• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3844 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۲ تير

معاون حقوقي رييس‌جمهور:

امام (ره) و يارانش همانند بسيج و سپاه متعلق به همه مردم ايران هستند

گروه سياسي| معاون حقوقي رييس‌جمهور، جامعه‌ امروز را نيازمند بازشناسي الگوهاي انقلاب دانست و يكي از مهم‌ترين وظايف اصحاب فرهنگ، اهل انديشه و قلم را معرفي مداوم اين الگوها به جامعه به ويژه نسل جوان ذكر كرد. به گزارش ايسنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات مجيد انصاري در مراسم سي و ششمين سالگرد شهيد محراب آيت‌الله صدوقي به شرح زير است:
  «دشمنان در برابر هدايتگري قرآن كريم هميشه سعي داشته‌‎‎‌اند كه الگوهايي را بزك كرده و به جوانان معرفي كنند»، براي شناخت بيشتر حقيقت اين الگوها بايد ديد كه هر كدام چه چيزي براي ما به ارمغان خواهند آورد، آيا با خود پاكي، تقوا، تلاش و خلاقيت خواهند آورد يا خداي ناكرده به همراه‌شان ولنگاري، پستي و پليدي و دنياطلبي رواج خواهد يافت.
  ‌ نبايد بگذاريم الگوهاي اسلامي و انقلابي ما به بوته فراموشي سپرده شود. برگزاري چنين مراسم‌‎‎‌هايي نه به عنوان سالگرد و روضه‌خواني بلكه براي غبارزدايي از گرانبهاترين ميراث ملت ما يعني بزرگان تاريخ اين مرز و بوم است كه هر كدام در حوزه فعاليت خود ارتقاي تمدن و فرهنگ كشورمان را رقم زده‌‎‎‌اند.
  ‌ نسل كنوني كشورمان از اين جهت كه در جهشي تاريخي و يك بازه زماني تقريبا 50 ساله توانسته تاريخي بسيار استثنايي از حوادث تاريخي گذشته‌ها را تجربه كند، بسيار خوش ‎‎ شانس است و همانطور كه خداوند موسي، او را بر فرعون پيروز كرد، به فضل الهي بار ديگر مردي از قم در ميان ناباوري تمام دنيا توانست يك قدرت ستمشاهي 2500 ساله را سركوب و حكومت اسلام را بر اين سرزمين مستولي كند.
  ‌ خواست الهي باعث شد تا اين ملت مسلمان در برابر خدعه‌‌هاي دشمن اعم از حمله نظامي امريكا به صحراي طبس تا جنگ ناجوانمردانه تمام دنيا عليه كشورمان در مدت هشت سال، سربلند و پيروز بماند.
  ‌ متاسفانه جنايت گروهك منافقين نه تنها نخبگاني چون شهيد بهشتي و 72 تن از يارانش را در چنين ايامي از كشورمان گرفت بلكه منجر به ترور قريب 17 هزار نفر از مردم كشورمان به جرم ايراني بودن، مسلمان بودن و حزب الهي بودن شد.
 ‌ شهيد صدوقي شهيد محراب 30 سال به عنوان مظهر ايمان و اخلاق و مهرباني در كنار مردم و به نفع مردم در برابر رژيم ستمشاهي ايستاد و علاوه بر مقابله با نفوذ دين‌هاي انگليسي مانند وهابيت، به ارشاد مردم و جذب جوانان پرداخت.
  ‌ شهيد صدوقي مانند قناتي جوشان در ديار قنات، قنوت و قناعت است كه با جوشش خود يزد را با وجود پيشينه بزرگ آن، ساخت.
  ‌ توسعه مادي، معنوي، سياسي و عمراني يزد مرهون تلاش‌هاي سومين شهيد محراب و خاندان صدوقي و بزرگاني مانند آيت‌الله خاتمي و ديگر بزرگان يزد است.
  ‌«ما امروزه نيازمند بازشناسي اين الگوهاي انقلاب هستيم»، حوزه‌هاي علميه ما بايد به جاي غرق شدن در ظواهر افرادي مانند صدوقي تربيت كنند، بايد انسان‌‎‎‌هايي اخلاق‌مدار، روشنفكر و در ميان مردم با مردم تربيت كنند تا همچنان روحانيت مردمي بماند و بتواند كار انبياء را ادامه‌رو باشد.
  اينكه پس از مرگ اين عزيزان زانوي غم در بغل بگيريم و بگوييم چه حيف شد، مصيبت‌بار است و گهگاه ظلم تاريخي و جراحات تخريب‌‎‎‌هايي كه در زمان حيات آنها صورت گرفته باقي خواهد ماند.
 ‌ از همه سياسيون، اصحاب رسانه و روحانيت بزرگ و مربيان جامعه مي‌خواهم كه جامعه را هر چه بيشتر به سوي اخلاق مداري سوق دهند و از بداخلاقي و تخريب نسبت به يكديگر بازدارند.
  امروز بنا به تعبير مقام معظم رهبري، دشمن در تلاش براي دوقطبي كردن كشور است؛ لذا در حين اينكه رقابت سالم را باعث پويايي جامعه مي‌‎‎‌دانيم ولي فاصله آن را نيز با تخريب يكديگر در قالب رقابت احزاب، زياد مي‌‎‌‌دانيم.
  خوشبختانه امروز شاهد از كار افتادن خدعه‌‎‎‌اي ديگر از سوي امريكا و ريشه‌كن شدن يكي از پليدترين جريانات دوران معاصر به نام داعش كه براي نابودي جهان اسلام از سوي امريكا شكل گرفت، هستيم ولي بايد در برابر دسيسه‌‎‎‌هاي ديگر دشمن در منطقه هوشيار باشيم و شرايط خطير فعلي را متوجه شويم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون