• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3846 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۴ تير

تروريست‌هايي كه مي‌خواهند به خانه بازگردند

با تضعيف هرچه بيشتر داعش در مناطق مختلف عراق و سوريه، بحراني در حال شكل گرفتن است كه شهروندان اروپايي كه به اين مناطق سفر كرده بودند حالا مي‌خواهند به خانه‌هاي خود باز گردند. يكي از اين افراد سالي جونز، عضو سابق يك گروه موسيقي پانك راك بود. او در سال‌هاي گذشته مامور استخدام زنان در راستاي پيوستن به داعش بود. او با يك تروريست در رقه ازدواج مي‌كند كه از او يك بچه بجا مانده و حالا همسر او مرده است. اما حالا خبرهايي به گوش مي‌رسد كه او قصد دارد مجدد به بريتانيا بازگردد.
اين موضوع را يكي از زناني كه در اردوگاه پناهندگان سوري كه تحت كنترل كردها بود، مطرح كرد. اين زن كه عايشه نام دارد كه نام مستعار او به حساب مي‌آيد و پيش‌تر در خدمت داعش بوده است در مصاحبه اختصاصي با اسكاي نيوز عنوان كرد كه تعداد كمي از مهاجران خارجي كه به داعش پيوسته بودند دوست داشتند در جنگ شركت كنند كه يكي از آنها سالي جونز بود. خبرنگار اسكاي از اين زن پرسيده است كه آيا شهروندان بريتانيايي زيادي را در داعش ديده است؟ او در پاسخ گفت كه من مي‌دانم يكي از آنها حسين البريتاني بود. او در ادامه از جونز نام برد. وي عنوان كرد كه او با جونيد حسين فردي كه فرماندهي جهاد ديجيتالي داعش را بر عهده داشت ازدواج كرد.
او در سال 2015 توسط يك هواپيماي بدون سرنشين امريكا كشته شد. او براي حمله‌هاي تروريستي عليه غرب برنامه‌ريزي مي‌كرد. عايشه در ادامه تاكيد كرد كه جونز در اين حمله شوهرش را از دست داد و او يك پسر دارد.
گفته مي‌شود پسر جونز در بريتانيا به دنيا آمده و اكنون 12 سال سن دارد. گفته مي‌شود كه او زندانيان را شكنجه مي‌دهد. به گفته عايشه، جونز حدود 50 سال سن دارد و بسيار زيبا است.
وي معتقد است، كه جونز چشم‌انداز خود را اين گونه طراحي كرده كه به انگلستان بازگردد. عايشه گفت: او گريه مي‌كرد و مي‌خواست به انگليس بازگردد اما داعش جلوي او را گرفته بود. زيرا او اكنون همسر يك نظامي است و به من گفت كه مي‌خواهد به كشورش بازگردد.
البته اين ادعايي شگفت‌انگيز است كه جونز قصد چنين كاري داشته چراكه به نظر نمي‌رسد او به راحتي اعتقادات خود را كنار گذاشته باشد و زندگي در زندان را به كشته شدن در مبارزه ترجيح دهد. اما اين يك اميد ابتدايي است. برت مك گورك، نماينده امريكا در ائتلاف ضد داعش به تازگي اعلام كرد كه احتمالا 3هزار تا 3500 نفر از تروريست‌هاي خارجي در رقه كشته خواهند شد.
همسر عايشه در سال 2014 و پيش از آنكه ابوبكر بغدادي در موصل اعلام خلافت كند از مراكش به داعش پيوسته است. گفتني است عايشه از جمله افرادي بوده است كه آثار باستاني خرابه‌هاي عراق و سوريه را در اروپا معامله مي‌كرده است و توانسته آنها را آب كند. او همچنين مدعي است كه طرفدار اقدامات خشونت‌آميز داعش نبوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون