• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3854 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۴ تير

آيت‌الله مصباح‌يزدي:

مي‌گويند نبايد غصه آخرت مردم را خورد و فقط بايد تحريم‌ها رفع شود

رييس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) گفت: اگر آخرت را فراموش كنيم، تفاوت ما با كفار چيست؟!
تفاوت در اين است كه مسلمان مي‌جنگد «لتكون كلمة‌الله هي العليا». اگر ملاك، دفاع از آب و خاك و خانه باشد كه با كفار تفاوتي نداريم. دفاع از آب و خاك، وظيفه طبيعي انسان است كه اگر دفاع نكند، از حيوانات نيز پست‌تر است؛ ولي هنر آن است كه انسان‌هايي جان خود را براي دفاع از دين خداوند و هدايت انسان‌ها فدا كنند.
به گزارش «انتخاب»، رييس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در ديدار با جمعي از روحانيون با اشاره به آياتي از قرآن اظهار داشت: قرآن علت هرگونه فساد و جنايت و حتي عناد و لجاج را انكار و عدم اميد به آخرت ذكر مي‌كند. قرآن كريم حتي بيشتر بودن محبت انسان به دنيا نسبت به آخرت را عامل كفر مي‌داند.
وي با اشاره به اينكه عمده مسلمانان خواهان سربلندي و پيروزي اسلام هستند و البته هميشه منافقاني هم وجود دارند، ادامه داد: هميشه افرادي هستند كه براي حفظ قدرت و سلطنت خود، عالما و عامدا به ضرر اسلام كار مي‌كنند و در واقع اسلام و كفر براي آنها مساوي است؛ اما توده مسلمانان دنيا چنين نيستند و خواهان اسلام هستند.
مصباح‌يزدي با تاكيد بر اهميت آخرت به عنوان زندگي حقيقي انسان و بي‌ارزش بودن دنيا نسبت به آخرت اظهار داشت: آيا اگر كسي به اين مساله ايمان داشته باشد، مي‌تواند بگويد كه نبايد غصه آخرت مردم را خورد و آنچه مهم است اين است كه تحريم‌ها برداشته شود؟! البته ديديم كه چگونه همه تحريم‌ها هم
برداشته شد!

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون