در اكثر حوزه‌هاي انتخابيه كلانشهرها در انتخابات شوراها به عملكرد جريان اصلاح‌طلب در دو دهه ۸۰ و ۹۰ اشاره كرد و با واقع بينانه دانستن عملكرد اين جريان سياسي در دهه ۹۰، گفت: رويكردي كه در دهه ۹۰ جريان اصلاح‌طلب انتخاب كرد رويكرد اخلاق، عقلانيت و خرد جمعي بود در حالي كه در دهه ۸۰ تلاش شده بود بين جريان اصلاح‌طلب و حاكميت زاويه ايجاد شود كه نتيجه آن روي كار آمدن دولت نهم و دهم و شكست اصلاح‌طلبان شد. مردم به رويكرد دهه ۹۰ اين جريان پاسخ مثبت دادند.
وي با بيان اينكه از سرمايه خرداد ۷۶ در برخي مقاطع نتوانستيم به خوبي استفاده كنيم، خاطرنشان كرد: با تجربه‌اي كه از خرداد ۷۶ به دست آورديم تلاش كرديم از سرمايه اجتماعي ايجاد شده در انتخابات ۹۲ غافل نشويم و خوشبختانه با وجود محدوديت‌هاي فراوان توانستيم گام‌هاي بعدي را با حفظ سرمايه اجتماعي خلق شده و با همراهي مردم به خوبي برداريم. رييس شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان به انتخابات شوراها اشاره كرد و گفت: براي عده‌اي قابل باور نبود ليست ۲۱ نفره در تهران با وجود بداخلاقي‌ها، تخريب‌ها و ليست‌هاي جعلي به صورت كامل رأي بياورد و اين پيروزي عنايت خداوند و همراهي هوشمندانه مردم با تفكر اصلاح‌طلبي بود و نشان داد كه رويكرد جديد جريان اصلاح‌طلب به درستي انتخاب شده است.
وي بر لزوم عبرت‌گيري از حوادث گذشته تاكيد كرد و يادآور شد: بخشي از ضربه‌هايي كه جريان اصلاح‌طلب در دهه ۸۰ متحمل شد مربوط به نتيجه عملكرد شوراي شهر اول بود و در مقطع فعلي هم بايد از طرح هرگونه مباحثي كه در جريان اصلاح‌طلب ايجاد شكاف مي‌كند پرهيز كنيم و بدانيم كه عملكرد خوب ما در مجلس، شوراي شهر و دولت تضمين‌كننده موفقيت اصلاح‌طلبان در گام‌هاي بعدي است.
عارف در همين زمينه تاكيد كرد: در انتخابات مجلس دهم رقيب تلاش كرد جريان اصلاح‌طلب را متلاشي كند كه موفق نشد و در جريان انتخابات شوراها از داخل جريان اصلاح‌طلب اين استراتژي را دنبال كردند كه باز هم ناكام ماندند و عده اندكي از دوستان اصلاح‌طلب كه خواسته يا ناخواسته در دام اين طراحي خطرناك افتادند و ليست‌هاي جعلي منتشر كردند اميدواريم در گام‌هاي بعدي با جريان اصلاح‌طلب هماهنگ و همسو شوند.
رييس فراكسيون اميد همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه شوراهاي شهر و روستا پارلمان‌هاي محلي هستند به انتخاب شهردار به ويژه در كلانشهرها اشاره كرد و گفت: يكي از ويژگي‌هاي شهردار در كلانشهرها بايد ظرفيت تعامل خوب با اركان حاكميت باشد و اميدواريم در دوره جديد رابطه شهرداري و دولت بهبود پيدا كند و چالش‌ها و مشكلات شهر با همراهي خوب و موثر دولت، مجلس و شوراي شهر حل شود.
عارف با بيان اينكه راي‌آوري كامل ليست اميد در تعدادي از كلانشهرها از جمله مشهد و كرج معنادار است، گفت: شهر كرج از مصايب و مشكلات فراواني رنج مي‌برد و اميدوارم با حضور چهره‌هاي فرهيخته در شوراي جديد، مردم شهر كرج در آينده نتيجه مثبت انتخاب هوشمندانه خود را ببينند و بدانيم اگرچه كاركرد شوراها محلي است ولي خروجي آن در سطح ملي تاثيرگذار است.
پيش از سخنان عارف منتخبين شوراي شهر كرج در اظهاراتي ضمن قدرداني از تلاش‌هاي شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان در جريان انتخابات شوراها، گزارشي از وضعيت شهر كرج ارايه داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون