• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3175 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ بهمن

انهدام باند زورگيري خشن در پايتخت


«سرقت كمتر از 15 گوشي همراه در روز براي ما كسر شان داشت»؛ اين جمله، بخشي از اعترافات 6 زورگير قمه به دست پايتخت است كه چندي پيش با تشكيل باندي مشهور به «سعادت آباد»، اقدام به سرقت گوشي، جواهرات و اموال با ارزش شهروندان نقاط مختلف تهران مي‌كردند.
دي ماه امسال بود كه ماموران پليس، متهمي فراري به نام ناصر را به جرم زورگيري و سرقت به عنف دستگير كردند. درجريان بازرسي ماموران از مخفيگاه او چند دستگاه تلفن همراه و يك قبضه قمه كشف شد كه نشان مي‌داد متهم در زورگيري‌هاي خود تنها نبوده و همدستان ديگري هم داشته است. اظهارات مالباختگاني كه با ثبت شكايت در پليس آگاهي به شيوه مشابه مورد زورگيري قرار گرفته بودند نيز اين موضوع را تاييد مي‌كرد. به اين ترتيب بازجويي از متهم با تمركز بر شناسايي ساير اعضاي باند كليد خورد كه در جريان آن هويت پنج متهم ديگر پرونده نيز فاش شد.
سرهنگ جليل موقوفه‌اي، سركلانتر هفتم پليس تهران بزرگ درباره جزييات پرونده گفت: اعضاي اين باند با تهديد عابران پياده با قمه و چاقو اقدام به سرقت تلفن‌هاي همراه، كيف‌هاي دستي و جواهرات آنها مي‌كردند و پس از آن به سرعت از محل متواري مي‌شدند. با اين حال چهره‌نگاري‌هاي انجام شده از آنها در پليس آگاهي هويت آنها را فاش كرد و طولي نكشيد كه مخفيگاه شان نيز شناسايي و متهمان در چند عمليات جداگانه از سوي ماموران دايره تجسس 130 نازي‌آباد دستگير و به پليس آگاهي منتقل شدند. در بين شش زورگير خشن دستگير شده، خلافكاري مشهور به «حشمت حلزون» نيز وجود دارد كه بارها اقدام به زورگيري و سرقت كرده است. سرهنگ موقوفه‌اي محدوده زورگيري‌هاي اين باند خشن را شمال و جنوب پايتخت دانست و گفت: همه متهمان در جريان بازجويي‌ها اعتراف كرده‌اند كه با تشكيل باندي با نام «سعادت آباد»، در مناطق شمالي و برخي از مناطق جنوبي تهران با تهديد قمه و چاقو اقدام به زورگيري جواهرات، كيف‌دستي و... شهروندان كرده‌اند.
اما در اعترافات اعضاي اين باند، ادعاي عجيبي هم وجود دارد. يكي از متهمان به ماموران گفته است كه آنها با هم قرار بسته بودند كه يا زورگيري نكنند يا اگر مي‌خواهند اين كار را انجام دهند بايد در هر زورگيري، بيشتر از 15 فقره سرقت انجام دهند به نحوي كه اگر نمي‌توانستند اين كار را انجام دهند، براي‌شان كسر شأن داشته است.
به گفته سرهنگ موقوفه‌اي با رجوع مالباختگان به پليس آگاهي، متهمان مورد شناسايي نيز قرار گرفته‌اند. همزمان در جريان بازجويي از متهمان 180 فقره سرقت و زورگيري از سوي آنها فاش شده است. وسعت زورگيري‌هاي متهمان باعث شده است كه تحقيقات از آنها همچنان ادامه داشته باشد. به اين ترتيب مالباختگاني كه به شكل مشابه مورد سرقت و زورگيري قرار گرفته‌اند مي‌توانند براي پيگيري شكايت خود به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون