• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3854 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۴ تير

يك نتيجه تاريخي در رقابت‌هاي نوجوانان آسيا كسب كرديم

مكانيزم كمي را به كيفي تبديل كرده‌ايم

مجيد كيهاني رييس فدراسيون دووميداني

رقابت‌هاي دووميداني قهرماني آسيا از دو بعد براي بسياري از كشورها خيلي مهم بود. قبل از بازي‌هاي آسيايي جاكارتا همه كشورها به اين رقابت‌هاي مهم مي‌آيند تا تيم خود را محك بزنند. بنابراين با قدرت در اين رقابت‌ها حاضر مي‌شوند. همچنين اين رقابت‌ها جواز حضور در رقابت‌هاي جهاني را براي قهرمانان فراهم مي‌كرد و از اين جهت نيز مهم بود.
ما نتايج خيلي خوبي را كسب كرديم و توانستيم چهار مدال طلا كه نتيجه‌ آن چهار سهميه جهاني است كسب كنيم. همه كشورهاي آسيايي در اين رقابت‌ها حضور داشتند. در رقابت‌هاي قهرماني جهان و قهرماني آسيا كسب مدال بسيار مهم است.
از بحث مدالي كه نگاه كنيم نتيجه‌ خوبي را كسب كرده‌ايم و اگر نتايج ركوردهايي را كه به دست آمده هم نگاه كنيم باز قابل قبول است. احسان حدادي با ركورد 54/64 متر قهرمان شد و طلا گرفت. اگر حدادي به تنهايي نيز در اين رقابت‌ها حاضر مي‌شد و رقيبي نداشت باز ركورد او ارزشمند بود. با همين ركورد مي‌تواند نفر ششم جهان باشد. او با فاصله قهرمان آسيا شد.
علي ثمري ركورد 80/19 سانتيمتر را ثبت كرد. بايد چه مي‌كرد، نتيجه‌ فوق‌العاده‌اي از نظر ركوردي است. در پرتاب وزنه، ورزشكاران هند، چين و چين تايپه از رقباي مهم و قهرمان هستند كه او توانست بر آنها غلبه كند. او در اين رقابت‌ها دو حريف خود را كه در كازانو به آنها باخته بود و سوم شده بود، گرفت و قهرمان شد. حسن تفتيان حرفه‌اي دويد و توانست ركورددار و قهرمان آسيا را مغلوب كند و قهرمان شود. حسين كيهاني هم در سه هزار متر با مانع بسيار خوب عمل كرد و اميدواريم كه او در بازي‌هاي آسيايي نيز نتيجه‌ خوبي بگيرد.
برنامه‌ريزي انجام شده توسط فدراسيون دووميداني نتيجه‌ داده اما نمي‌توان به اين نتايج غره شد. بايد تلاش كنيم تا در ميدان بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۸ جاكارتا با يك برنامه‌ريزي خوب باز به اين نتايج برسيم. در اين رقابت‌ها آنچه مهم است نتيجه‌ دادن برنامه‌هاي تنظيم شده است. در يك ماه اخير ما در رقابت‌هاي قهرماني نوجوانان آسيا پنج مدال و شش ركورد ملي گرفتيم و اين بهترين نتيجه‌ دووميداني در اين مسابقات بود. اكنون در مسابقات بزرگسالان آسيا نيز بهترين نتيجه‌ را گرفتيم. اين نتيجه‌ برنامه‌ريزي نيست؟
به نظر نمي‌رسد كه اين دو موفقيت اتفاقي باشد. دو سال است كه براي احسان حدادي برنامه‌ريزي شده بود تا توانست احيا شود. تفتيان شش ماه است كه در فرانسه در اردو به سر مي‌برد. ثمري و كيهاني از آبان ماه اردو داشتند. ما مكانيزم كمي را به كيفي تبديل كرده‌ايم. آنها مي‌خواهند نتيجه‌ بگيرند تا پاداش كسب كنند.
اين يك واقعيت است كه ما توانستيم يك نتيجه‌ تاريخي را هم در رقابت‌هاي نوجوانان آسيا و هم در رقابت‌هاي بزرگسالان آسيا كسب كنيم. حالا ركوردهاي بالا و پايين و بحث‌هاي اينچنيني حاشيه‌اي بوده و هميشه وجود داشته است.
بايد از هم‌اكنون به سختي كار كنيم تا بتوانيم در جاكارتا موفق عمل كنيم. ماه زمان داريم، اما از هم‌اكنون بايد برنامه‌ريزي و كار مدون را آغاز كنيم تا بتوانيم نتيجه‌ خوبي كه در شان دووميداني ايراني است را بگيريم.
در مسابقات نوجوانان آسيا، تيم ايران پنج مدال كسب كرد كه سه مدال توسط خانم‌هاي كاروان كسب شد. اين نشان مي‌دهد كه ما در بخش زنان نيز از پايه شروع كرده‌ايم. ظرفيت ما در بزرگسالان همين است و كاري نمي‌توانيم در اين زمينه انجام دهيم، اما همان طور كه گفتم در پايه كار را آغاز كرده‌ايم و منتظر هستيم تا آنها خودشان را به بزرگسالان برسانند و اين خلأ موجود برطرف شود.
سحر ضيايي، تنها نماينده زنان در رقابت‌هاي آسيايي هند، نه خيلي عملكرد خوبي داشت و نه خيلي بد. در حد خودش ظاهر شد. او بدون تجربه بود و سازمان تيم‌‌هاي ملي بايد درباره او نظر دهد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون