• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3838 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۳ تير

خبركوتاه

گزارش مجلسي‌ها از ماجراي لو رفتن سوالات امتحان نهايي
ايلنا| در حالي برخي دانش‌آموزان و اولياي آنها بر لورفتن سوالات امتحان نهايي تاكيد دارند كه مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش و مجلس اين موضوع را رد مي‌كنند و مي‌گويند؛ اگر هم تخلفاتي جزيي رخ داده باشد، تاثيري در سرنوشت دانش‌آموزان نداشته است. حمايت ميرزاده، سخنگوي كميسيون آموزش مجلس از برگزاري جلسه كميته آموزش و پرورش مجلس با مسوولان آموزش و پرورش و پليس فتا درباره لو رفتن سوالات خبر داد و گفت: در اين جلسه تمامي مواردي كه در ارتباط با لو رفتن سوالات در فضاي مجازي مطرح شده بود، بررسي شد. در مجموع نظرات، پليس فتا با قدرت اعلام كرد؛ سوال‌هايي كه در فضاي مجازي قبل از امتحان پخش شده بود، مربوط به سال‌هاي قبل بوده و تنها عنوانش تغيير كرده و سال ۹۶ بر سربرگ آن نوشته شده است كه در اين رابطه چندين نفر در اقصي نقاط كشور دستگير شدند. وي با اشاره به اينكه بيش از ۱۰۰ نوع سوال در رشته‌هاي مختلف در ابتداي خرداد تا پايان امتحانات طرح مي‌شود، اظهار داشت: «با اين حجم سوال، هر لحظه ممكن است در گوشه‌اي تخلفي صورت گيرد، اما اينكه اين تخلفات تاثيري روي امتحانات گذاشته يا خير، اين‌طور نبوده است.»


نرخ «تعرفه‌هاي پرستاري در منزل» اعلام شد
سرپرست دفتر بيمه‌هاي سلامت وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به تصويب تعرفه‌هاي پرستاري در منزل در جلسه هفته گذشته هيات وزيران گفت: اين تعرفه‌ها به خدمات مراكز سروسامان مي‌دهد.
كاظم ميكاييلي با بيان اينكه تعرفه‌هاي پرستاري در منزل مصوب شصت و پنجمين جلسه شوراي عالي بيمه است اظهار كرد: بسته تعرفه‌هاي پرستاري به پيشنهاد مشترك وزارت رفاه و وزارت بهداشت آماده و در صحن شوراي عالي بيمه ارايه شد. سرپرست دفتر بيمه‌هاي سلامت وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در ادامه نرخ مهم‌ترين خدمات گلوبال مراقبت‌هاي حرفه‌اي پرستاري را اعلام كرد و گفت: نرخ خدمات مراقبت‌هاي حرفه‌اي پرستاري به ازاي هر ساعت براي بيمار عادي كه علايم حياتي‌اش تحت كنترل است حدود 15 هزار تومان تعيين شده. نرخ مراقبت حرفه‌اي پرستاري براي بيمار عادي با محدوديت حركتي و ناتواني 18 هزار تومان و نرخ مراقبت حرفه‌اي پرستاري براي بيمار نيازمند مراقبت‌هاي ويژه قلبي ريوي 20 هزار تومان تعيين شده است و 27 خدمت ديگر نيز به همين ترتيب داراي تعرفه شده‌اند.
ميكاييلي درباره سازمان بيمه‌گر متولي اجراي تعرفه‌هاي پرستاري در منزل گفت: اين خدمات بيمه نشده‌اند بلكه تعرفه‌دار شده‌اند. تاكنون خدمات توسط مراكز ارايه مي‌شدند اما قيمت مصوبي نداشتند و بي‌قانوني‌هايي در اين حيطه صورت مي‌گرفت كه اعتراضاتي هم از سوي پرستاران و هم از سوي مردم كه ممكن بود حقوق‌شان تضييع شود، مطرح مي‌شد.


طرح جامع حفاظت از ميراث فرهنگي كشور اجرا مي‌شود
ايرنا | معاون توسعه مديريت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: طرح جامع حفاظت از ميراث فرهنگي كشور تهيه و تدوين شده است و تا پايان سال بخش وسيعي از آن اجرايي مي‌شود. سميع‌الله حسيني مكارم اعلام كرد: اين طرح جامع شامل بخش‌هاي مختلفي است كه مهم‌ترين آن طرح جامع حفاظت الكترونيك است. طرح مذكور امسال در اكثر بناهاي ثبت جهاني و موزه‌هاي ما كه 19 مورد است به صورت متمركز با نصب دوربين‌هاي مداربسته، ايمن‌سازي به لحاظ آتش نشاني و مسائل الكترونيكي اجرا خواهد شد. بخش بعدي طرح جامع حفاظت، فروش بليت الكترونيك خواهد بود كه شامل بناهاي ثبت جهاني، موزه‌هاي ملي و بناهاي مهم تاريخي از جمله حافظيه و سعديه خواهد بود.
وي بخش سوم اين طرح را تشكيل انجمن‌هاي ميراث فرهنگي در كل كشور بيان كرد و گفت: در استان‌ها اين انجمن‌ها به رياست استاندار، در شهرستان‌ها به رياست فرماندار و شهرها و روستاها به رياست بخشدار و دهيارها خواهد بود. بخش‌هاي ديگر اين طرح جامع، گسترش، ساماندهي و حمايت از سازمان‌هاي مردم نهاد خواهد بود كه حمايت از انجمن‌هاي دوستدار ميراث فرهنگي هم مورد نظر خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون