• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3852 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۱ تير

تهران در انتظاريك چهره ملي

هم نظارت و هم برنامه‌ريزي‌هاي كلان و پارلماني خود را براي شهر تهران انجام دهند.
با توجه به عملكرد 12 ساله آقاي قاليباف كه در عين حال كه كارهايي براي شهر تهران انجام داده اما تهران را به عنوان ابر شهر پر مساله به شهردار بعدي تحويل مي‌دهد. چه از نظر محيط زيست، ترافيك، بي‌توجهي به مصوبات بالا دستي هم از ناحيه شورا و هم قوانين موضوعه كشور و مهم‌تر از همه مصوبات شوراي عالي شهرسازي به عنوان مرجع سياستگذاري كلان نظام شهرسازي كشور آقاي قاليباف چندان عملكرد مورد قبولي نداشته است.
امروز بعد از 12 سال كارشناسان معتقدند كه شهر تهران وضعيت مبهم و پر مساله‌اي دارد. لذا شهردار بعدي علاوه بر اينكه بايد مديريت عالمانه و تخصصي و دور از هياهوهاي تبليغاتي و جنجال‌آفرين براي خود در نظر داشته باشد و به‌طور جدي مسائل و بحران‌هاي شهر را بتواند از پايتخت‌نشينان دور كند بايد شخصيتي ملي هم باشد كه مورد اجماع و پذيرش اركان اصلي حاكميت باشد.
رهبري جبهه اصلاحات بر شخصيت ملي بودن شهردار و مورد قبول اركان حاكميت بودنش تاكيد دارد. شهردار بايد قانون‌مدار و نظارت‌پذير باشد. همچنين بايد كاملا سازمان بروكراسي بزرگ شهرداري تهران را تا حدود زيادي كوچك كند و تا آنجايي كه مي‌تواند مسووليت‌ها را به نهادهاي مدني و حتي بخشي از انجمن‌هاي صنفي و نهادهاي تخصصي در حوزه شهري واگذار كند. هرچه دولت‌ها و سازمان‌هاي اداري و حكومتي پيچيده‌تر باشند نظارت بر آنها سخت‌تر مي‌شود و لايه‌هاي مفسده‌پذير آنها نيز بيشتر مي‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون