• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3865 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۷ مرداد

واكنش مبهم مولاوردي به شايعه حذفش از كابينه دوازدهم

#با مولاوردي

اعتماد

سه روز پيش كاربران شبكه اجتماعي توييتر از روي برخي مطالب منتشر شده در اين شبكه با موضوع تازه‌اي مواجه شدند كه مانند تمامي خبرهاي مربوط به انتخاب كابينه دولت دوازدهم هنوز نمي‌توان آن را چيزي فراتر از شايعات و شنيده‌ها دانست؛ موضوع احتمال خط خوردن شهين‌دخت مولاوردي، معاون امور زنان و خانواده در دولت حسن روحاني. اين موضوعي نبود كه در ميان خبرهاي ديگر گم شود و خيلي زود واكنش‌ها به اين احتمال آغاز شد.
در پي اعلام حمايت‌هاي گسترده از مولاوردي در شبكه‌هاي اجتماعي و زماني كه كاربران تصميم گرفتند در ساعت 22 شب گذشته در حمايت از او توفان توييتري راه بيندازند. اما پيش از رسيدن به زمان مقرر، شهين‌دخت مولاوردي با انتشار مطلبي در كانال تلگرامي خود از همه حاميان خود در خواست كرد تا دست از اين موج بردارند و اجازه دهند رييس‌جمهور در فضايي آرام دست به انتخاب كابينه‌اش بزند: «از صبح امروز موجي از حمايت‌ها درخصوص ابقاي اينجانب در پست معاونت امور زنان و خانواده و ادامه حضور اينجانب در كابينه دولت دوازدهم در پي خبر مربوط به احتمال «حذف دو نفر از زنان عضو كابينه» در عرصه مجازي و مدني شكل گرفته است كه ضمن سپاس از ابراز لطف و محبت و حمايت تك تك عزيزان از طريق تماس تلفني، ارسال پيام و راه‌اندازي كمپين‌هاي حمايت و... ادامه اين فعاليت‌ها را ضروري نمي‌دانم و مصرانه استدعا دارد از اين لحظه به حمايت‌هاي خود خاتمه داده تا اجازه دهيم رييس محترم جمهوري در فضايي آرام و با در نظر گرفتن مصلحت و ملاحظات دولت، تدبير كرده و اعضاي كابينه خود را با اشراف و وقوفي كه به مطالبات شما حماسه‌سازان ۲۹ ارديبهشت دارند، چينش نمايند. بديهي است تشخيص و صلاح هر چه باشد چه در سنگر كابينه و چه در سنگر ديگر اينجانب خدمتگزاري بيش نبوده و با تمام توان در كنارتان خواهم بود.»
حمايت‌هاي توييتري
از همان هفته‌هاي منتهي به انتخابات كه حضور پررنگ‌تر زنان در كابينه آينده به عنوان بخشي از مطالبات زنان حامي روحاني مطرح شد، موضوع وزير زن از جمله موضوعاتي بود كه مورد توجه افكار عمومي قرار گرفت، حسن روحاني هم در سخنراني‌هاي انتخاباتي خود بارها در جمع زنان و دانشجويان بر ميدان دادن بيشتر به زنان تاكيد كرد. بسياري از كساني كه لزوم فعاليت بيشتر زنان در رده‌هاي بالاي مديريتي كشور را گوشزد مي‌كردند از چهره‌هايي مانند معاون زنان رييس‌جمهور به عنوان نمونه موفق مثال مي‌زدند. تا همين هفته گذشته نام مولاوردي حتي در ميان گزينه‌هاي وزارت هم مطرح شده بود اما در چند روز اخير خبرهايي رسيد مبني بر اينكه دولت دوازدهم هم بنا ندارد براي تركيب وزرا از مديران زن استفاده كند، بسياري از هواداران روحاني در توييتر از شنيدن چنين خبرهاي پراكنده‌اي ناراضي به نظر مي‌رسيدند اما حذف چهره‌اي مانند مولاوردي از مسند معاونت، صداي اعتراض مخالفان با چنين تصميمي را بلندتر كرد. يكي از نخستين كساني كه به احتمال حذف دو گزينه زن از كابينه روحاني اشاره كرد، عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوي دولت محمد خاتمي بود كه در صفحه توييتر خود نوشت: «خسارت بزرگيه نبود خانم ابتكار و خانم مولاوردي در دولت آينده.» با دست‌به دست شدن اين توييت بود كه كاربران نگران بيشتر روي مساله نبودن معاون زنان كنوني حسن روحاني در دولت آينده تمركز كردند و حتي با خطاب قرار دادن حساب كاربري رييس‌جمهور به او يادآور شدند كه خواهان ادامه حضور مولاوردي در دولت دوازدهم هستند. مثل يگانه كه نوشت: «زني چون مولاوردي با ديدگاه‌هاي روشن و مترقي مي‌تواند صداي زنان ايراني در كابينه باشد. اين صدا را خاموش نكنيد آقاي رييس‌جمهور.» يا حميد كه نوشت: «حذف مولاوردى، يعنى شروع شكست در حوزه زنان براى دولت جديد.»
يكي از دلايلي كه سبب شده است تا كاربران حساسيت ويژه‌اي روي شهيندخت مولاوردي داشته باشند، حضور فعال او در شبكه‌هاي اجتماعي است. او با استفاده از اين فضا همراه ساير كاربران نسبت به بسياري از موضوعات روز به خصوص در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي و البته حوزه‌هاي مربوط به حقوق زنان واكنش نشان مي‌دهد. موضع‌گيري‌هاي او در خصوص موضوعات مختلف هميشه يكي از نكته‌هاي جذاب براي بخش قابل توجهي از كاربران شبكه‌هاي اجتماعي بوده است. روز گذشته اين موضوع بارها از سوي اين هواداران يادآوري شد: «مولاوردي همان زني است كه در تلويزيون گفت: من درخصوص آسيب‌هاي اجتماعي مسووليت دارم، نمي‌توانم سكوت كنم و روي حقيقت سرپوش بگذارم»
در كنار ابراز نگراني هواداران مولاوردي، چهره‌هاي شناخته شده ديگري هم بودند كه در اين فضا به حمايت از حضور او در كابينه دوازدهم پرداختند. الهه كولايي از چهره‌هاي سرشناس دوره ششم مجلس شوراي اسلامي و استاد دانشگاه در توييتر خود نوشت: «شهين‌دخت مولاوردي توانا و حامي هميشگي شكوفايي استعدادهاي زنان ايران، سقف مطالبات جامعه ايراني از مديريت زنان را بالابرده است.» آذر منصوري، فعال سياسي و از اعضاي شوراي مركزي جمعيت زنان مسلمان نوانديش هم نوشت: «اگر در دولت اول روحانى شاهد بهبود نسبى جايگاه زنان دركشور بوديم، مرهون حضور و تلاش‌هاى شهين‌دخت مولاوردي است. نبود او يك خسران براى دولت است.» هنوز مشخص نيست كه زمزمه نبود مولاوردي در دولت آينده دقيقا بر اساس چه منبعي آغاز و منتشر شد اما حتي احتمال درست بودن اين شايعه هم سبب شد تا جمعيت زنان مسلمان نوانديش در نامه‌اي خطاب به حسن روحاني برادامه حضور مولاوردى و حضور بيشتر زنان در دولت دوازدهم تاكيد كنند: «ما زنان مسلمان نوانديش به‌عنوان تشكلى فعال و فراگير در سپهر سياسى ايران، بر اين باوريم كه در كنار ضرورت حضور معاونان و وزراى زن در دولت جديد شما، حضور خانم شهيندخت مولاوردى در جايگاه معاونت زنان رييس‌جمهور نقطه قوتى نيز براى دولت در چهار سال پيش رو خواهد بود و حسب تكليف سياسي تاريخي خود يادآوري و تاكيد بر اين ضرورت را بر خود لازم ديديم تا در بحبوحه حساس فعلي كه كشور در پيچ تندي از بزرگراه توسعه قرار دارد بر الزامات حوزه زنان و مطالبه جدي حاميان دولت شما در مسند زنان دولت تصريح كنيم. با اينكه اطمينان داريم پيام و مطالبه ٢۴ ميليوني در حيطه زنان را دريافت داشته‌ايد؛ بازهم بر خود لازم ديديم بنا به تكليف، مطالبه حضور مجدد خانم مولاوردى را در جايگاه معاونت زنان دولت دوازدهم يادآورى كنيم. اميد اينكه شريان تدبير و اميد در حوزه زنان مستمر و پايدار بماند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون