• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3843 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۱ تير

شيوه پاسخگويي در عصر تلگرام

از نظر ما تاثيري روي روند كلي امتحان نداشته و امكان سوءاستفاده از اينها 10 دقيقه قبل از شروع امتحان وجود نداشته است... لورفتن سوالات گسترده و روي امتحان موثر نبوده و امكان بهره‌‌برداري وجود نداشته است كه لازم باشد مجددا امتحانات تكرار شود.
امتحان در سراسر حوزه‌هاي امتحاني، ساعت 8 شروع مي‌شود و قطعا دانش‌آموزان ساعت 7:45 روي صندلي‌هاي خود نشسته‌اند و ممكن است دانش‌آموزي چند دقيقه قبل از شروع امتحان گوشي همراه خود را سر جلسه برده باشد و عكس آن را در فضاي مجازي منتشر كند.
 6 هزار و 400 حوزه امتحاني داريم و امكان دارد از اين‌گونه شيطنت‌ها توسط دانش‌آموزان صورت گيرد... در همين رابطه در يكي از استان‌ها يكي از دانش‌آموزان دستگير شده، اين در حالي است كه وقتي نمرات او بررسي شد، تمامي نمرات او زير 10 بوده است.»
واقعا بايد گفت براي وزارتخانه زشت است كه يك مساله مهم را چنين سبك و بي‌مقدار كند، در حالي كه همه مي‌دانند كه واقعيت جز اين است. اسنادش در كانال‌ تلگرامي نزد مردم است ولي همچنان مرغ اين آقا يك پا دارد. ايشان را نه به دليل لو رفتن سوالات بلكه به دليل اين نحوه پاسخگويي توهين‌آميز بايد مورد سوال قرار داد.
به جاي اين همه صغري و كبري بافتن در روز اول بايد مي‌گفت ما تمهيدات لازم را براي عدم انتشار سوالات انديشيده‌ايم ولي اگر هم‌چنين اتفاقي رخ داده باشد، بررسي مي‌كنيم و اجازه نمي‌دهيم حقي از كسي ضايع شود و در آينده نيز حفره‌هاي موجود را براي جلوگيري از اين اتفاقات برطرف خواهيم كرد. در ادامه بايد به طور دقيق و صادقانه همان چه را كه اتفاق افتاده شرح دهد و اگر نمي‌داند كه برگه‌ها ساعت 7:20 لو رفته شماره تلگرام دهد تا براي‌شان ارسال شود. وي همچنين بايد كليه اقداماتي را كه براي جلوگيري از تضييع حقوق دانش‌آموزان مي‌شود اعلام كند يا اطلاع دهد كه در اين مورد رسيدگي خواهد شد. بايد اعتماد مردم را جلب كرد نه آنكه توي چشم دوربين نگاه كرد و خلاف واقعيت را گفت.
به نظر مي‌رسد كه در اين مورد خاص آقاي وزير آموزش و پرورش بايد اقدام مناسبي كرده و خيلي صريح و شفاف آنچه رخ داده را منعكس كند و ديگر اجازه ندهد چنين افرادي در مقام پاسخگويي‌هايي به سبك گذشته به كار خود ادامه دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون