• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3855 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۵ تير

مصاف مرد شماره 5 و 6 تنيس جهان براي فتح گرنداسلم

فدرر- چيليچ در پرده آخر ويمبلدون

راجر فدرر، قهرمان هجده گرنداسلم تنيس جهان، فقط يك گام ديگر براي ثبت هشتمين قهرماني ويمبلدون فاصله دارد. او براي راهيابي به فينال موفق شد توماس برديك از جمهوري چك، بخت شماره يازده قهرماني، را در سه ست متوالي و با نتايج 6-7 (4-7)، 6-7 (4-7) و 4-6 شكست دهد. فدرر سي و پنج ساله با اين پيروزي كه پس از دو ساعت و بيست دقيقه به دست آمد، براي يازدهمين بار به فينال ويمبلدون صعود كرد. او پنج سال پيش براي آخرين بار در اين رقابت‌ها قهرمان شده بود. مرد شماره پنج تنيس جهان در مسابقه فينال با مارين چيليچ از كرواسي روبه‌رو مي‌شود. مسابقه فينال امروز بيست‌و نهمين حضور فدرر در فينال رقابت‌هاي گرنداسلم محسوب مي‌شود. او بعد از كن روزوال از استراليا كه با 39 سال سن در فينال مسابقات ويمبلدون 1974 بازي كرد، مسن‌ترين تنيس‌باز حاضر در فينال اين رقابت‌ها محسوب مي‌شود. او در ابتداي سال ميلادي جاري، موفق شد پس از پنج سال انتظار، با قهرماني در اوپن استراليا، به هجدهمين قهرماني گرنداسلم حرفه‌اي‌اش دست يافت و حالا براي كسب نوزدهمين گرنداسلم فاصله زيادي ندارد.
فدرر براي بردن برديك، مرد شماره پانزده تنيس جهان، هرچند در دو ست اول كمي به زحمت افتاد و حريف سي و يك ساله‌اش را در «تاي‌بريك» شكست داد، ولي در نهايت در ست سوم كار بسيار آساني داشت تا به هشتمين پيروزي پياپي خود برابر اين حريف دست يابد. اين دو تنيس‌باز در كل 24 بار با هم بازي كرده‌اند كه فدرر در نوزده مسابقه پيروز شده است.
چيليچ، در آرزوي نخستين ويمبلدون
فدرر در مسابقه فينال با مارين چيليچ بيست و هشت ساله از كرواسي روبه‌رو مي‌شود. چيليچ كه در حال حاضر در فهرست رده‌بندي تنيس مردان جهان در رده ششم جهان است، براي رسيدن به نخستين فينال ويمبلدون زندگي‌اش، سم كوئري امريكايي را با نتيجه 1-3 از پيش رو برداشت. كوئري بيست و نه ساله براي اينكه براي پنجمين مرتبه از چيليچ شكست نخورد تلاش زيادي كرد اما در نهايت پس از سه ساعت تسليم شد. چيليچ اين مسابقه را با نتايج ۷-۶ (۸-۶)، ۴-۶، ۶-۷ و ۵-۷ از آن خود كرد.
چيليچ كه چهار سال پيش در اوپن امريكا تنها گرنداسلم زندگي‌اش را برده، فقط براي بار دوم است كه بازي در فينال يك گرنداسلم را تجربه مي‌كند. به همين دليل حضورش در فينال ويمبلدون امسال، يكي از شگفتي‌هاي تورنمنت امسال به شمار مي‌رود. راجر فدرر درباره بازي با او مي‌گويد كه اميدوار است چيليچ مثل چهار سال پيش در مسابقات اوپن امريكا كه او را در يك ديدار غيرمنتظره شكست داد، بازي نكند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون