• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3852 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۱ تير

آغاز مذاكرات رسمي گمرك ايران و اتحاديه اروپا

مذاكرات رسمي گمرك جمهوري اسلامي ايران و اتحاديه اروپا براي گسترش مناسبات گمركي و توسعه و تسهيل تجارت در بروكسل در حالي آغاز شد كه رييس كل گمرك ايران و مديركل گمرك و ماليات اتحاديه اروپا درخصوص جزييات گسترش همكاري‌هاي گمركي و توسعه و تسهيل تجارت بحث و تبادل‌نظر كردند.
پيگيري مذاكرات انجام شده درخصوص مبادله موافقتنامه همكاري‌هاي متقابل اداري در امور گمركي ميان ايران و اتحاديه اروپا با توجه به اعزام هياتي از اتحاديه اروپا در سال گذشته به كشورمان از ديگر محورهاي اين مذاكرات بود و دو طرف اعلام كردند: اراده كامل براي توسعه مناسبات گمركي وجود دارد و فضاي حاكم بر اين همكاري‌ها بسيار مثبت است.
مهم‌ترين محورهاي مذاكرات انجام شده شامل بررسي نحوه تبادل الكترونيكي اطلاعات، موضوع فعالان اقتصادي مجاز، همكاري‌هاي آموزشي و پژوهشي، همكاري‌هاي مشترك در جهت مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با تخلفات گمركي بود و طرفين بر اجراي هرچه سريع‌تر جهت طي مراحل تشريفات قانوني و اخذ مجوزهاي لازم براي امضا و مبادله موافقتنامه‌هاي گمركي تاكيد كردند.
ديدار مسعود كرباسيان، رييس كل گمرك ايران با مديران ارشد امور گمركي اتحاديه اروپا در بلژيك انجام شد و در ملاقات مذكور مديران بخش‌هاي مختلف گمرك و ماليات اتحاديه اروپا شركت داشتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون