• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3848 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۷ تير

خبر كوتاه

آغاز مذاكرات رسمي گمرك ايران و اتحاديه اروپا

مذاكرات رسمي گمرك جمهوري اسلامي ايران و اتحاديه اروپا براي گسترش مناسبات گمركي و توسعه و تسهيل تجارت در بروكسل آغاز شد. اين مذاكرات ميان رييس كل گمرك ايران و مديركل گمرك و ماليات اتحاديه اروپا صورت گرفت و دوطرف در خصوص جزييات گسترش همكاري‌هاي گمركي و توسعه و تسهيل تجارت بحث و تبادل نظر كردند.
پيگيري مذاكرات انجام شده در خصوص مبادله موافقتنامه همكاري‌هاي متقابل اداري در امور گمركي ميان ايران و اتحاديه اروپا با توجه به اعزام هياتي از اتحاديه اروپا در سال گذشته به كشورمان از ديگر محورهاي اين مذاكرات بود و دوطرف اعلام كردند: اراده كامل براي توسعه مناسبات گمركي وجود دارد و فضاي حاكم بر اين همكاري‌ها بسيار مثبت است. مهم‌ترين محورهاي مذاكرات انجام شده شامل بررسي نحوه تبادل الكترونيكي اطلاعات، موضوع فعالان اقتصادي مجاز، همكاري‌هاي آموزشي و پژوهشي، همكاري‌هاي مشترك در جهت مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با تخلفات گمركي بود و طرفين بر اجراي هرچه سريع‌تر جهت طي مراحل تشريفات قانوني و اخذ مجوزهاي لازم براي امضا و مبادله موافقتنامه‌هاي گمركي تاكيد كردند. ديدار مسعود كرباسيان، رييس كل گمرك ايران با مديران ارشد امور گمركي اتحاديه اروپا در بلژيك انجام شد و در ملاقات مذكور مديران بخش‌هاي مختلف گمرك و ماليات اتحاديه اروپا شركت داشتند.

از وانت‌بارها هندوانه نخريد!

نايب‌رييس خانه كشاورز ادامه داد: هندوانه پس از آنكه در معرض نور آفتاب قرار مي‌گيرد، رنگ آن قرمز مي‌شود اما كيفيت چنداني ندارد، بنابراين به مردم توصيه مي‌شود اين محصول را از وانت بارها نخرند و از فروشنده‌هاي ميوه و تربار معتبر خريداري كنند چراكه در واقع وانت بار‌ها هندوانه‌هاي پسمانده، وازده و بي‌كيفيت را خريداري و با قيمت پايين‌تر از نرخ ميوه‌فروشان عرضه مي‌كنند.
بياباني خطاب به كشاورزان و توليدكنندگان گفت: بيش از حد هندوانه را در مراحل مختلف توليد تا برداشت آبياري نكنيد چرا كه آبياري بيش از حد هندوانه مانند ديگر محصولات كشاورزي باعث افت كيفيت اين محصول مي‌شود كه مي‌توان به بي‌مزه كردن و حتي تغيير بافت هندوانه به حالت پودري شكل آن اشاره كرد. وي همچنين در خصوص بهترين هندوانه‌هاي توليد شده در كشور اظهار كرد: در ارزيابي‌هاي صورت گرفته به اين نتيجه رسيديم كه هندوانه توليد شده در مناطقي مانند سيستان و بلوچستان، هرمزگان، كرمان و برخي مناطق مانند چاف در گيلان جزو بهترين هندوانه‌هاي توليدشده در كشور هستند البته هندوانه‌هاي توليد شده در برخي استان‌ها مانند مازندران و گيلان به دليل آبياري بيش از حد بي‌مزه مي‌شود و كيفيت آن كاهش پيدا مي‌كند. اما هندوانه توليد شده در كرمان داراي بهترين كيفيت در كنار ديگر هندوانه‌هاي توليد شده در كشور است چرا كه آبياري آن با توجه به محدوديت منابع آبي در اين استان بر اساس استانداردها و اصول علمي صورت مي‌گيرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون