• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3854 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۴ تير

ناكامي دو تنيس‌باز سرشناس در ويمبلدون امسال

بكر: ماري و جوكوويچ بايد مدتي از تنيس دور باشند

بوريس بكر از اسطوره‌هاي تاريخ تنيس مي‌گويد: اندي ماري و نواك جوكوويچ براي بازگشت به شرايط آرماني، بايد مدتي از مسابقات دور باشند و استراحت كنند. بكر، قهرمان شش گرنداسلم تنيس جهان مي‌گويد دليل اصلي ناكامي اين دو تنيس‌باز سرشناس در مسابقات ويمبلدون امسال، خستگي و ناآمادگي بدني بود. بوريس بكر كه خود زماني نفر اول تنيس جهان بوده، مي‌گويد ماري و جوكوويچ بايد همان راهي را بروند كه پيش‌تر راجر فدرر و رافائل نادال رفته‌اند. او با اشاره به نمايش دور از انتظار ماري برابر سم كوئري امريكايي گفت: مصدوميت بر جا مانده بر ران پاي ماري بر بازي و حركات ماري كاملا مشهود بود. اين‌ تنيس‌باز امريكايي در مسابقه با سم كوئري در مرحله يك‌چهارم نهايي ويمبلدون با حساب ۲-۳ شكست خورد و نتوانست از عنوان قهرماني سال‌ گذشته‌اش دفاع كند. اندي ماري، مرد شماره يك تنيس جهان در حال حاضر پيش از شروع رقابت‌هاي ويمبلدون از ناحيه پشت ران آسيب ديد و در كل مسابقات از شرايط ايده‌آل فاصله داشت.
 بوريس بكر آلماني درباره ديدار آخر ماري مي‌گويد: «بعضي تنيس‌بازها هستند كه اتكاي زيادي روي سرويس‌ دارند. سرويس‌ها را خيلي خوب مي‌زنند و به دنبال اين هستند كه سريع امتيازها را كسب كنند، اما شيوه بازي اندي ماري اين طوري نيست. بازي او خيلي متكي به حركات سريع پا و دويدن در نقاط مختلف زمين است. بنابراين در صورت كوچك‌ترين آسيب‌ديدگي، افت بازي آنها كاملا به چشم مي‌آيد. براي همين است كه مي‌گويم بايد صد درصد آماده باشد. بله شايد او آنقدر خوب است كه مي‌تواند با همين هفتاد و پنج درصد آمادگي تا يك‌چهارم نهايي هم پيش برود، اما او به هرحال شماره يك تنيس است و فقط از او انتظار مي‌رود كه قهرمان شود.»
جدا از اندي ماري، نواك جوكوويچ از صربستان هم وضعيت چندان بهتري نداشت و با آن تنيس‌باز شاداب و هوشيار گذشته، تفاوت داشت. بعد از حذف ماري در ويمبلدون، جوكوويچ با توماس برديك از جمهوري چك بازي داشت، اما پس از شكست در ست اول و پس از يك ساعت بازي، مسابقه را به خاطر دست‌درد نيمه‌كاره گذاشت و از ميدان خارج شد. مرد شماره چهار تنيس جهان مي‌گويد درد آرنج مدت‌هاست كه اذيتش مي‌كند و در بازي با برديك امانش را بريده بود. جوكوويچ پس از حذف از ويمبلدون گفت كه احتمالا بايد با عمل جراحي از شر اين درد خلاص شود.
بوريس بكر 49 ساله با اشاره به فشردگي برنامه تورنمنت‌هاي حرفه‌اي، مي‌گويد تنها راه براي حل مسائل اندي ماري و نواك جوكوويچ سي ساله اين است كه يك مدت استراحت كنند و به بدن‌شان آرامش بدهند. بكر مي‌گويد اين دو نفر به جاي نگراني بابت از دست دادن جايگاه‌شان در فهرست رده‌بندي تنيس‌بازان بايد نگران سلامتي‌شان باشند. «آنها بايد آينده‌نگر باشند. بايد ازراجر فدرر و رافائل نادال ياد بگيرند. نادال سال گذشته مرتب مصدوم بود و هر وقت به مسابقات مي‌آمد نتايج خوبي نمي‌گرفت، اما يك مدت استراحت كرد و بعدش سرحال و قبراق به مسابقات برگشت. خودتان شاهد هستيد كه امسال چقدر خوب بازي كرده و چقدر موفق بوده است. اين درسي است كه ماري و جوكوويچ بايد ياد بگيرند. آنها بايد به معناي واقعي مراقب بدن‌شان باشند و صحيح و سالم بمانند. وقتي كه آماده نيستند نبايد بازي كنند و همه‌چيز را به خطر بيندازند. آنها بايد يادشان باشد كه فقط يك بدن دارند و نمي‌توانند عوضش كنند. روي سخنم بيشتر با اندي ماري است كه الان به نقطه‌اي رسيده كه بايد با خودش روراست باشد. خودش مي‌داند كه وقتي نمي‌تواند درست بدود، نمي‌تواند درست هم بازي كند.»
اندي ماري از شروع سال ميلادي تاكنون نتوانسته در هيچ تورنمنتي به غير از رقابت‌هاي دوبي قهرمان شود و پس از حذف غيره‌منتظره توسط سم كوئري امريكايي گفت به خاطر مصدوميت شكست نخورد، بلكه حريف از او بهتر بازي كرد. او اميد زيادي داشت كه بتواند براي سومين بار در ويمبلدون قهرمان شود و با ركورد فرد پري بريتانيايي برابر شود، اما اين آرزو محقق نشد. بوريس بكر در اين مورد مي‌گويد كه از اظهارنظر مثبت ماري خوشش آمده كه آسيب‌ديدگي را بهانه باختنش نكرده، ولي به هرحال او بايد با چند پزشك خوب صحبت كند و نظر آنها را درباره آسيب‌ديدگي‌اش و همين طور ماه‌هاي پيش رو بپرسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون