• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3863 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۴ مرداد

پيگيري

پيگيري يك حادثه و توضيح درباره گزارش

سايت داتيكان 27 تيرماه گزارشي درباره تصادفي منتشر كرد كه پدري كودكش را جلوي ماشين انداخته و حادثه منجر به فوت كودك شده بود.
مطلبي كه سايت ايسنا نيز آن را منتشر كرد و روزنامه اعتماد هم باتوجه به اهميت موضوع گزارشي از آن منتشر كرد. روز گذشته سايت داتيكان به عنوان منبع اوليه اين خبر توضيحاتي درباره آن منتشر كرد كه در ادامه مي‌آيد: «منبع خبر، راننده‌اي بود كه مدعي بود تصادف با اتومبيل او انجام شده است. او مدعي شده بود كه در بررسي‌هاي بازپرس مشخص شده كه پدر براي دريافت ديه اقدام به اين كار كرده است. با توجه به اينكه پزشكي قانوني اخيرا اعلام كرده كه انواع جرايم مربوط به حوادث و تصادفات ساختگي براي دريافت ديه افزايش يافته است، تصور مي‌رفت كه گفته‌هاي فرد مدعي هم درست است.
داتيكان بعد از انتشار مطلب و در پيگيري‌هاي بعدي به محل زندگي آن پدر و كودك ادعايي مراجعه كرد. از اهالي محل شنيد كه باندي در آن منطقه فعال است كه كارش ايجاد تصادف ساختگي براي دريافت ديه است، اما در اين مورد خاص هيچ رد و نشاني از خانواده كودك وجود نداشت، حتي همسايه‌ها هم آنها را نمي‌شناختند. با پيگيري‌هاي داتيكان، فرد مدعي قول داد مداركي دال بر صحت گفته‌هايش ارسال كند اما در نهايت به ارسال مدركي مخدوش و ناخوانا قناعت كرد كه آن هم هيچ‌كدام از ادعاهايش را ثابت نمي‌كرد. تنها مدركي كه راننده براي خبرنگار داتيكان ارسال كرده بود.
در پيگيري‌هاي بعدي، اورژانسي كه ادعا شده بود كودك به آنجا منتقل شده نيز از ماجرا ابراز بي‌اطلاعي كرد. حتي بانكي كه ادعا شده بود فيلم دوربين مداربسته آن از صحنه حادثه در اختيار بازپرس قرار گرفته و بازپرس بعد از بررسي آن فيلم دستور بازداشت پدر كودك را داده است كل ماجرا را تكذيب كرد. مديريت بانك گفت كه هيچ درخواستي از حراست مركزي بانك در اين مدت براي در اختيار گذاشتن محتواي دوربين مداربسته براي آنها ارسال نشده است. در نهايت پيگيري‌هاي داتيكان منجر به اين شد كه فرد مدعي بالاخره اعتراف كرد كه گفته‌هايش صحت نداشته و داستان، كاملا ساخته و پرداخته ذهن او بوده است. داتيكان به واسطه اينكه منتشر‌كننده اين خبر بود، وظيفه خود ديده است در راستاي احترام به افكار عمومي، ضمن پوزش از مخاطبان توضيحات لازم را جهت شفافيت ارايه كند.»


دستگيري 4 متهم فروش مشروبات الكلي مسموم
رييس مركز مديريت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي كرمان با بيان اينكه از عصر پنجشنبه تاكنون پنج نفر به دليل عوارض ناشي از مصرف مشروبات الكلي تقلبي در سيرجان جان خود را از دست داده‌اند، گفت: مصرف اين نوع مشروبات الكلي 62 نفر را راهي بخش دياليز كرد. سيدمحمد صابري با اشاره به اينكه اثرات جانبي مصرف مشروبات الكلي تقلبي 2 نفر را در سيرجان به ‌آي‌سي‌يو كشاند، افزود: آمار مسمومان با متانول در حوزه دانشكده علوم پزشكي سيرجان از 29 تير سال جاري تا شبانگاه گذشته به 120 نفر رسيده است. وي ادامه داد: هنوز 22 بيمار در بيمارستان‌هاي غرضي، امام رضا(ع) و وليعصر شهربابك بستري هستند. دادستان عمومي و انقلاب مركز استان كرمان، دادخدا سالاري نيز با بيان آخرين جزييات پرونده مسموميت با مشروبات الكلي در سيرجان گفت: تاكنون چهار متهم در اين رابطه دستگير شده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون